email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 1228/2020 impune masuri pentru cei care organizeaza cursuri de perfectionare, instruire si workshopuri pentru adulti

Ordinul nr. 1228/2020 impune masuri pentru cei care organizeaza cursuri de perfectionare, instruire si workshopuri pentru adulti
monitorul oficialfonduri europene

Ordinul nr. 1228/2020 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 587 din 3 iulie 2020 si contine masurile de prevenire a raspandirii infectiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2 care trebuie implementate de catre cei care organizeaza cursuri de perfectionare, formare, instruire si workshopuri pentru adulti.

Regulile prezente in ordin se aplica si activitatilor organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, precum si unor activitati specifice organizate de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice si cele din domeniul diplomatic.

Ordinul nr. 1228/2020 a intrat in vigoare de la 3 iulie 2020.
 

Ordinul nr. 1228/2020 - masuri cursuri de formare: continutul actului normativ

Denumirea completa a actului normativ: Ordinul nr. 1228/2020 privind masurile de prevenire a raspandirii infectiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2 care trebuie implementate de catre cei care organizeaza cursuri de perfectionare, formare, instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, precum si unele activitati specifice organizate de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice si cele din domeniul diplomatic

 

Vazand Referatul de aprobare nr. NT 5.147/2020 al Directiei generale asistenta medicala, medicina de urgenta si programe de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii,

avand in vedere prevederile art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, si ale art. 10 si art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

tinand cont de prevederile Hotararii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare,

completarile ulterioare,

ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:

Art. 1. -

Se aproba masurile de prevenire a raspandirii infectiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2 care trebuie implementate de catre cei care organizeaza cursuri de perfectionare, formare, instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, precum si unele activitati specifice organizate de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice si cele din domeniul diplomatic, dupa cum urmeaza:

1. organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu participarea a cel mult 20 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica, a principiilor si masurilor generale prevazute in prezentul ordin;

2. organizarea si desfasurarea de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, cu participarea a maximum 200 de persoane si sub supravegherea unui medic epidemiolog din cadrul structurilor medicale ale acestora, cu respectarea regulilor de distantare fizica, a principiilor si masurilor generale prevazute in prezentul ordin, precum si a celor referitoare la activitatile desfasurate in aer liber;

3. organizarea si desfasurarea activitatilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile ambasadelor, organizate in aer liber, astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si cu respectarea regulilor de distantare fizica, a principiilor si masurilor generale prevazute in prezentul ordin.
 

Art. 2. -

Principiile generale de prevenire a infectiei cu SARS-CoV-2 sunt urmatoarele:

1. Desfasurarea pregatirii teoretice trebuie sa se faca cu precadere on-line.

2. Pentru activitatile din salile de curs se va asigura respectarea distantarii fizice - distanta minima de 1,5 m intre doua persoane apropiate.

3. Se va asigura triajul epidemiologic la inceperea fiecarei sesiuni de instruire.

4. Se vor asigura dispensere pentru dezinfectia mainilor (substante antiseptice pe baza de alcool) care se vor reumple ori de cate ori este necesar.

5. Se vor asigura facilitatile necesare pentru spalarea frecventa a mainilor cu apa si sapun.

6. Se va asigura respectarea gesturilor de bariera (purtarea obligatorie a mastii faciale in spatiile inchise, folosirea batistei de unica folosinta in caz de stranut sau tuse sau tuse/stranut in plica cotului).

7. Se vor asigura curatarea minutioasa cu detergent si apa, apoi dezinfectarea spatiilor si echipamentelor cu biocide si virucide avizate.

8. Se vor asigura informarea si comunicarea privind masurile de prevenire a infectiei cu SARS-CoV-2.
 

Art. 3. -

Masurile generale inainte de inceperea activitatii, in actualul context epidemiologic, sunt urmatoarele:

1. Se vor realiza prestabilirea si marcarea circuitelor de acces si iesire din unitate astfel incat sa se asigure pastrarea distantarii sociale; intrarea si iesirea din unitate se vor face respectand un circuit separat al persoanelor care intra fata de cele care ies.

2. afisarea grafica in locuri vizibile a regulilor generale ce trebuie respectate;

3. asigurarea amplasarii dispenserelor cu dezinfectant pentru maini pe baza de alcool, la intrarea in unitate si la intrarea in salile de activitati;

4. transmiterea materialelor de curs/fiselor de lucru/suporturilor de curs in format electronic.
 

Art. 4. -

Masurile generale la intrarea in unitate sunt urmatoarele:

1. Toti cursantii si personalul vor purta masca de protectie in spatiile inchise care sa acopere nasul si gura.

2. Se va realiza pastrarea distantarii sociale de minimum 1,5 m intre persoane.

3. Se va asigura dezinfectarea mainilor cu apa si sapun si/sau solutii pe baza de alcool.

4. amplasarea unui covor dezinfectant la intrarea in unitate;

5. Efectuarea triajului epidemiologic al personalului angajat si cursantilor se efectueaza la inceputul programului, de catre o persoana desemnata anume in acest scop. Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3° Celsius sau/si prezenta de simptome respiratorii si/sau alte semne/simptome de boli infecto-contagioase acute, personalul/cursantul nu va fi primit la program. Personalul/Cursantul cu simptome respiratorii, febra si cu oricare alte semne/simptome de boli infecto-contagioase acute nu se va prezenta la lucru/cursuri si va anunta aceasta situatie conducatorului institutiei.

6. Personalul/Cursantul care a venit in contact apropiat cu o persoana confirmata cu SARS-CoV-2 nu se va prezenta la serviciu/cursuri si va anunta aceasta situatie conducatorului institutiei.

7. Personalul/Cursantul care prezinta semne specifice cazului suspect SARS-CoV-2 in timp ce este la cursuri trebuie sa fie izolat intr-un spatiu special amenajat si sa contacteze furnizorii de servicii de sanatate (medicul de familie sau serviciul 112, dupa caz).
 

Art. 5. -

Masurile de prevenire si protectie pentru perioada activitatilor teoretice si practice sunt urmatoarele:

1. Inainte de inceperea activitatilor de pregatire teoretica/practica/examinare se vor realiza curatenia si dezinfectia minutioasa a incaperii, suprafetelor, echipamentelor cu substante biocide/virucide avizate, urmate de aerisirea spatiilor minimum 10 minute.

2. Spatiile trebuie aerisite si in pauzele de curs.

3. La intrarea in salile de pregatire teoretica/practica/examinare vor fi amplasate dispensere cu solutii dezinfectante pe baza de alcool, iar accesul in sala se va realiza doar dupa dezinfectarea mainilor.

4. Activitatea de pregatire teoretica se va desfasura in grupe cu un numar maxim de 20 de cursanti, iar cea practica in grupe cu maximum 15 cursanti, in functie de spatiul aflat la dispozitie - cu pastrarea distantei de minimum 1,5 m intre doua persoane/cursanti.

5. Organizarea programului de functionare a grupelor aflate in procesul de formare se va face astfel incat sa existe o decalare de incepere a programului, avand in vedere evitarea aglomerarii spatiilor comune (holuri, toalete etc.).

6. Cursantii, formatorii si toti ceilalti angajati ai unitatii au obligatia de a purta corect in spatiile inchise masca de protectie.

7. Se vor face pauze de cel putin 15 minute, la fiecare 45 de minute de activitate, timp in care se va efectua obligatoriu aerisirea salilor.

8. Se va realiza dezinfectia regulata a manerelor usilor (sali de curs, receptie, toalete etc.) dupa fiecare pauza.

9. amplasarea la iesirea din sediu a unor pubele cu capac si cu pedala prevazute cu saci de plastic in care vor fi eliminate mastile faciale si manusile;

10. In incinta centrelor de formare profesionala vor avea acces doar cursantii activi; inscrierile noilor cursanti si eliberarea certificatelor de absolvire se vor face pe baza de programare telefonica sau on-line, evitand astfel aglomerarea de persoane in spatiile de receptie/asteptare.
 

Art. 6. -

Respectarea aplicarii masurilor prevazute in prezentul ordin se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne, precum si de catre reprezentantii directiilor de sanatate publica judetene si cea a municipiului Bucuresti.
 

Art. 7. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Foto: pixabay.com


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialfonduri europene


Data aparitiei: 08 Iulie 2020

Votati articolul "Ordinul nr. 1228/2020 impune masuri pentru cei care organizeaza cursuri de perfectionare, instruire si workshopuri pentru adulti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X