email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere
calculator salariusalariu brutcalculator salarii

Simti ca te apropii de momentul mult visat din viata: ziua in care vei deveni antreprenor. Ai multe in minte despre ideea de business, iar entuziasmul ca vei da in sfarsit aripi visurilor tale te copleseste? O trecere in revista a lucrurilor indispensabile de care trebuie sa tii cont sigur te va face sa te simti mai organizat si mai pregatit pentru ziua in care vei deveni angajator.

 

Infiintarea firmei

Dupa ce ai ales domeniul de activitate si ai pus pe hartie planul de afaceri, trebuie sa treci la pasul urmator: infiintarea unei firme in conformitate cu procedurile legale.

Astfel, pentru a te apuca de treaba, este nevoie sa dobandesti personalitate juridica, apeland la serviciile unei firme specializate sau documentandu-te riguros cu privire la lista cu documentele necesare infiintarii unei firme.

Alegerea si verificarea disponibilitatii numelui firmei, impreuna cu stabilirea tipului de firma si a obiectului de activitate principal si secundar, potrivit codului CAEN selectat, sunt pasi mici, dar esentiali, care te vor conduce spre reusite mari.

in Romania, cele mai cunoscute tipuri de firme sunt:

  • PFA – Persoana fizica autorizata;
  • II – intreprindere individuala;
  • IF – intreprindere familiala;
  • SRL – Societate cu raspundere limitata;
  • SRL-D – Societate cu raspundere limitata – debutant;
  • SA – Societate pe actiuni;
  • ONG, Asociatii si Fundatii – organizatii non-profit.

Exista si tipuri de firma infiintate mai rar, precum:

  • S.C.S. Societate in Comandita Simpla;
  • S.C.A. Societate in Comandita pe Actiuni;
  • S.N.C. Societate in Nume Colectiv;
  • S.E. Societate Europeana;
  • Sucursala romana;
  • Sucursala straina;
  • Filiala.

In general, pentru a putea infiinta o firma, ai nevoie de:

  • rezervarea denumirii firmei la Oficiul National al Registrului Comertului;
  • cazier fiscal al asociatilor si administratorului;
  • contractul de sediu social (inchiriere, subinchiriere, leasing imobiliar, comodat);
  • acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca e cazul);
  • copii ale cartilor de identitate ale asociatilor si administratorului;
  • specimen de semnatura al administratorului firmei;
  • act constitutiv;
  • declaratii pe proprie raspundere ale asociatului/ administratorului ca poate indeplini calitatea respectiva;
  • dovada depunerii capitalului social la o banca.

Recrutarea angajatilor

Desigur, forta de munca este esentiala pentru buna functionare a ideii tale de afacere, motiv pentru care trebuie sa te gandesti din timp la profilul angajatului ideal care sa corespunda cel mai bine cu nevoile firmei tale. 

 

Nici modalitatea de

calculare salariu brut nu trebuie sa iti fie straina, chiar daca ai alaturi un contabil priceput. Vei vedea ca angajatii au o multime de intrebari in ceea ce priveste partea contractuala si salariala, carora este de preferat sa le raspunzi in cunostinta de cauza.

 

Retelele sociale si site-urile de profil cu anunturi pentru cariere sunt surse excelente privind identificarea potentialilor angajati. Ca munca ta sa fie mai usoara in momentul selectiei, pre-testarile inainte de interviu pot reprezenta o sursa utila pentru a verifica anumite aspecte sociale ale aplicantilor.

 

Promovarea si planul de comunicare

Chiar daca nu ai un business online, trebuie sa ai prezenta online. Asta inseamna ca trebuie sa ai un site de prezentare a companiei si a produselor sau serviciilor pe care aceasta le ofera, precum si prezenta in social media. 

Logo-ului si numelui de brand trebuie sa le acorzi cea mai mare atentie, pentru ca reprezinta parti importante din identitatea ta vizuala, adica imaginea cu care te vor asocia viitorii clienti si te vor pozitiona in optiunile lor.

Este oportun sa stii ca nu este obligatoriu ca numele de brand sa coincida cu numele firmei, asa ca fii creativ si construieste ceva ingenios, unic si atractiv.

Daca bugetul iti permite, nu ar fi rau sa apelezi la o agentie specializata pentru o viziune integrata si o mai buna coerenta a imaginii si comunicarii pentru compania ta, dar nu amana angajarea unui PR care sa mentina intacta reputatia firmei.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calculator salariusalariu brutcalculator salarii


Data aparitiei: 16 Septembrie 2021

Votati articolul "Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X