email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari ale Codului fiscal pe parte de contracte de inchiriere - partea a IV-a

MODIFICARI ALE CODULUI FISCAL PE PARTE DE CONTRACTE DE INCHIRIERE– PARTEA 4

Avind in vedere importanta consecintelor fiscale, vom aborda in materialul ce urmeaza speta persoanelor fizice care care la sfarsitul anului 2007 aveau in derulare un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere.

Potrivit prevederilor pct 23^2 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare , „persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, incepand cu anul fiscal urmator califica aceste venituri in categoria venituri din activitati independente si le supun regulilor de stabilire a venitului net pentru aceasta categorie”.

Procedura privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere, a fost aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2333/2007, publicat in M.O. nr. 868/19.12.2007.

Conform prevederilor acestui ordin, persoanele fizice care la sfarsitul anului precedent realizau venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele:

-la stabilirea numarului de contracte se iau in calcul contractele de inchiriere sau subinchiriere aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, respectiv 31 decembrie 2007, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole;

-incepand cu anul fiscal urmator, respectiv incepand cu 1 ianuarie 2008, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente;

- au obligatia declararii venitului estimat pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere;

IMPORTANT !

Vor depune la organul fiscal competent, formularul 220 „Declaratie privind venitul estimat” (formular reglementat prin OMEF nr. 2371/2007) pana la data de 15 ianuarie 2008 toate persoanele fizice care la sfarsitul anului fiscal 2007 realizau venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere.

-aceste persoane vor stabili venitul net, in sistem real, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente si vor conduce contabilitate in partida simpla in conformitate cu prevederile OMFP nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

-in cazul in care la sfarsitul anului fiscal persoana fizica respectiva nu va mai realiza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, incepand cu anul fiscal urmator va reveni la modul de determinare si de declarare a venitul net realizat din inchiriere/subinchiriere potrivit regulilor aplicabile pentru categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor.

-obligatia contribuabililor de inregistrare a contractelor de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal se mentine chiar daca veniturile din cedarea folosintei bunurilor au fost calificate in categoria venituri din activitati independente.

Prin organ fiscal competent se intelege:

- organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu - pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

- organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.

Persoanele fizice fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, calificate in categoria venituri din activitati independente, iar bunurile inchiriate/subinchiriate se afla in raza teritoriala a mai multor organe fiscale au obligatia sa desemneze o sursa principala de venit, in functie de care vor indeplini obligatiile fiscale.

ATENTIE !

Neindeplinirea obligatiei privind depunerea declaratiei estimative la termenul mentionat constituie contraventie si se se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 alin (3) din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu amenda de la 10 lei la 100 lei.

 

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 11 Ianuarie 2008

Votati articolul "Modificari ale Codului fiscal pe parte de contracte de inchiriere - partea a IV-a":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X