CALENDARUL OBLIGATIILOR FISCALE PRIVIND IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2007

CALENDARUL OBLIGAÅ¢IILOR FISCALE PRIVIND IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2007

(PERSOANE FIZICE, ASOCIAÅ¢II FÄ‚RÄ‚ PERSONALITATE JURIDICÄ‚, ANGAJATORI ÅžI PLÄ‚TITORI DE VENIT)

OBLIGAÅ¢IA

CATEGORII DE CONTRIBUABILI

TERMEN

Baza legală

Calculul, reţinerea şi virarea impozitului pe venit, precum şi

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat general consolidat

Formular 100

• contribuabilii persoane juridice sau fizice care au obligaÅ£ia reÅ£inerii la sursă a impozitului pe venit, cu excepÅ£ia celor prevăzuÅ£i la rândul următor din acest tabel

25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri

CPF art.81

CF art.58

• contribuabilii persoane juridice care au statut de microîntreprindere în condiÅ£iile Legii nr.346/2004 privind stimularea înfiinţării ÅŸi dezvoltării întreprinderilor mici ÅŸi mijlocii, cu modificările ÅŸi completările ulterioare

• persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente

trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului

CPF

art. 109 (7) (a) ÅŸi (8)

Începând cu 1 ianuarie 2007 asociaÅ£iile, fundaÅ£iile sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepÅ£ia instituÅ£iilor publice, au obligaÅ£ia declarării ÅŸi virării impozitului aferent veniturilor din salarii anual, până la data de 25 ianuarie a anului următor

Depunerea DeclaraÅ£iei privind impozitul datorat pe câÅŸtigul din transferul titlurilor de valoare, altele decât titlurile de participare la fondurile deschise de investiÅ£ii ÅŸi părÅ£ile sociale

· persoanele fizice care realizează câÅŸtiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât titlurile de participare la fondurile deschise de investiÅ£ii ÅŸi părÅ£ile sociale, care au fost dobândite ÅŸi înstrăinate într-o perioadă mai mica de 365 de zile ÅŸi care au obligaÅ£ia stabilirii,declarării ÅŸi virării impozitului, reprezentând plată anticipată în contul impozitului pe câÅŸtigul anual din astfel de tranzacÅ£ii.

până la data de 25 ianuarie a anului următor pentru anul fiscal încheiat

OMFP 2199/

2006

Depunerea Cererii pentru opÅ£iunea de a determina venitul net în sistem real odată cu DeclaraÅ£ia privind venitul estimat din activităţi independente în anul 2007 OpÅ£iunea este valabilă timp de 2 ani consecutivi.

Formular 221

· contribuabilii care optează pentru determinarea venitului net în sistem real, din categoria celor care obÅ£in venituri din:

31 ianuarie

CF

- activităţi independente, impuse pe baza de norme de venit

art.51

- cultivarea ÅŸi valorificarea florilor, legumelor ÅŸi zarzavaturilor, în sere ÅŸi în solarii special destinate acestor scopuri ÅŸi/sau în sistem irigat, a arbuÅŸtilor, plantelor decorative ÅŸi ciupercilor, precum ÅŸi din exploatarea pepinierelor viticole ÅŸi pomicole ÅŸi altele asemenea, denumite în continuare activităţi agricole

art.73

- drepturi de proprietate intelectuală

- cedarea folosinţei bunurilor

art.62

Depunerea Cererii pentru renunÅ£area în anul 2007 la opÅ£iunea de determinare a venitului net în sistem real, în situaÅ£ia în care au fost impuÅŸi în sistem real timp de 2 ani consecutivi.

· contribuabilii care renunţă la opÅ£iunea pentru determinarea venitului net în sistem real, din categoria celor care obÅ£in venituri din:

31 ianuarie

CF

- activităţi independente, care pot fi impuse pe baza de norme de venit;

- activităţi agricole

art.73 ÅŸi art.51

- drepturi de proprietate intelectuala;

- cedarea folosinţei bunurilor

art.62 ÅŸi art.51

Depunerea fişelor fiscale la unitatea fiscală, precum şi transmiterea unui exemplar salariaţilor .

· plătitorii de venituri din salarii sau asimilate salariilor.

28 februarie

CF art. 59

Plătitorii de venituri din:

• drepturi de proprietate intelectuală;

• valorificarea de bunuri în regim de consignaÅ£ie;

• un contract de agent, comision sau mandat comercial;

• activităţi desfăşurate în baza contractelor/ convenÅ£iilor civile, altele decât cele menÅ£ionate la art. 78 alin. (1) lit. e) din Codul Fiscal, respectiv altele decât cele impozitate cu 16%.

• activitatea de expertiză contabilă ÅŸi tehnică, judiciară ÅŸi extrajudiciară;

• asocierea unei persoane fizice cu o microîntreprindere, care nu generează o persoană juridică.

• transferul titlurilor de valoare ÅŸi din operaÅ£iuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum ÅŸi din orice alte operaÅ£iuni de acest gen, pentru care impozitul pe venit se reÅ£ine la sursă.

28 februarie

CF art. 93

Depunerea Declaraţiei anuale de venit pentru asociaţiile fără personalitate juridica

Formular 204

Nota : o copie de pe declaraÅ£ie se transmite fiecărui asociat. Pe baza acestei copii asociaÅ£ii vor cuprinde în declaraÅ£ia de venit, venitul net/pierderea ce le revine din activitatea asociaÅ£iei.

· asociaÅ£iile fără personalitate juridică, prin asociatul desemnat

15 martie

CF art.86

Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. I 2007

· contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente ÅŸi din cedarea folosinÅ£ei bunurilor, cu excepÅ£ia impozitului pe veniturile din arendare ÅŸi a veniturilor din activităţi agricole.

15 martie

CF art.82

Depunerea declaraţiilor privind veniturile realizate pentru fiecare categorie şi sursă de venit

· contribuabilii care au realizat în anul 2006 venituri din:

- activităţi independente (activităţi comerciale, profesii libere, venituri din proprietate intelectuala, din transferul titlurilor de valoare); cedarea folosinÅ£ei bunurilor; activităţi agricole determinate în sistem real    Formular 200

- venituri din străinătate

CF art.83

· angajaÅ£ii care au realizat numai venituri din salarii ÅŸi care doresc să sponsorizeze entităţile nonprofit care se înfiinÅ£ează ÅŸi funcÅ£ionează în condiÅ£iile legii Formular 230

CF art.57

Depunerea Cererii privind destinaÅ£ia sumei reprezentând până la 2 % din impozitul anual pentru sponsorizarea entităţilor nonprofit care se înfiinÅ£ează ÅŸi funcÅ£ionează în condiÅ£iile legii, unităţilor de cult, precum ÅŸi pentru acordarea de burse private, conform legii

· contribuabilii care au realizat venituri din activităţi agricole impuse pe norme

CF art.84

Depunerea Declaraţiei privind activităţile agricole impuse pe bază de norme de venit

Formular 215

· contribuabilii care obÅ£in venituri din activităţi agricole

CF art.74

Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. II 2007

15 iunie

CF art.82

Depunerea Declaraţiei privind impozitul reţinut pe veniturile cu regim de reţinere la sursa, pe beneficiari de venit Formular 205

• plătitorii de venituri din dividende; dobânzi; din lichidare sau dizolvare fără lichidare a unei persoane juridice.

• plătitorii de venituri din: jocuri de noroc; premii în bani ÅŸi/sau în natură; pensii; venituri din alte surse.

30 iunie

CF art. 93

Efectuarea plăţii anticipate de 50% din impozitul pe venitul din activităţile agricole

· contribuabilii care obÅ£in venituri din activităţi agricole

1 septembrie

Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim.III 2007

15 septembrie

CF art.82

Efectuarea plăţii diferenţei de 50% din impozitul pe venitul din activităţile agricole

· contribuabilii care obÅ£in venituri din cultivarea ÅŸi valorificarea florilor, legumelor ÅŸi zarzavaturilor, în sere ÅŸi în solarii, precum ÅŸi a arbuÅŸtilor, plantelor decorative ÅŸi ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole ÅŸi pomicole ÅŸi altele asemenea

15 noiembrie

Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. IV 2007

15 decembrie

CF art.82

Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului pe veniturile sub formă de dividende

· plătitorii de venituri din dividende, în cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost plătite acÅ£ionarilor sau asociaÅ£ilor până la sfârÅŸitul anului în care s-au aprobat situaÅ£iile financiare anuale

31 decembrie

CF art. 67

Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului reţinut la sursă

• plătitorii de venituri asimilate salariilor;

• plătitorii de venituri din : drepturi de proprietate intelectuală; vânzarea bunurilor în regim de consignaÅ£ie; activităţi desfăşurate în baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial; activităţi desfăşurate în baza contractelor sau convenÅ£iilor civile; activitate de expertiză contabilă ÅŸi tehnică, judiciară ÅŸi extrajudiciară; investiÅ£ii; pensii; premii ÅŸi jocuri de noroc; precum ÅŸi din alte surse.

până pe data de 25 a lunii următoare celei în care a fost plătit venitul

art. 58

art. 52

art. 67

art. 70

art. 77

art. 79

Calcularea, încasarea ÅŸi reÅ£inerea impozitului aferent venitului din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal

· notarii publici

până pe data de 25 a lunii următoare celei în care a fost reÅ£inut

CF art.771 (6)

Calcularea ÅŸi virarea impozitului

· plătitorii de venituri pentru venitul obÅ£inut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică, potrivit titlului IV din Codul Fiscal (microîntreprindere), care nu generează o persoană juridică;

trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestru

art. 110

Depunerea Declaraţiei informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare

· notarii publici

semestrial

CF art.773

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?

Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2007

Votati articolul "CALENDARUL OBLIGATIILOR FISCALE PRIVIND IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2007":