email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Arendare terenuri si modificarea preturilor. Cum facem inregistrarea veniturilor?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilearendare terenurirecunoasterea in contabilitateinregistrarea in conturi


Prin randurile urmatoare, vom analiza cazul unei societati comerciale care detine terenuri arabile pe care le arendeaza. Contractele de arenda sunt incheiate pe ani agricoli (01.08.2013-31.10.2014).

La momentul incheierii contractelor se stabileste pretul/ha. In data de 31.03.2014 se intocmeste un act aditional de modificare a pretului/ha.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1.Veniturile se recunosc lunar in contabilitate pentru perioada 01.08.2013-31.03.2014 la nivelul petului/ha mentionat initial in contract?

2. Care este valoarea veniturilor lunare care se recunosc in contabilitate dupa incheierea actului aditional (01.04.2014-31.10.2014)?

3. Cum se modifica veniturile recunoscute in 01.08.2013-31.12.2013, avand in vedere ca este vorba despre un exercitiu financiar diferit?


Mentionam, in primul rand, ca potrivit principiului independentei exercitiului, trebuie sa se tina cont de veniturile si cheltuielile aferente exercitiului financiar, indiferent de data incasarii veniturilor sau data platii cheltuielilor.

Astfel, se vor evidentia in conturile de venituri si creantele pentru care nu a fost intocmita inca factura (contul 418 "Clienti - facturi de intocmit"), respectiv in conturile de cheltuieli sau bunuri, datoriile pentru care nu s-a primit inca factura (contul 408 "Furnizori - facturi nesosite").

In toate cazurile, inregistrarea in aceste conturi se efectueaza pe baza documentelor care atesta livrarea bunurilor, respectiv prestarea serviciilor (de exemplu, avize de insotire a marfii, situatii de lucrari etc.).

Astfel, veniturile se vor recunoaste in contabilitate in  perioada la care se refera. In perioada 01.08.2013-31.03.2014 veniturile se recunosc la nivelul pretului stabilit in contractul incheiat intre parti.

In cazul in care situatia este posibila din punct de vedere juridic, (se modifica pretul si pentru perioada anterioara) se vor ajusta veniturile inregistrate la pretul initial.

Pentru exercitiul financiar 2013 daca actul aditional se incheie dupa emiterea situatiilor financiare, veniturile suplimentare aferente exercitiului financiar 2013 se inregistreaza cu ajutorul contului 1174 - "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile".




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilearendare terenurirecunoasterea in contabilitateinregistrarea in conturi


Data aparitiei: 14 Octombrie 2013

Votati articolul "Arendare terenuri si modificarea preturilor. Cum facem inregistrarea veniturilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X