email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Esalonarea la plata a obligatiilor - 5 conditii care trebuie indeplinite + modelul cererii

Esalonarea la plata a obligatiilor - 5 conditii care trebuie indeplinite + modelul cererii
esalonare la platarisc fiscalgarantiiaccesorii

AJFP Teleorman reaminteste ca orice categorie de contribuabili poate accesa esalonarea la plata, pe o perioada de cel mult 5 ani, respectiv:

a) pe cel mult 6 luni, in situatia in care nu detineti garantii;
b) pe cel mult 12 luni, in situatia in care va incadrati in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic;
c) pe cel mult 5 ani, in situatia in care detineti garantii, chiar si insuficiente.

Odata cu aceasta esalonare se poate acorda si amanarea la plata pana la finalizarea esalonarii, a dobanzilor si/sau a penalitatilor de intarziere, in vederea anularii, cu indeplinirea conditiilor prevazute de lege. Pentru anularea accesoriilor trebuie sa va incadrati intruna din urmatoarele situatii:

a) obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata, sa nu fie mai mari de 5.000 lei in cazul persoanelor fizice, 10.000 lei in cazul asocierilor fara personalitate juridica si, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice;
b) sa constituiti garantii, in situatia in care obligatiile fiscale esalonate la plata, precum si cele care fac obiectul amanarii la plata, sunt peste plafoanele mentionate la lit. a);
c) sa va incadrati in categoria contribuabililor cu risc fiscal mic, caz in care trebuie sa constituiti garantii in valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul esalonarii la plata si amanarii la plata in vederea anularii.

Esalonarea la plata a obligatiilor - conditii

Pentru a beneficia de esalonare la plata trebuie sa indepliniti cumulativ urmatoarele conditii:


a) sa va aflati in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti si sa aveti capacitate financiara de plata pe perioada de esalonare la plata. Aceste situatii se apreciaza de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiara ori a altor informatii si/sau documente relevante, prezentate de dumneavoastra sau detinute de organul fiscal;

b) sa aveti constituita garantie;

c) sa nu va aflati in procedura insolventei;

d) sa nu va aflati in dizolvare potrivit prevederilor legale in vigoare;

e) sa nu vi se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara. Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera indeplinita.

Pe langa conditiile mai sus mentionate, trebuie sa aveti depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. Aceasta conditie trebuie indeplinita la data eliberarii certificatului de atestare fiscala si se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal.

In cazul in care indepliniti conditiile necesare si doriti sa beneficiati de esalonare la plata este necesar sa depuneti cerere de acordare a esalonarii la organul fiscal competent.


DESCARCA cererea de acordare a esalonarii la plata

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
esalonare la platarisc fiscalgarantiiaccesorii


Data aparitiei: 22 Ianuarie 2021

Votati articolul "Esalonarea la plata a obligatiilor - 5 conditii care trebuie indeplinite + modelul cererii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X