email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Justificarea scutirilor de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri in ce priveste dovada transportului

Justificarea scutirilor de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri in ce priveste dovada transportului
livrari intracomunitarescutire de tvatransport

Camera Consultantilor fiscali (CCF) a solicitat Ministerului Finantelor Publice clarificari cu privire la aplicarea Regulamentului UE 2018/1912. 

Mai exact, este vorba despre justificarea scutirilor de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri in ce priveste dovada transportului, respectiv aplicabilitatea Regulamentului 2018/1912 vis-a-vis de legislatia nationala, respectiv Ordinul ministrului finantelor publice nr. 103/2016.

Amintim ca, la inceputul anului 2020, a intrat in vigoare Regulamentul UE 2018/1912 de modificare si completare a Regulamentului UE 282/2011, care stabileste anumite prezumtii pentru justificarea transportului intracomunitar de bunuri in scopul aplicarii scutirii de TVA pentru livrarea intracomunitara de bunuri.

Datorita aplicarii ca atare a regulamentelor UE, pentru livrarea intracomunitara de bunuri orice furnizor trebuie sa faca dovada transportului intracomunitar de la 1 ianuarie 2020 potrivit:

• Regulamentului 282/ 2011 (astfel cum a fost modificat prin Regulamentul 2018/1912 )
sau
• OMFP 103/2016 in situatii neacoperite de regulament sau cand nu au fost indeplinite prezumtiile din regulament.
Camera Consultantilor Fiscali atrage atentia asupra efectelor pe care le are modificarea OMFP 103/2016 prin OMFP 2148/2020.



Exista perioade in care justificarea transportului se face diferit, astfel:

• pana la data de 17 iulie 2020, documentele prevazute de art. 10 din OMFP 103/2016 se vor aplica in forma in care au existat pana la data modificarii ordinului;
• dupa intrarea in vigoare a modificarilor OMFP 103/2016 prin OMFP 2148/2020, transportul va fi justificat cu documentele prevazute de noul art. 10.

Dintr-un comunicat MFP rezulta fara niciun dubiu ca Regulamentul nu acopera toate situatiile, iar in situatiile neacoperite de Regulament se aplica OMFP 103/2016.

Justificarea scutirii pentru transportul intracomunitar este esentiala pentru aplicarea scutirii de TVA a livrarii intracomunitare de bunuri, fiind una dintre conditiile de fond fara de care operatiunea nu poate fi calificata drept livrare intracomunitara.

CCF a insistat sa fie dezbatuta aceasta problema, subliniind necesitatea ca, inainte de aplicarea dispozitiilor interne pentru dovedirea efectuarii transportului bunurilor dintr-un stat membru in altul, sa se faca dovada ca nu a fost posibila aplicarea dispozitiile regulamentului. Institutia a mai subliniat ca, pana in prezent, nu a existat aceasta interpretare, operatorii economici considerand ca pot aplica prevederile OMFP 103/2016 numai in conditiile in care fac dovada ca au incercat, dar nu au indeplinit prezumtiile din Regulamentul 2018/1912. Au fost semnalate si controale fiscale la care organele de inspectie fiscala au solicitat aplicarea cu precadere a regulamentului.

Iata raspunsul oferit de catre MFP:

MFP precizeaza ca, atat timp cat legislatia nu impune in mod expres in sarcina persoanei impozabile obligatia de a face dovada neincadrarii in prezumtia prevazuta la art. 45a din Regulamentul 282/2011, aceasta poate justifica transportul intracomunitar potrivit OMFP nr. 103/2016 fara a fi necesar sa aduca dovezi organului fiscal cu privire la motivele neincadrarii in prezumtie, insa subliniem faptul ca organele fiscale pot respinge justificarea transportului in conditiile art. 10 alin. (12) din OMFP nr. 103/2016.

"Avand in vedere argumentele prezentate anterior va comunicam ca nu este necesara modificarea Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr. 103/2016.
Cu acest punct de vedere a fost de acord si Directia generala de legislatie fiscala si reglementari vamale si contabile din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
", potrivit raspunsului oferit de MFP pentru CCF. 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
livrari intracomunitarescutire de tvatransport


Data aparitiei: 23 Noiembrie 2020
Ultima actualizare: 30 Decembrie 2020

Votati articolul "Justificarea scutirilor de TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri in ce priveste dovada transportului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X