email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?

Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?
sediu socialcod de procedura fiscalaonrc

Analizam mai jos cazul unei societati comerciale care isi schimba sediul social dintr-un oras din provincie in Bucuresti. Dupa modificarile la ONRC se radiaza societatea din vechiul oras si se inmatriculeaza in Capitala.

Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal, ne explica in randurile urmatoare consultantul fiscal Ionut Jinga.
 

Citeste si: ONRC - Nu dispare obligatia depunerii la oficiul registrului comertului a dovezii detinerii cu titlu legal a spatiului cu destinatie de sediu social
 

Schimbare sediu social - procedura: raspunsul specialistului

Potrivit art 32 alin 5 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala:

 

,,Modificarea domiciliului sau sediului social care reprezinta si domiciliu fiscal are ca efect si modificarea de drept a domiciliului fiscal, iar contribuabilul/platitorul nu are obligatia depunerii cererii de modificare a domiciliului fiscal. In acest caz, transferul dosarului fiscal al contribuabilului/platitorului de catre vechiul organ fiscal central catre noul organ fiscal central se face in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrele in care, potrivit legii, se inregistreaza modificarile privind sediul social/domiciliul’’.
 


Prin urmare, daca sediul social reprezinta si domiciliu fiscal pentru societate, aceasta nu trebuie sa mai depuna nicio cerere sau declaratie, transferul dosarului fiscal efectuandu-se intre vechiul organ fiscal si noul organ fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data inscrierii modificarii in registrul ORC.
   
Conform art 31 alin 1 lit c din Codul de procedura fiscala, domiciliul fiscal poate fi sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat.
 
Ma jos va prezint Procedura modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, reglementata de Ordinul ANAF  nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
PROCEDURA de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social

1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor persoane juridice care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sediul social reprezinta si domiciliul fiscal;
b) au solicitat inregistrarea mentiunilor privind modificarea sediului social in registrul comertului.

2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 trece la noul organ fiscal incepand cu ziua urmatoare expirarii termenului de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunilor privind modificarea sediului social.

3. In cazul contribuabililor care isi modifica sediul social, iar adresa noului sediu social este in raza teritoriala a organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla si ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de catre Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa primirea informatiilor de la Oficiul National al Registrului Comertului, cu data inscrierii mentiunii in registrul comertului.

4. Pentru ceilalti contribuabili care isi modifica sediul social, pe baza informatiilor primite de la Oficiul National al Registrului Comertului, Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala transmite electronic atat organului fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cat si organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social informatia privind adresa noului sediu social precum si data inscrierii acestei mentiuni in registrul comertului.

5. Informatia privind modificarea sediului social se transmite organelor fiscale implicate in ziua cand a fost comunicata de Oficiul National al Registrului Comertului sau cel tarziu in a doua zi lucratoare, in vederea demararii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului.

6. In termen de 12 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind modificarea sediului social, organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal pregateste dosarul fiscal al contribuabilului pentru a fi transferat catre organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social.

7. Dosarul fiscal al contribuabilului va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

8. Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.

9. Inainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifica in Registrul contribuabililor daca respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, dupa modificarea sediului social, prin depunerea formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului".

10. Daca respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sisteaza.

11. Daca respectivul contribuabil nu a facut o alta solicitare de modificare a domiciliului fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal transfera dosarul fiscal al contribuabilului organului fiscal de la noul sediu social.

12. La implinirea termenului de 15 zile lucratoare de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii privind modificarea sediului social, Directia generala de tehnologia informatiei transmite electronic, atat organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cat si organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informatia privind implinirea termenului legal pentru modificarea competentei de administrare a contribuabilului.

13. La primirea informatiei, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social inregistreaza contribuabilul in evidenta sa fiscala, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiaza contribuabilul din evidenta proprie.

14. Toate documentele emise sau primite in cadrul derularii procedurii se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

15. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
 
In cazul in care societatea doreste stabilirea domiciliului fiscal la un alt loc decat cel in care este declarat noul sediu social, se va aplica Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, reglementata de Ordinul ANAF  nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In acest caz societatea va avea obligatia depunerii formularului 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului" (impreuna cu documente doveditoare ),  la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal, conform procedurii descrise mai jos:
 
1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor persoane juridice, persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, intreprinderilor individuale si familiale, precum si altor entitati care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca:

   a) se solicita inregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor sau la locul in care se afla majoritatea activelor;
   b) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre entitatile autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
   c) se solicita modificarea domiciliului fiscal, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social.
   
2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 revine, pana la finalizarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, organului fiscal de la ultimul domiciliu fiscal.
   
3. Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.
   
4. Cererea se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunica contribuabilului/platitorului.
   
5. Cererea se transmite, in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de catre organul fiscal prevazut la pct. 3 catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.
   
6. Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.
   
7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.
   
8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa se stabileasca domiciliul fiscal emite, in termen de maximum doua zile lucratoare, Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin.
   
9. Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 3 exemplare, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.
   
10. Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin prezenta procedura.
   
11. Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala

   
12. Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei, potrivit pct. 11.
   
13. De la data prevazuta la pct. 11 competenta pentru administrarea contribuabililor revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.
   
14. Un exemplar al Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se transmite, insotit de o copie a documentului care atesta data comunicarii deciziei potrivit pct. 11, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.
   
15. Dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si cuprinde:

   a) formularul 050 "Cerere de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului";
   b) documentatia depusa de contribuabil;
   c) decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal;
   d) orice alte documente emise sau primite in cadrul derularii procedurii.
   
16. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sediu socialcod de procedura fiscalaonrc


Data aparitiei: 15 Septembrie 2021
Ultima actualizare: 25 Ianuarie 2022

Votati articolul "Schimbare sediu social. Care este procedura de modificare a domiciliului fiscal?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X