email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe spectacole: 2 studii de caz de interes pentru contabili

Impozitul pe spectacole: 2 studii de caz de interes pentru contabili
impozit pe spectacolecalcul impozitbilete spectacol tvaDITL

Conform art. 480 din Codul Fiscal, ''orice persoana care organizeaza o manifestare artistica, o competitie sportiva sau alta activitate distractiva in Romania are obligatia de a plati impozitul prevazut in prezentul capitol, denumit in continuare impozitul pe spectacole". Impozitul pe spectacole se plateste lunar pana la data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.

Exceptii/scutiri: spectacole organizate in scopuri umanitare sunt scutite de la plata impozitului pe spectacole.

In continuare veti putea consulta doua studii de caz cu privire la impozitul pe spectacole: primul se refera la tratamentul fiscal privind vanzarea biletelor la maraton, iar al doilea prezinta monografia contabila pentru revanzare bilete spectacol.

Tax Memo va ofera o sinteza unica a tuturor taxelor si impozitelor care se aplica in Romania! Folositi Memoratorul si aflati oricand, pe loc, informatii esentiale despre cele mai importante obligatii fiscale!

Studiu de caz : Vanzare bilete la maraton - tratament fiscal

O societate platitoare de impozit pe profit si de TVA organizeaza diferite evenimente sportive (maroton, curse de masini etc.), pentru care vinde bilete de acces atat online, cat si fizic.

1. Care este regimul TVA pentru aceste bilete? Ce cota se aplica? Este corect sa se emita factura fiecarui cumparator? Care ar fi procedura corecta?

2. Pentru biletele vandute fizic este nevoie de casa de marcat?

3. In aceasta situatie este obligatoriu sa se plateasca impozit pe spectacole? Ce procedura trebuie urmata?

Raspuns: Aceste elemente ale evenimentelor sportive organizate, sunt relevante referitor la veniturile pentru care se datoreaza impozit pe spectacole:

Conform art.480 din codul fiscal (1) Orice persoana care organizeaza o manifestare artistica, o competitie sportiva sau alta activitate distractiva in Romania are obligatia de a plati impozitul prevazut in prezentul capitol, denumit in continuare impozitul pe spectacole.

(2) Impozitul pe spectacole se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia are loc manifestarea artistica, competitia sportiva sau alta activitate distractiva.

ART. 481 - Calculul impozitului

(1) Impozitul pe spectacole se calculeaza prin aplicarea cotei de impozit la suma incasata din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.

(2) Consiliile locale hotarasc cota de impozit dupa cum urmeaza:

a) pana la 2% pentru spectacolul de teatru, balet, opera, opereta, concert filarmonic sau alta manifestare muzicala, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competitie sportiva interna sau internationala;

b) pana la 5% in cazul oricarei altei manifestari artistice decat cele enumerate la lit. a).

(3) Suma primita din vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

(4) Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole stabilit in conformitate cu prezentul articol au obligatia de:

a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;

b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;

c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;

d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;

e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;

f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, contrasemnate de Ministerul Culturii si Ministerul Tineretului si Sportului.
ART. 483 - Plata impozitului

(1) Impozitul pe spectacole se plateste lunar pana la data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care a avut loc spectacolul.

(2) Orice persoana care datoreaza impozitul pe spectacole are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plata a impozitului pe spectacole. Formatul declaratiei se precizeaza in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.

(3) Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole raspund pentru calculul corect al impozitului, depunerea la timp a declaratiei si plata la timp a impozitului.

Conform art. 481 alin. (4) din Codul fiscal, persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au urmatoarele obligatii:

- de a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;

-de a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;

-de a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;

-de a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;

-de a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;

-de a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, contrasemnate de Ministerul Culturii si Ministerul Tineretului si Sportului.

Cota de impunere se aplica atat asupra sumelor incasate prin casiere cat si a celor vandute prin intermediari.

Referitor la vizare/inregistrare bilete de intrare la spectacole sunt necesare urmatoarele la DITL:

- Cerere pentru inregistrare/vizare bilete- formular tipizat 2 exemplare, insotita de urmatoarele documente (IN COPIE):

- Certificat unic de inregistrare/Certificat de inregistrare fiscala

- In cazul ONG (Asociatii, Fundatii): Statut + Act constitutiv

- Imputernicire + CI/BI (administrator/presedinte si imputernicit) + In cazul ONG (Asociatii, Fundatii): Statut; Act constitutive

Elemente minime obligatorii care trebuie tiparite pe bilete/marca de control:

- Serie, numar
- Organizator
- Adresa sediului social
- CUI/CIF
- Tarif

Biletele se tiparesc la orice tipografie, in carnete de 100 buc spre ex, toate cu acelasi tarif, fiecare avand obligatoriu coperta (textul de pe coperta este prevazut in HG 846/2002).

Seriile/numerele biletelor sunt alocate de catre fiecare organizator in parte.

Vanzarea biletelor neinregistrate/nevizate la Primarie constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.

Decontul de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole formular tipizat ITL 017-2 exemplare, precum si Procesul verbal de distrugere a biletelor de intrare la spectacole ramase nevandute si care nu mai pot fi utilizate se depun lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare desfasurarii evenimentelor.

Nedepunerea/depunerea peste termen a decontului de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.

Din punct de vedere al TVA, vanzarea biletelor se efectueaza prin aplicarea cotei reduse de 5% conform prevederilor art. 291 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal (3) Cota redusa de 5% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii:

b) serviciile constand in permiterea accesului la ...... evenimente culturale, evenimente sportive, cinematografe, altele decat cele scutite conform art. 292 alin. (1) lit. m);
In cazul vanzarii de bilete online Persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura, biletul fiind in sine fiscalizat (biletul este o factura simplificata) - art.319, alin (10), lit b) din codul fiscal.

Conform OUG 28/1999 art. 2 art. d) vanzarea de bilete este exceptata de la obligatia fiscalizarii prin casa de marcat.

Studiu de caz 2:  Monografie contabila - revanzare bilete spectacol

Societatea X se hotareste sa organizeze un eveniment cu vanzare de bilete. Pentru vanzarea de bilete semneaza un contract cu societatea Y. Societatea Y depune declaratia la DITL, plateste impozitul pe spectacole si taxa de 1% la Crucea Rosie in numele societatii X. Societatea Y transmite un decont cu seriile vandute, impozitele, platite si factura de comision. Societatea X emite factura pentru valoarea biletelor vandute si incaseaza in banca diferenta. Care este monografia contabila?

Raspuns: La refacturare, societatea colaboratoare aplica structura de comisionar, deoarece primeste facturi emise pe numele sau si emite facturi pe numele societatii dvs.
In acest caz, la refacturare, prin aplicarea structurii de comisionar, exigibilitatea pentru operatiunile refacturate intervine la data emiterii facturii de catre societatea din Romania, fiind aplicabil regimul fiscal al operatiunilor refacturate in ceea ce priveste:
- locul prestarii;
- cotele;
- scutirile.

La societatea ce intermediaza biletele si costurile asociate taxelor platite in numele societatii dvs. refacturarea nu trebuie inregistrate in conturile de venituri, ci prin conturile de debitori diversi.

Monografie contabila la societatea colaboratoare:

Inregistrare factura de bilete, servicii primita pe numele societatii:
% 461,4426 = 401

Plata facturii primite de la furnizor din contul curent al societatii:
401 = 5121

Refacturarea biletelor, taxelor catre societatea dvs.:
4111 = % 461,4427

Incasarea facturii emise prin contul curent al societatii colaboratoare:
5121 = 4111

In contabilitatea societatii dvs. achizitia biletelor pretiparite pentru spectacol se recunoaste prin contul 5328. Alte valori (A).Recunoasterea venitului se realizeaza la momentul evenimentului in contul 708 Venituri din activitati diverse (P).

Achizitia biletelor tiparite:
% 5328, 4426 = 401

Receptionarea taxelor primite prin refacturare (impozit spectacole):
635 = 401

Receptionarea facturii aferenta valorii serviciului prestat de firma intermediara:
% 628, 4426 = 401

Vanzarea biletelor:
411 = % 708,4427

Daca biletul se vinde inainte de spectacol, venitul obtinut se reflecta in contul 472. Venituri in avans, urmand a trece in contul 708. Venituri din activitati diverse la momentul cand are loc evenimentul.

Consumul biletelor pretiparite pentru spectacol se recunoaste prin contul 604. Cheltuieli privind materialele nestocate (A).

 

Raspunsuri oferite de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com

 


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe spectacolecalcul impozitbilete spectacol tvaDITL


Data aparitiei: 21 Iulie 2023

Votati articolul "Impozitul pe spectacole: 2 studii de caz de interes pentru contabili":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X