email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura. Studiu de caz

Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura. Studiu de caz
avantaje in naturatvamicrointreprinderesrl

Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile fiscale si contabile privind avantajele in natura. 

Subiectul studiului de caz este o SRL microintreprindere platitoare de tva care incheie un contract de inchiriere a unui apartament (proprietarul este persoana fizica) pe care il pune la dispozitia unui salariat (cu norma de 8 ore/zi) ca si locuinta de serviciu. Lunar, in baza contractului de inchiriere, societatea achita chiria lunara prin transfer bancar.

1. Este necesara declararea acestui apartament ca punct de lucru?

2. Fiind considerat un avantaj in natura, care sunt inregistrarile contabile (inclusiv cu sume daca se poate) tinand cont ca: salariul brut este de 6.000 lei si cuantumul chiriei suportate de catre societate este de 2.000 lei/luna?

Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura: raspunsul specialistului

1. Desfasurarea de activitati in alt spatiu decat cel inregistrat ca sediu social face obiectul declararii in conformitate cu prevederile art. 85 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la infiintarea sediului secundar. Alin. (3) al acestui articol stabileste in mod expres faptul ca prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.

Dupa inregistrarea sediului secundar conform dispozitiilor Legii societatilor nr. 31/1990 si a Registrului comertului nr. 26/1990 urmeaza a fi efectuata analiza din perspectiva inregistrarii speciale determinate de calitatea de angajator. Astfel, in conformitate cu prevederile art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea ANAF in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati, prin depunerea formularului 060 aprobat prin OPANAF 1699/2021 in termen de 15 zile de la indeplinirea conditiei privind numarul minim de salariati
 
In conformitate cu prevederile art. 32 alin. (1) din Codul de procedura fiscala in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul/platitorul care le-a infiintat.

In acelasi timp alin. (2) al aceluiasi articol precizeaza ca pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, competenta revine organului fiscal central in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.

Din perspectiva indeplinirii obligatiilor declarative platitorul care are sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor are obligatia de a declara in Sectiunea F din

formularul 112, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat de acestea.

Asadar, declaratia se depune la Administratia Finantelor Publice la care este inregistrata societatea. In ceea ce priveste plata impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare care au minimum 5 angajati aceasta se efectueaza de catre contribuabilul care le-a infiintat in contul unic deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.

Prin urmare, daca nu este indeplinita conditia privind numarul minim de salariati nu vor exista obligatii de inregistrare a acestei subunitati ca platitoare de impozit pe salarii si deci nici nu va avea un cod de identificare distinct, achitarea acestuia si declararea efectuandu-se de catre societatea care a infiintat sucursala pe baza codului de inregistrare al societatii.
 
In cazul prezentat in intrebarea dumneavoastra, din coroborarea prevederilor art. 85 alin. (4) din Codul de procedura fiscala cu cele ale art. 8 alin. (2) din Codul fiscal nu rezulta ca in sfera sediului secundar se situeaza si locuintele de serviciu puse la dispozitia salariatilor, neexistand obligatii precum cele detaliate anterior.
 
2. Cu referire la cazul prezentat, din punct de vedere contabil va propunem urmatoarele inregistrari contabile:

- inregistrarea decontarii chiriei:
612 Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile = 401 Furnizori
 
- inregistrarea avantajului achitat:
4282 Alte creante in legatura cu personalul = 7588 Alte venituri de exploatare
 
- inregistrarea cheltuielilor cu salariile cuvenite salariatului:
641 Cheltuieli cu salariile personalului = 421 Personal - salarii datorate – 6.000 lei
 
- recunoasterea cheltuielii reprezentand avantajul in natura acordat:
6421 Cheltuieli cu avantajele in natura acordate salariatilor = 421 Personal - salarii datorate – 2.000 lei
 
- Retinerea impozitului pe salarii si a contributiilor datorate de angajat:
421 Personal - salarii datorate = % – 3.320 lei
                                               444. Impozitul pe venituri de natura salariilor – 520 lei
                                               4315 Contributia de asigurari sociale – 2.000 lei
                                               4316 Contributia de asigurari sociale de sanatate – 800 lei
 
- inregistrarea decontarii avantajului acordat si suportat de angajator:
421 Personal - salarii datorate = 4282 Alte creante in legatura cu personalul – 2.000 lei
 
- inregistrarea contributiei asiguratorii pentru munca:
646 Cheltuieli privind contributia asiguratorie pentru munca = 436 Contributia asiguratorie pentru munca – 180 lei
 
- plata salariului:
421 Personal - salarii datorate = 5311 Casa in lei – 2.680 lei

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu, consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
avantaje in naturatvamicrointreprinderesrl


Data aparitiei: 25 Noiembrie 2022

Votati articolul "Obligatii fiscale si contabile privind avantajele in natura. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X