email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri

Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri
control fiscalpersoane fiziceinspectie fiscala

Fiscul face un pas important pentru a creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri, dupa cum reiese din Ordinul 1286/2022. 

Noul activ normativ, care a aparut in M.O. nr. 733 din 21 iulie 2022, modifica OPANAF nr. 2778/2020 privind competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia.

 Necesitatea unui ordin de modificare si completare a O.P.A.N.A.F. nr. 2778/2022 competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia rezida in urmatoarele argumente:

Potrivit art. 138 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,  organul fiscal central  are dreptul de a efectua o verificare fiscala a ansamblului situatiei fiscale personale a persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.

Pentru verificarea situatiei fiscale personale a persoanei fizice, organul fiscal central efectueaza urmatoarele activitati preliminare:

a) analiza de risc pentru stabilirea riscului de neconformare la declararea veniturilor impozabile pentru un grup de persoane fizice sau pentru cazuri punctuale, la solicitarea unor institutii ori autoritati publice. Riscul de neconformare la declararea veniturilor impozabile aferent unei persoane fizice reprezinta diferenta semnificativa intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori pentru aceeasi perioada impozabila. Diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori este o diferenta mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai putin de 50.000 lei.

b)selectarea pe baza analizei de risc a persoanelor fizice care vor fi supuse verificarii situatiei fiscale personale. 


In cadrul activitatii de analiza de risc, au fost identificate cu risc de neconformare la declararea veniturilor impozabile  un numar ridicatpersoane fizice ( peste 561.000) care excede capacitatii actuale a A.N.A.F. de efectuare a verificarilor. Inprezent,  conform art. 2 din O.P.A.N.A.F. nr. 2778/2022 competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia sunt competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale, doar Directia generalacontrol venituri persoane fizice si serviciile de verificari fiscale din cadrul aparatului propriu al directiilor generale regionale ale finantelor publice.

Astfel se va pune in aplicare extinderea competentei de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale si la structurile de inspectie fiscala  persoane fizice din cadrul unitatilor subordonate directiilor generale regionale ale finantelor publice.
Prin extinderea competentei se urmareste cresterea capacitatii de efectuare a verificarilor (cresterea numarului de persoane fizice cu risc de neconformare care vor fi supuse verificarilor) in scopul tratarii intr-un mod mai eficient a cazurilor de neconformare.  
 

Ordinul 1286/2022 - ANAF extinde capacitatea de control

1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

” ART. 2 
Verificarea situatiei fiscale personale se exercita de catre: 

a) Directia generala control venituri persoane fizice din cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; 
b) Serviciile de verificari fiscale din cadrul aparatului propriu al directiilor generale regionale ale finantelor publice; 
c) Structurile de inspectie fiscala persoane fizice din cadrul unitatilor subordonate directiilor generale regionale ale finantelor publice.” 

2. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

”ART. 7 

Directia generala control venituri persoane fizice, directia generala coordonare control fiscal, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin” 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control fiscalpersoane fiziceinspectie fiscala


Data aparitiei: 05 Iulie 2022
Ultima actualizare: 22 Iulie 2022

Votati articolul "Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X