email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor

Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale

Daca firma a inregistrat cheltuieli cu achizitia de certificat de semnatura electronica pe numele unui salariat al societatii pentru a depune declaratii fiscale, intocmire situatii financiare, participare la licitatii de catre societate etc., trebuie sa ia in calcul cateva prevederi legislative.


Spre exemplu, iata cateva dileme pe care le are un contribuabil aflat in aceasta situatie: 

- Trebuie sa fie prevazut in actele normative si fisa postului cu atributiile salariatului de a utiliza certificatul calificat pentru a nu fi considerat avantaj salarial si venit asimilat salariilor? 

- In ce situatii certificatul de semnatura electronica pentru transmitere declaratii fiscale si alte cazuri stabilite prin norme legale poate fi considerat avantaj de natura salariala si salariatul sa datoreze impozit pe venit si contributii sociale obligatorii?
 

Achizitia de certificat de semnatura electronica: raspunsul specialistului

Intr-adevar, in temeiul art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, includerea in categoria avantajelor impozabile a unor bunuri sau servicii suportate de angajator pentru salariat este legata de utilizarea/folosirea acestora in scop personal. Astfel, cheltuielile suportate de societate cu obtinerea certificatului digital pentru salariatul care este desemnat sa semneze declaratiile fiscale sau care reprezinta in mod legal societatea nu se poate concretiza intr-un avantaj impozabil, scopul obtinerii acestuia nefiind unul in folosul salariatului.

 

Este adevarat ca semnatura este proprie salariatului, insa operatiunea de utilizare a acesteia pentru indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si contabile ale societatii trebuie sa rezulte din documentele care reflecta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al societatii (conform Statutului/Actul constitutiv al societatii sau unei hotarari a AGA) sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, din documentul de imputernicire din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

De asemenea, includerea in sarcinile de serviciu a obligatiei de semnare a declaratiilor fiscale poate fi reflectata si in fisa postului intocmita, dupa caz, conform prevederilor Codului muncii.

Doar in situatia in care achizitionarea semnaturii electronice ar fi realizata in folosul personal al unui salariat, sumele suportate de societate se vor concretiza intr-un avantaj la nivelul salariatului supus impozitului pe salarii si contributiilor sociale obligatorii datorate in raport cu veniturile de natura salariala.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
semnatura electronicacertificatdeclaratii fiscale


Data aparitiei: 29 Iulie 2021
Ultima actualizare: 30 Iulie 2021

Votati articolul "Achizitia de certificat de semnatura electronica. Tratamentul fiscal al cheltuielilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X