email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 3942/2020 modifica doua formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale

Ordinul nr. 3942/2020 modifica doua formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
creante fiscaleanafinstitutii publice
 
In Monitorul Oficial nr. 1123 din 23 noiembrie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 3942/2020 pentru modificarea OPANAF nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale. 
 
Totodata, acest act normativ mai modifica si OPANAF nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice.
 
Cele doua formulare modificate se afla in anexele proiectului si sunt urmatoarele: 
 
  • Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor;
  • Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor.
 

Ordinul nr. 3942/2020 - formulare creante fiscale: continutul actului normativ

Denumire completa: Ordinul nr. 3942/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice
 
 
In temeiul art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
avand in vedere Avizul conform al Ministerului Finantelor Publice comunicat prin Adresa nr. 897.060 din 19.11.2020,
 
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
 
Art. I. -
 
La Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 si 32 bis din 11 ianuarie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, anexele nr. 48 si 49 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. II. -
 
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I.
 
 
ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 48 la Ordinul nr. 63/2017)
 
                                                   ANTET*1)                                           Catre . . . . . . . . . .
                                              Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .*2)
 
 
*1) Se vor trece sigla conform Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului si caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, denumirea si adresa organului de executare emitent al prezentului act.
 
*2) Se vor mentiona denumirea si adresa institutiei de credit.
 
 
ADRESA
de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor
 
In baza prevederilor art. 203 alin. (2) - (4), art. 233, 235, art. 236 alin. (17) si art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru debitorul..........*3) cu domiciliul fiscal*4) in localitatea.........., str........... nr..........., cod de identificare fiscala..........*5) se dispune sistarea temporara..........*6) asupra masurilor de executare silita aplicate prin Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti/Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti, ca urmare a transformarii masurilor asiguratorii in masuri executorii, avand numarul de evidenta a platii........../nr........... din data de.........., pentru suma de.......... lei, reprezentand obligatiile fiscale/bugetare datorate de..........*7), cod de identificare fiscala..........*8).
 
*3) Se vor mentiona numele si prenumele/denumirea debitorului. In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, se va mentiona contribuabilul/platitorul care le-a infiintat. Nu se va completa in cazul popririlor infiintate prin adrese comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
*4) Nu se va completa in cazul popririlor infiintate prin adrese comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
*5) Se va mentiona codul numeric personal, numarul de identificare fiscala, codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz.
 
*6) Se va mentiona felul sistarii temporare, respectiv totala sau partiala, dupa caz.
 
*7) Se va mentiona debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice alta entitate. Nu se va completa in cazul popririlor infiintate prin adrese comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
*8) Se va mentiona codul de identificare fiscala al debitorului care inregistreaza obligatii fiscale restante.
 
Sumele existente in cont la data si ora comunicarii prezentei adrese raman indisponibilizate, debitorul putand dispune de acestea numai pentru efectuarea de plati in scopul:
 
a) achitarii obligatiilor fiscale administrate de organele fiscale competente;
 
b) achitarii drepturilor salariale.
 
Impotriva prezentului inscris se poate introduce contestatie la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, sub sanctiunea decaderii, de la data comunicarii sau luarii la cunostinta, in conformitate cu prevederile art. 260 si 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Suspendarea popririi produce efecte din momentul primirii de catre dumneavoastra a prezentei adrese. In acest sens, aveti obligatia sa inregistrati atat ziua, cat si ora primirii adresei de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor.
 
Conducatorul organului de executare
Numele si prenumele . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .9)
L.S.9)
 
9) Nu se va completa in cazul popririlor infiintate prin adrese comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
1. Denumire: Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor
 
2. Format: A4/t1 + A4/t1.
 
3. Caracteristici de emitere: se emite din sistem informatic.
 
4. Se utilizeaza: in baza prevederilor art. 203 alin. (2) - (4), art. 233, art. 235, art. 236 alin. (17) si art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
5. Se intocmeste: electronic sau in doua exemplare, dupa caz, de catre organul de executare.
 
6. Circula: in format electronic sau in format hartie, dupa caz, la institutia de credit.
 
7. Se arhiveaza: in format electronic in Arhiva Electronica a Ministerului Finantelor Publice;
 
sau, dupa caz,
 
- 1 exemplar la dosarul de executare.
 
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
 
 
ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 49 la Ordinul nr. 63/2017)
 
 
 
                                                                ANTET*1)                                        Catre . . . . . . . . . .
                                                               Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .*2)
 
 
 
*1) Se vor trece sigla conform Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.504/2013 privind aprobarea modelului si caracteristicilor siglelor utilizate la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, denumirea si adresa organului de executare emitent al prezentului act.
 
*2) Se vor mentiona denumirea si adresa tertului poprit.
 
 
ADRESA
de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor
 
 
In baza prevederilor art. 233, 235, art. 236 alin. (17) si art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru debitorul..........*3) cu domiciliul fiscal in localitatea.........., str........... nr..........., cod de identificare fiscala..........*4) se dispune sistarea temporara..........*5) asupra masurilor de executare silita aplicate prin Adresa de infiintare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de catre terti, avand numarul de evidenta a platii........../nr........... din data de.........., pentru suma de.......... lei, reprezentand obligatiile fiscale/bugetare datorate de..........*6), cod de identificare fiscala..........
 
*3) Se vor mentiona numele si prenumele/denumirea debitorului. In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, se va mentiona contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.
 
*4) Se va mentiona codul numeric personal, numarul de identificare fiscala, codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, dupa caz.
 
*5) Se va mentiona felul sistarii temporare, respectiv totala sau partiala, dupa caz.
 
*6) Se va mentiona debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice alta entitate, precum si codul de identificare fiscala al acestuia.
 
Obligatiile fiscale/bugetare datorate de debitor . . . . . . . . . .*6), pentru care se dispune suspendarea indisponibilizarii retinerilor sunt urmatoarele:
 
*6) Se va mentiona debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice alta entitate, precum si codul de identificare fiscala al acestuia.
 
 

Denumirea obligației fiscale/bugetare

Categorie sumă de plată*5)

Titlul executoriu nr. /data*6)

Suma pentru care se dispune suspendarea popririi (lei)

 
         
         
 

TOTAL

     
 
*5) Se va mentiona felul sistarii temporare, respectiv totala sau partiala, dupa caz.
 
*6) Se va mentiona debitorul care inregistreaza obligatii fiscale restante, respectiv: persoane fizice, persoane juridice, sedii secundare sau orice alta entitate, precum si codul de identificare fiscala al acestuia.
 
Impotriva prezentului inscris se poate introduce contestatie la instanta judecatoreasca competenta, in termen de 15 zile, sub sanctiunea decaderii, de la data comunicarii sau luarii la cunostinta, in conformitate cu prevederile art. 260 si 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Suspendarea popririi produce efecte din momentul primirii de catre dumneavoastra a prezentei adrese. In acest sens, aveti obligatia sa inregistrati atat ziua, cat si ora primirii adresei de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor.
 
Conducatorul organului de executare,
Numele si prenumele . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
L.S.
 
1. Denumire: Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii retinerilor
 
2. Format: A4/t1 + A4/t1
 
3. Caracteristici de tiparire: se editeaza din sistem informatic.
 
4. Se utilizeaza: in baza prevederilor art. 233, art. 235, art. 236 alin. (17) si art. 264 alin. (12) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
5. Se intocmeste: doua exemplare de catre organul de executare.
 
6. Circula: 1 exemplar la tertul poprit.
 
7. Se arhiveaza: 1 exemplar la dosarul de executare silita.
 
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.

de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante fiscaleanafinstitutii publice


Data aparitiei: 24 Noiembrie 2020

Votati articolul "Ordinul nr. 3942/2020 modifica doua formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X