email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestari de servicii catre persoane juridice. Obligatii privind casa de marcat

Prestari de servicii catre persoane juridice. Obligatii privind casa de marcat
casa de marcatbon fiscalchitanta in euroservicii efectuate ocazional

Numeroase companii livreaza bunuri sau presteaza servicii exclusiv catre persoane juridice. In aceasta situatie nu sunt obligate sa achizitioneze casa de marcat, chiar daca sunt cazuri de incasare in numerar. Veti observa din exemplul de mai jos ca si in situatia incasarii cash de la persoane fizice, pentru anumite vanzari/prestari de servicii ocazionale (intamplatoare), societatea nu este obligata sa se doteze cu aparat de marcat electronic fiscal.

Prestari de servicii catre persoane juridice - studiu de caz

Intrebare: "Societatea noastra lucreaza doar cu persoane juridice si incaseaza integral contravaloarea serviciilor prin banca, nu are casa de marcat. Daca in mod exceptional un client care are conturile blocate solicita sa achite factura cash, putem incasa factura respectiva pe baza de chitanta sau am fi obligati sa-i dam bon fiscal, respectiv sa avem casa de marcat?"

Raspuns:
Potrivit art.1 alin.(1)din Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
„Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial,cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livratecu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale”.

Asadar, obligatia dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal si a eliberarii bonurilor fiscale intervine numai in situatia in care societatea ar incasa de la populatie (persoane fizice) in numerar/substitute de numerar sau prin utilizarea cardurilor bancare, contravaloarea livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii.

Intrucat vindeti sau prestati servicii exclusiv catre persoane juridice, nu aveti obligatia dotarii cu aparate de marcat. In cazul in care incasati cu numerar de la persoane juridice, veti elibera chitanta.

Conform art. 4 din Normele metodologice date in aplicarea O.U.G. nr.28/1999 (H.G. nr.479/2003), in sensul art. 1alin. (1) din ordonanta de urgenta prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie, se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu.

De retinut! Prin urmare, chiar si in conditiile vanzarii catre populatie, pentru anumite vanzari efectuate ocazional (intamplator) nu este obligatorie dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal.



Studiul de caz a fost extras din editia lunii aprilie a revistei Monitoru Contabil,  o publicatie de specialitate unica care nu trece neobservata in mediul fiscal-contabil datorita continutului sau exceptional si care reuseste sa-ti ofere solutii pentru problemele frecvent generate de legislatia in continua schimbare. Detalii aici >>

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatbon fiscalchitanta in euroservicii efectuate ocazional


Data aparitiei: 08 Mai 2024

Votati articolul "Prestari de servicii catre persoane juridice. Obligatii privind casa de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa de magazie. Cand se intocmeste si cum se completeaza

    • Fisa de magazie este un document esential in gestionarea stocurilor dintr-o companie. Aceasta ofera o evidenta detaliata a intrarilor si iesirilor de marfa, contribuind la controlul eficient al stocurilor. Prin monitorizarea stocurilor, optimizarea aprovizionarii si reducerea pierderilor, fisa de magazie joaca un rol crucial in gestionarea eficienta a resurselor unei organizatii. De asemenea, este important sa se acorde atentie adecvata pastrarii si arhivarii fiselor de magazie pentru...» citeste mai departe aici

  • Contul 456: cand se utilizeaza si exemplu practic

    • Cu ajutorul contului 456 se tine evidenta decontarilor cu actionarii/asociatii privind capitalul. Contul 456 „Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul” este un cont bifunctional. Ce se inregistreaza in debitul contului 456 In debitul contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" se inregistreaza: - capitalul subscris de actionari/asociati, in natura si/sau numerar, capitalul s...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inventariere in SAGA

    • Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. Procedura de inv...» citeste mai departe aici

  • Doua GHIDURI pe care orice contabil trebuie sa le aiba pe birou

    • Intr-un mediu economic in continua schimbare, contabilii trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati si sa se adapteze rapid pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient. In continuare, va prezentam doua ghiduri indispensabile pentru contabili in indeplinirea sarcinilor lor zilnice si in navigarea prin complexitatea reglementarilor fiscale si contabile. Doua lucrari de specialitate se disting prin capacitatea lor de a oferi claritate si orientare intr-un mediu...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X