email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

S-a modificat modelul si continutul formularului 100

declaratia 100

S-A MODIFICAT MODELUL SI CONTINUTUL FORMULARULUI 100 “DECLARATIA PRIVIND OBLIGATIILE DE PLATA LA BUGETUL GENERAL CONSOLIDATE”

Ordinul nr. 1122/2007 privind modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 80/2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 628 din 13/09/2007.

1.Dispozitii generale

Platitorii de impozite, taxe si contributii pot utiliza contul unic pentru plata obligatiilor la bugetul de stat sau la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in situatia in care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) nu inregistreaza obligatii fiscale neachitate la data efectuarii platii in contul unic;
b) depun formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat” in termenul legal;

c) efectueaza plata integrala si in termen a obligatiilor datorate la bugetul de stat sau la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, declarate prin formularul 100 “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidate”

2.Creante fiscale pentru care se utilizeaza contul unic

- Obligatii de plata la bugetul de stat

Platitorii de impozite, taxe si contributii care utilizeaza contul unic pentru plata obligatiilor de plata la bugetul de stat bifeaza casuta prevazuta in acest scop.

Randul “Total obligatii la bugetul de stat care se platesc in contul unic”: se inscrie suma reprezentand totalul obligatiilor de plata la bugetul de stat pentru perioada de raportare, respectiv totalul sumelor declarate, inscrise la randul 3 “Suma de plata”.

Obligatiile de plata datorate la bugetul de stat pentru care se poate utiliza contul unic sunt prevazute la pozitiile 1-7, 27-43, 62, 64, 67, 69 si 70 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

In aceasta sectiune se vor cuprinde si facilitatile fiscale prevazute la pozitiile 77 si 78 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

- Obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale

Platitorii de impozite, taxe si contributii care utilizeaza contul unic pentru plata obligatiilor la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale bifeaza casuta prevazuta in acest scop.

Randul “Total obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale”: se inscrie totalul obligatiilor de plata reprezentand contributii sociale, prevazute la pozitiile 44-61 si 79 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat, contributii pentru finantarea cheltuielilor de sanatate, prevazute la pozitiile 63 si 73-76 din nomenclator, respectiv totalul sumelor declarate, inscrise la randul 3 “Suma de plata”.

3.Creante fiscale pentru care nu se utilizeaza contul unic

Platitorii de impozite, taxe si contributii nu pot utiliza contul unic pentru plata obligatiilor prevazute la pozitiile 8-26, 65, 66, 68, 71, 72, 80 si 81 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat.

Accizele prevazute la pozitiile 80 si 81 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul general consolidat se declara lunar de catre contribuabili, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei la care se refera, in conformitate cu instructiunile prevazute la pct. B3 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 80/2007.

4.Procesarea declaratiilor privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat

Declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat se proceseaza de catre organul fiscal competent in maximum 3 zile de la data primirii acestora.

Declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat in care platitorii de impozite, taxe si contributii au optat pentru utilizarea contului unic, bifand cel putin una dintre casutele prevazute in acest scop, se proceseaza de catre organul fiscal competent in maximum 24 de ore de la data primirii acestora.

5.Utilizarea noului format al declaratiei

Formularul prevazut in anexa se utilizeaza incepand cu data de 1 octombrie 2007.

6. Cine se va ocupa de procedura declaratiilor privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor si al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 80/2007 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti†si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 100


Data aparitiei: 24 Septembrie 2007

Votati articolul "S-a modificat modelul si continutul formularului 100":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X