email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale

case de marcatcasa de marcat fiscalacasa de marcat

EXCEPTIILE DE LA OBLIGATIVITATEA UTILIZARII APARATELOR DE MARCAT FISCALE

In baza prevederilor OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 21.01.2005, modificata si completata de Ordonanta nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in vigoare incepand cu 3 septembrie 2007 se anuleaza unele din exceptiile de la obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cum ar fi vanzarile de bunuri de folosinta indelungata, vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii/prestarii, precum si cele care nu se incaseaza integral cu numerar si/sau substitute de numerar.

INAINTE DE APARITIA ORDONANTEI 47/2007

In conformitate cu prevederile art.2 din OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale sunt:

– comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurat cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancomate sau monede;

– serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;

– vanzarea de paine si produse de panificatie in magazinele sau raioanele specializate;

– vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;

– transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

– activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

– activitatile de asigurari, precum si activitatile financiar si bancare, cu exceptia caselor de schimb valutar apartinand persoanelor juridice;

– activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane;

– vanzarile obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

– vanzarea bunurilor de folosinta indelungata;

– comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de catre magazine;

– serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

– vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentii de turism;

– telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusive prin cablu, de internet;

– efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere locuinte;

– serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;

– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral cu numerar si /sau substitute de numerar;

– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului.

Pozitia de microintreprindere si neplatitoare de TVA al unei societati comerciale nu constituie o exceptie de la regula prevazuta de legislatia in vigoare cu privire la obligatia utilizarii casei de marcat. Prin urmare, utilizarea casei de marcat este obligatorie chiar si in cazul societatilor care nu sunt declarate platitoare de TVA.

In concluzie, potrivit dispozitiilor OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial, nr. 75 din 21.01.2005 si a art 16 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice, o societate comerciala are obligatia utilizarii aparatelor de marcat fiscale daca nu se incadresa la nici una din exceptiile mentionate anterior.

DUPA APARITIA ORDONANTA 47/2007

Ordonanta nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in vigoare incepand cu 3 septembrie 2007, prin care s-a modificat si completat Ordonanta de urgenta nr. 28/1999, anuleaza unele din exceptiile de la obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cum ar fi vanzarile de bunuri de folosinta indelungata, vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii/prestarii, precum si cele care nu se incaseaza integral cu numerar si/sau substitute de numerar.

Prin sintagma “livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie” se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special banii personali detinuti de angajati si / sau de administratorul unitatii. In plus, soldul initial reprezentand monedele si bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului trebuie introdus in aparatele de marcat electronice fiscale la inceputul fiecarei zile.

Unitatile de alimentatie publica care realizeaza livrari de bunuri la domiciliu pe baza de comanda vor trebui sa aiba, de asemenea, case de marcat fiscale.

De asemenea, se incadreaza la exceptii de la obligativitatea de utilizare a caselor de marcat:

-comertul ocazional cu produse agricole, efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate;

-livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale;

-activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

- servicii de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate.

Companiile nu mai sunt obligate ca, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, sa predea autoritatilor fiscale teritoriale raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatcasa de marcat fiscalacasa de marcat


Data aparitiei: 30 Octombrie 2007

Votati articolul "Exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X