email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Companiile de stat NU vor mai fi scutite de la depunerea Declaratiei de beneficiar real. Modificari in Legea 129/2019

Companiile de stat NU vor mai fi scutite de la depunerea Declaratiei de beneficiar real. Modificari in Legea 129/2019
declaratia beneficiar reallegea 129/2019companii de stat

Companiile de stat nu vor mai fi exceptate de la obligatia depunerii Declaratiei de beneficiar real, potrivit OUG 123/2022 care modifica Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. 

Pana acum, regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat au fost scutite de la obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarul real, dupa cum prevede Legea 129/2019. Asadar, companiile de stat au obligatia ca, in termen de 90 de zile, de la data intrarii in vigoare a OUG 123/2022, sa depuna o declaratie privind beneficiarul real. 

Conform documentului de pe site-ul ONPCSP, prin Avizul motivat adoptat la data de 15 iulie 2022, in cauza 2020/2358, Comisia Europeana a constatat ca ”exceptarea referitoare la societatile detinute integral sau majoritar de stat nu este conforma cu articolul 30 din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificat prin articolul 1 punctul 15 din Directiva (UE) 2018/843” si a concluzionat ca "prin transpunerea incorecta a articolului 30 din Directiva (UE) 2015/849, astfel cum a fost modificat prin articolul 1 punctul 15 din Directiva (UE) 2018/843, Romania nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul dispozitiilor respective”.

Comisia Europeana a invitat Romania sa adopte masurile necesare pentru a se conforma avizului motivat, in termen de doua luni de la primirea acestuia. Neconformarea in termenul va conduce, intr-un timp scurt, la aplicarea in sarcina statului roman a unor sanctiuni. Acest lucru este dovedit de precedentul stabilit la data de 16 iulie 2020, cand Curtea de Justitie a Uniunii Europene a constatat ca Romania nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin in temeiul articolului 67 din Directiva 2015/849, intrucat nu a adoptat, la expirarea termenului stabilit in avizul motivat din 8 decembrie 2017, actele cu putere de lege si actele administrative necesare pentru a se conforma Directivei (UE) 2015/849 si a obligat Romania la plata catre Comisia Europeana a unei sume forfetare de 3.000.000 de euro.

Aceasta situatie poate fi evitata doar prin adoptarea reglementarilor propuse in procedura de urgenta, iar intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta va demonstra vointa decidentului politic de a asigura respectarea si implementarea corecta a legislatiei Uniunii Europene.
 

OUG 123/2022 - modificari in Legea 129/2019: textul actului normativ

- Conformarea imediata la Avizul motivat adresat Romaniei de catre Comisia Europeana la data de 15 iulie 2022. in cauza 2020/2358;
- Eliminarea exceptarii de la obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarul real a regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat.

 

Articolul I

Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 19, alineatul (5), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

a) intr-un registru central organizat la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului pentru persoanele juridice care au obligatia de inmatriculare in registrul comertului;

2. La articolul 56, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la inmatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

Articolul II

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat depun la inmatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.

Articolul III

In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat depun o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia beneficiar reallegea 129/2019companii de stat


Data aparitiei: 11 August 2022
Ultima actualizare: 15 Septembrie 2022

Votati articolul "Companiile de stat NU vor mai fi scutite de la depunerea Declaratiei de beneficiar real. Modificari in Legea 129/2019":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X