email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere

Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere
calculator salariusalariu brutcalculator salarii

Simti ca te apropii de momentul mult visat din viata: ziua in care vei deveni antreprenor. Ai multe in minte despre ideea de business, iar entuziasmul ca vei da in sfarsit aripi visurilor tale te copleseste? O trecere in revista a lucrurilor indispensabile de care trebuie sa tii cont sigur te va face sa te simti mai organizat si mai pregatit pentru ziua in care vei deveni angajator.

 

Infiintarea firmei

Dupa ce ai ales domeniul de activitate si ai pus pe hartie planul de afaceri, trebuie sa treci la pasul urmator: infiintarea unei firme in conformitate cu procedurile legale.

Astfel, pentru a te apuca de treaba, este nevoie sa dobandesti personalitate juridica, apeland la serviciile unei firme specializate sau documentandu-te riguros cu privire la lista cu documentele necesare infiintarii unei firme.

Alegerea si verificarea disponibilitatii numelui firmei, impreuna cu stabilirea tipului de firma si a obiectului de activitate principal si secundar, potrivit codului CAEN selectat, sunt pasi mici, dar esentiali, care te vor conduce spre reusite mari.

in Romania, cele mai cunoscute tipuri de firme sunt:

  • PFA – Persoana fizica autorizata;
  • II – intreprindere individuala;
  • IF – intreprindere familiala;
  • SRL – Societate cu raspundere limitata;
  • SRL-D – Societate cu raspundere limitata – debutant;
  • SA – Societate pe actiuni;
  • ONG, Asociatii si Fundatii – organizatii non-profit.

Exista si tipuri de firma infiintate mai rar, precum:

  • S.C.S. Societate in Comandita Simpla;
  • S.C.A. Societate in Comandita pe Actiuni;
  • S.N.C. Societate in Nume Colectiv;
  • S.E. Societate Europeana;
  • Sucursala romana;
  • Sucursala straina;
  • Filiala.

In general, pentru a putea infiinta o firma, ai nevoie de:

  • rezervarea denumirii firmei la Oficiul National al Registrului Comertului;
  • cazier fiscal al asociatilor si administratorului;
  • contractul de sediu social (inchiriere, subinchiriere, leasing imobiliar, comodat);
  • acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor (daca e cazul);
  • copii ale cartilor de identitate ale asociatilor si administratorului;
  • specimen de semnatura al administratorului firmei;
  • act constitutiv;
  • declaratii pe proprie raspundere ale asociatului/ administratorului ca poate indeplini calitatea respectiva;
  • dovada depunerii capitalului social la o banca.

Recrutarea angajatilor

Desigur, forta de munca este esentiala pentru buna functionare a ideii tale de afacere, motiv pentru care trebuie sa te gandesti din timp la profilul angajatului ideal care sa corespunda cel mai bine cu nevoile firmei tale. 

 

Nici modalitatea de

calculare salariu brut nu trebuie sa iti fie straina, chiar daca ai alaturi un contabil priceput. Vei vedea ca angajatii au o multime de intrebari in ceea ce priveste partea contractuala si salariala, carora este de preferat sa le raspunzi in cunostinta de cauza.

 

Retelele sociale si site-urile de profil cu anunturi pentru cariere sunt surse excelente privind identificarea potentialilor angajati. Ca munca ta sa fie mai usoara in momentul selectiei, pre-testarile inainte de interviu pot reprezenta o sursa utila pentru a verifica anumite aspecte sociale ale aplicantilor.

 

Promovarea si planul de comunicare

Chiar daca nu ai un business online, trebuie sa ai prezenta online. Asta inseamna ca trebuie sa ai un site de prezentare a companiei si a produselor sau serviciilor pe care aceasta le ofera, precum si prezenta in social media. 

Logo-ului si numelui de brand trebuie sa le acorzi cea mai mare atentie, pentru ca reprezinta parti importante din identitatea ta vizuala, adica imaginea cu care te vor asocia viitorii clienti si te vor pozitiona in optiunile lor.

Este oportun sa stii ca nu este obligatoriu ca numele de brand sa coincida cu numele firmei, asa ca fii creativ si construieste ceva ingenios, unic si atractiv.

Daca bugetul iti permite, nu ar fi rau sa apelezi la o agentie specializata pentru o viziune integrata si o mai buna coerenta a imaginii si comunicarii pentru compania ta, dar nu amana angajarea unui PR care sa mentina intacta reputatia firmei.

 

Sursa foto: Shutterstock

 

de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calculator salariusalariu brutcalculator salarii


Data aparitiei: 16 Septembrie 2021

Votati articolul "Lucruri pe care trebuie sa le stii atunci cand iti deschizi o afacere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X