email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine castiga din inlocuirea unei taxe cu un impozit

Ultima modificare a Codului fiscal efectuata prin Legea nr. 343/2006 prevede eliminarea de la 1 ianuarie 2007 a taxelor de timbru pentru activitatea notariala. Aceasta nu inseamna o obligatie mai putin pentru contribuabili ci un alt impozit in loc, in fapt cu noul sistem de impozitare a tranzactiilor imobiliare.

Potrivit dispozitiilor art. 771 din Codul fiscal, in locul cotei de 16 %, noul impozit calculat pentru transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora se determina astfel:

1. Pentru constructiile de orice fel cu terenurile aferente acestora, precum si pentru terenurile de orice fel fara constructii, dobandite intr-un termen de pana la 3 ani inclusiv:

  • 3% pana la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
  • peste 200.000 lei, 6.000 lei + 2% calculate la valoarea ce depaseste 200.000 lei inclusiv;

2. Pentru imobilele descrise la pct.1 dobandite la o data mai mare de 3 ani:

  • 2% pana la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
  • peste 200.000 lei, 4.000 lei + 1% calculat la valoarea ce depaseste 200.000 lei inclusiv.

In contextul determinarii forfetare a impozitului pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare si a evidentei extinderi a bazei de impozitare modificarea efectuata este deosebit de benefica pentru administratia fiscala. Este important insa si care este impactul la nivelul persoanelor vizate.

Spre deosebire de impozitul ce va fi aplicat de la 1 ianuarie 2007 taxa de timbru era fundamentata pe existentei unui serviciu pe sare statul il presteaza pentru cei care urmeaza sa beneficieze de serviciul notarului, persoana careia statul l-a investit sa indeplineasca un serviciu de interes public astfel incat actul indeplinit de acesta fiind de autoritate publica.

Pe de alta parte prevederile Ordonantei guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala ce vor fi de la 1 ianuarie 2007 abrogate contin si o serie de prevederi menite sa cenzureze drastic tranzactiile facute cu scopul de a evita plata taxei. Astfel potrivit art. 6 din acest act normativ este nula vanzarea prin care partile se inteleg, printr-un act secret, sa se plateasca un pret mai mare decat cel care se declara in actul autentic. Aceasta nulitate se extinde atat asupra actului secret, cat si asupra actului autentic. Lipsind o astfel de prevedere este de asteptat sa intervina intelegeri intre vanzator si cumparator pentru plata unui impozit mai mare.

Masura abrogarii Ordonantei guvernului nr. 12/1998 in sine este favorabila in masura in care va incuraja utilizarea fara plata taxei a serviciilor furnizate de notari altele decat cele care privesc transferul proprietatii bunurilor imobile cum sunt: autentificarea contractelor de comodat si inchiriere de bunuri,autentificarea testamentelor, Autentificarea actelor de partaj, autentificarea actelor de lotizare, autentificarea actelor de garantie, inclusiv a contractelor de ipoteca, s.a.

Pe de alta parte impactul va fi partial negativ din perspectiva eliminarii reducerilor de taxe prevazute in cazul procedurii succesorale pentru anumite categorii de persoane si bunuri aplicabile insa daca nu intreaga procedura nu era scutita de taxe (in cazul finalizarii ei intr-un an de la data decesului autorului.

Pe fond insa pare mai justificata impozitarea castigului realizat in urma unei tranzactii imobiliare decat aplicarea unei cote forfetare indiferent de circumstantele efectuarii acelei operatiuni. Dar aceasta logica este aplicabila numai intr-un context de stabilitate pe aceasta piata in care preturile imobilelor evolueaza moderat sau stagneaza. In cazul cresterilor de pret spectaculoase in care pretul unui metru patrat se multiplica de cateva ori intr-un timp scurt este de preferat cota de 2%. Astfel, este evident ca pentru un teren al carui pret a crescut de la 25.000 euro la 50.000 euro este de preferat sa se plateasca 1.500 euro in loc de 4.000 euro de plata in cazul aplicarii cote de 16% asupra castigului.

Justinian Cucu – Director general
GLOBAL TAX MANAGEMENT
SOLUTII GLOBALE DE OPTIMIZARE FISCALA

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 13 Noiembrie 2006

Votati articolul "Cine castiga din inlocuirea unei taxe cu un impozit":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X