email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului

Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului
domiciliu fiscalregistrul comertuluipersoane juridice

In Monitorul Oficial nr.  477 din 13 mai 2022 a fost publicat Ordinul 776/2022 care modifica Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificarea altor acte normative. 

Prin noul ordin au fost aprobate urmatoarele formulare: 

 a) Decizie de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, prevazuta in anexa nr. 5a);
b) Decizie de inregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului, prevazuta in anexa nr. 5b);
c) Notificare privind inregistrarea/modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului, prevazuta in anexa nr. 5c).

De asemenea, Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

3. Anexa nr. 1.1 „Procedura de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social“ se modifica dupa cum urmeaza:

a) Punctele 9 si 10 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


9. Inainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifica in Registrul contribuabililor daca respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, dupa modificarea sediului social, prin depunerea formularului 010 «Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica».
10. Daca respectivul contribuabil a depus un formular 010 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sisteaza.

Vezi mai jos textul procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului.

I. Dispozitii generale

1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca:

a) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre persoanele juridice, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social;
b) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre asocierile sau entitatile fara personalitate juridica;
c) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal de catre persoanele fizice, care desfasoara activitati economice in mod independent, autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.

II. Inregistrarea/Modificarea domiciliului fiscal, pentru situatiile prevazute la pct. 1 lit. a) si b)

2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 lit. a) si b) revine, pana la finalizarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, organului fiscal de la ultimul domiciliu fiscal.

3. Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii prevazuti la pct. 1 lit. a) si b) depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica“, avand completata sectiunea A „Date privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal“, insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de contribuabil/platitor, pentru conformitate cu originalul.

4. Solicitarea de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii formularului 010, prin emiterea Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunica contribuabilului/platitorului.

5.
(1) Formularul 010 se transmite, in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de catre organul fiscal prevazut la pct. 3 catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.

(2) Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 10 zile de la primirea formularului 010 si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

(3) Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.

6.
(1) La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa se stabileasca domiciliul fiscal emite, in termen de maximum doua zile lucratoare, Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin.

(2) Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 3 exemplare, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.

(3) Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale regionale ale finantelor publice Bucuresti, Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov (aparat propriu si unitati subordonate), precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si prin prezenta procedura.

7.
(1) Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.
(2) De la data comunicarii deciziei, competenta pentru administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.

(3) Un exemplar al Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se transmite, insotit de o copie a documentului care atesta data comunicarii deciziei, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.

(4) Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei.

8. Noul organ fiscal competent emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA avand inscris noul domiciliu fiscal.

III. Inregistrarea/Modificarea domiciliului fiscal in cazul situatiei de la pct. 1 lit. c)

9. Organul fiscal competent pentru aplicarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor prevazuti la pct. 1 lit. c) este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei fizice, stabilit potrivit dispozitiilor art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala.

10. Contribuabilii care solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal conform pct. 1 lit. c) depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei fizice, stabilit potrivit dispozitiilor art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, formularul 070 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere“, avand completata sectiunea A „Date privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal“, insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de contribuabil/platitor pentru conformitate cu originalul.

11. Solicitarea de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, dupa caz, se solutioneaza prin emiterea Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii formularului 070.

12.
(1) Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 2 exemplare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.

(2) Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale regionale ale finantelor publice Bucuresti, Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov (aparat propriu si unitati subordonate), precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si prin prezenta procedura.

(3) Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.

13. Inregistrarea in registrul contribuabililor a noului domiciliu fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei.
14. Organul fiscal competent emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA avand inscris noul domiciliu fiscal.

IV. Dispozitii finale

15. Dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si cuprinde:

a) formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica“ pentru contribuabilii care se afla in una din situatiile de la pct. 1 lit. a) sau b) sau formularul 070 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere“ pentru contribuabilii care solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal conform pct. 1 lit. c), dupa caz;
b) documentatia depusa de contribuabil;
c) decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal;
d) orice alte documente emise sau primite in cadrul derularii procedurii.

16. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
domiciliu fiscalregistrul comertuluipersoane juridice


Data aparitiei: 16 Mai 2022

Votati articolul "Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X