email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare in contabilitate versus autofactura. Cum procedam?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileautofacturaoperatiune taxabilaTVACodul fiscal

Vom stabili mai jos cum se inregistreaza in contabilitate o autofactura primita, stabilind si daca, in cazul in care se inregistreaza pe iesiri facturi, societatea listeaza si trimite factura cu numarul sau de ordine generat de programul de facturare.

In concret, vom stabili cum trebuie sa procedeze societatea cand primeste o autofactura pe care apare la emitent si cel care a trimis autofactura, la platitor (client).

Din intrebarea trimisa intelegem ca firma dvs., in calitate de furnizor, nu a emis si trimis factura la client in timp util (pana pe data de 15 ale lunii urmatoare faptului generator).

Din aceasta cauza clientul a fost nevoit sa autofactureze marfa/produsul/serviciul furnizat de firma dvs., avand ca baza legala art. 155^1(1) din Codul fiscal:

"ART. 155^1 Alte documente (1) Persoana impozabila sau persoana juridical neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respective nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator."

Chiar si in situatia in care firma dvs. a primit autofactura de la client (desi aceasta, de regula, se intocmeste doar intr-un singur exemplar de catre si pentru client doar in scopul taxei si numai daca operatiunea este taxabila din punctul de vedere al TVA), totusi trebuie sa listati si sa trimiteti clientului factura cu numarul dvs. de ordine generat de programul dvs. de facturare.

Firma dvs. nu trebuie sa inregistreze in contabilitate autofactura, ci doar factura emisa (asa cum ati mentionat dvs. pe iesiri). Autofactura are doar calitatea de document inlocuitor pentru factura, document care sta la baza intocmirii evidentelor fiscale privind TVA pentru client, pe cand factura este documentul in baza caruia clientul achita contravaloarea bunurilor receptionate de la firma dvs.

Prin similitudine cu prevederile de la art. 155^1(3 ) din Codul Fiscal:

"Art. 155^1 (3) La primirea facturii privind operatiunile prevazute la alin. (1) si (2), persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila va inscrie pe factura o referire la autofacturare, iar pe autofactura, o referire la factura".

La primirea autofacturii veti inscrie pe facture emisa o mentiune referitoare la aceasta, iar pe autofactura, o referire la factura si la factura veti anexa autofactura primita.
 

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileautofacturaoperatiune taxabilaTVACodul fiscal


Data aparitiei: 20 Noiembrie 2013

Votati articolul "Inregistrare in contabilitate versus autofactura. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4.42 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X