email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie utilaj. Ce obligatii apar odata cu impozitul pe redeventa?

Formulare Impozitecontract comercialimpozit redeventaachizitie utilajeOPANAF 1400/2012



Analizam mai jos cazul unei societati care a incheiat un contract comercial de achizitie utilaje cu o firma din Danemarca. In contract sunt prevazute: cheltuielile cu cazare, bilete de avion si asistenta tehnica asigurata de reprezentantul strain, suportate de societatea romana.

Societatea din Romania a primit un credit de la o societate din comunitate, care a achitat factura de asistenta emisa de partenerul strain direct acestuia in Danemarca. Societatea din Romania incepe rambursarea creditului primit incepand cu 01.01.2014.

Firma romana nu a primit certificat de rezidenta fiscala de la firma din Danemarca. Vom vedea astfel daca aceasta firma din Romania va trebui sa calculeze si sa vireze impozit pe redeventa, stabilind totodata si cand va trebui calculat si virat acesta, precum si ce alte obligatii de ordin fiscal mai apar pentru societatea romana in situatia prezentata.

1. Cu privire la componenta de servicii aferente achizitiei utilajelor si in conditiile in care plata serviciul prestat cuprinde si elemente cuprinse in sfera redeventelor (trebuie analizata natura asistentei tehnice in raport cu prevederile art. 7 pct. 28 coroborat cu pct. 15 din Codul fiscal) vor fi aplicabile prevederile pct. 2 alin. (9) din Normele metodologice de aplicare a art. 115 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal suma care trebuie platita conform contractului trebuie sa fie impartita, conform diverselor portiuni de contract, pe baza conditiilor contractului sau pe baza unei impartiri rezonabile, fiecarei portiuni aplicandu-i-se tratamentul fiscal corespunzator.

Aceleasi dispozitii precizeaza si faptul ca daca, totusi, o anumita parte din ceea ce urmeaza a se asigura prin contract constituie de departe scopul principal al contractului, cealalta portiune fiind auxiliara, tratamentul aplicat portiunii principale de contract se aplica intregii sume care trebuie platita conform contractului.

Avand in vedere ca, potrivit art. 115 lit. k) fac obiectul impunerii si serviciile prestate pe teritoriul Romaniei de orice natura, urmeaza ca veniturile platite societatii daneze in vederea acoperirii obligatiei privind serviciile colaterale utilajelor sa fie impozabile in Romania cota aplicabila, indiferent de componenta de redeventa, fiind de 16%. In conditiile in care la momentul platii venitului societatea romana nu era in posesia unui certificat de rezidenta fiscala care sa faca aplicabile prevederile Conventiei pentru evitarea dublei impuneri impozitul se determina prin aplicarea cotei de mai sus la venitul brut reprezentat de contravaloarea costurilor suportate Conform art. 116 din Codul fiscal. Impozitul se calculeaza, respectiv se retine in momentul platii venitului si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a platit venitul.

2. In ceea ce priveste plata efectuata de catre o alta societate straina in vederea stingerii obligatiilor ce reveneau societatii romane si corelarea acestei operatiunii cu data platii venitului catre nerezidentul din Danemarca, trebuie avute in vedere dispozitiile exprese ale pct. 9 indice 5 lit. c) din Normele de aplicare ale art. 116 din Codul fiscal. Potrivit acestora prin plata a unui venit se intelege indeplinirea obligatiei de a pune fonduri la dispozitia creditorului in maniera stabilita prin contract sau prin alte intelegeri convenite intre parti care conduc la stingerea obligatiilor contractuale.

Asadar, data platii venitului in raport de care se determina scadenta obligatiei de plata a impozitului este cea la care au fost efectuate platile de catre societatea finantatoare.
 
3. In ceea ce priveste alte obligatii ce revin societatii romane trebuie subliniata obligatia de inregistrare a contractului incheiat cu societatea daneza in conformitate cu dispozitiile art. 8 alin. (7) indice 1 din Codul fiscal si prevederile corespunzatoare cuprinse in OPANAF 1400/2012 emis in aplicarea acestora.

Potrivit acestor dispozitii persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediul permanent/sediul permanent desemnat din Romania apartinand persoanelor juridice straine beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui ANAF.

Se poate constata atfel ca obligatia este conditionata de existenta unui loc de prestare a activitatii pe teritoriul Romaniei cu scopul ca organele fiscale sa urmareasca indeplinirea conditiilor ca astfel de locuri sa devina sedii permanente si sa modifice regimul de impunere a nerezidentului care obtine venituri in acest mod.

De asemenea, este necesara indeplinirea obligatiei de inregistrare a contractului de imprumut in functie de durata contractului de imprumut. Astfel, pentru contractele de imprumut incheiate pe o durata mai mare de un an cu persoane juridice straine, cum este cazul in situatia analizata, exista obligatia suplimentara de notificare a operatiunii la Banca Nationala a Romaniei conform art. 64 din Regulamentului BNR nr. 31/2011 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei.

Prin intermediul acestei notificari se efectueaza inregistrarea operatiunii in Registrul datoriei private externe, completandu-se formulare ce vor fi apoi transmise la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica.
 
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Formulare Impozitecontract comercialimpozit redeventaachizitie utilajeOPANAF 1400/2012


Data aparitiei: 04 Decembrie 2013

Votati articolul "Achizitie utilaj. Ce obligatii apar odata cu impozitul pe redeventa?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X