REGISTRUL BUNURILOR PRIMITE
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2217 din 22 decembrie 2006 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 alin. (1) - (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare publicat in Monitorul Oficial nr. 1041 din 28 decembrie 2006 reglementeaza jurnalele, registrele, evidentele si alte documente similare ale activitatii economice a fiecarei persoane impozabile.
Date generale
Persoanele impozabile care primesc in Romania bunuri in scopul expertizarii sau pentru efectuarea de lucrari asupra acestor bunuri vor trebui sa tina registrul bunurilor primite, in care se evidentiaza bunurile care au fost transportate din alt stat membru in Romania de catre o persoana impozabila inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata in acel alt stat membru sau de alta persoana in numele acesteia, sau importate in Romania sau achizitionate din Romania de persoana impozabila inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata in alt stat membru.
Nu se trec in acest registru bunurile plasate in regim de perfectionare activa.
Elemente componente
Registrul bunurilor primite va cuprinde urmatoarele elemente:
- un numar de ordine;
- data primirii bunurilor;
- numele si adresa primitorului;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA al primitorului;
- cantitatea bunurilor primite;
- descrierea bunurilor primite;
- data transportului bunurilor supuse expertizarii sau prelucrate transmise clientului;
- cantitatea si descrierea bunurilor care nu sunt returnate clientului;
- cantitatea si descrierea bunurilor care sunt returnate clientului dupa prelucrare;
- o mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu serviciile prestate, precum si data emiterii acestor documente.
Intocmirea Registrul bunurilor primite
Registrul bunurilor primite nu este un formular tipizat stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Fiecare persoana impozabila poate sa-si stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila, conform specificului propriu de activitate, dar acestea trebuie sa contina informatiile minimale stabilite.
Se poate intocmi manual, prin procedee mecanografice, prin utilizarea sistemului informatic, dupa caz.
Registrul bunurilor primite este un document cu caracter intern si nu se depune la nici un organ fiscal.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Stocarea Registrului bunurilor primite
Registrul bunurilor primite se poate stoca prin orice metode si in orice loc in urmatoarele conditii:
a) locul de stocare sa se afle pe teritoriul Romaniei, cu exceptia celor intocmite prin mijloace electronice, care pot fi pastrate in orice loc, daca pe perioada stocarii:
1. se garanteaza accesul on-line la datele respective;
2. se garanteaza integritatea continutului documentelor respective;
b) in cazul stocarii prin mijloace electronice, informatiile privind registrul bunurilor primite trebuie sa fie puse la dispozitia organelor fiscale competente fara nici o intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.
Contraventii
Nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse, in baza Legii Contabilitatii nr.82/1991, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 300 la 4.000 lei.