Analizam cazul unei microintreprinderi cu cod CAEN de publicitate care a achizitionat pliant, flyer si banner pentru a-si promova clientii.
Iata in continuare care este monografia contabila pentru materiale publicitare.
Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta!
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2299 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Monografie contabila pentru materiale publicitare: raspunsul specialistului
Intelegem ca societatea X cu obiect de activitate “publicitate” a achizitionat materiale publicitare (bannere, flyere) in vederea desfasurarii activitatii sale si a facturarii serviciilor respective catre clienti.
Deci firma X a efectuat servicii de publicitate in schimbul unei pret, care inlude si contravaloarea materialelor.
Prin contractul de prestari servii in care se includ prevederi referitoare la achizitia materialelor si pretul publicitatii, societatea X se angajeaza sa afiseze materialele publicitare in locuri vizibile.
Manual de politici contabile - Stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Serviciile de publicitate sunt facturate cu TVA de 19%, fiind inregistrate prin formula:
4111 = 704
4111 = 4427
Achizitia materialelor publicitare se inregistreaza ca materiale consumabile, pe baza de factura si NIR:
3028 = 401
4426 = 401
La momentul in care materialele sunt date in consum (afisate in locurile respective), se intocmeste bonul de consum:
6028 = 3028
Intreaga valoare se factureaza ca serviciu de publicitate, fara defalcarea pe cele doua componente.
Daca are loc doar darea in consum a materialelor publicitare, fara facturarea serviciului, trebuie inregistrat serviciul in curs de executie, prin formula:
332 = 712 cu valoarea materialelor publicitare date in consum (din cont 6028) plus o cota parte din manopera personalului care s-a ocupat de acest serviciu (montare bannere).
La finalizarea serviciului, daca s-a convenit ca facturarea sa se realizeze o singura data, are loc, odata cu emiterea facturii pentru intreaga suma, si scaderea din evidenta a serviciilor in curs:
4111 = 704
4111 = 4427
si
712 = 332.
Daca bannerele achizitionate sunt folosite la mai multe evenimente, acestea se pot inregistra in contabilitate pe seama obiectelor de inventar, daca au o valoare de intrare sub 2.500 lei fiecare sau pe seama mijloacelor fixe, daca valoarea de intrare este peste 2.500 lei.
Monografia contabila:
303 = 401 obiecte de inventar
603 = 303 cheltuieli cu obiecte de inventar
In debitul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" se inregistreaza valoarea stocurilor de natura obiectelor de inventar date in folosinta (extracontabil), iar in credit, aceleasi stocuri, in momentul scoaterii lor din folosinta (casare, vanzare).
sau
214 = 404 valoarea de intrare mai mare de 2.500 lei.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil.
Specialistii Portal Contabilitate asteapta si intrebarile tale! Obtine PE LOC raspunsul pentru orice speta!