email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce ne costa sa facem facturi electronice?

facturi electronicecontabilitatefiscalitate

Taxe si Impozite Actual: newsletter de atitudine   fiscal-contabila!


Ce ne costa sa facem facturi electronice ?

Legiuitorul a emis recent o reglementare care stabileste conditiile in care putem recurge la facturarea electronica. Din pacate, aceasta modalitate moderna de facturare nu reprezinta o optiune la indemana oricarui agent economic.

Obligatia de omologare

In cazul in care dorim sa emitem facturi in forma electronica avem obligatia sa folosim un sistem informatic omologat de Autoritatea Nationala pentru Comunicatii. In acest sens, vom inainta Autoritatii Nationale pentru Comunicatii o cerere scrisa prin care vom solicita inceperea procedurii de omologare a sistemului informatic.

Procedura de omologare

Pentru a omologa sistemul informatic trebuie sa transmitem Autoritatii Nationale pentru Comunicatii urmatoarele documente:

  • cererea;
  • raportul de audit;
  • descrierea functionala a sistemului informatic;
  • planul de securitate a sistemului informatic;
  • certificari privind securitatea sistemului informatic, acolo unde acestea exista;
  • declaratia pe propria raspundere a auditorului, prin care este exprimata independenta sa fata de emitentul facturii in forma electronica si producatorul sistemului informatic auditat;
  • daca este cazul, descrierea echipamentelor necesare realizarii procesului de conversie, in situatia in care emitentul de drept al facturii in forma electronica are un contract valabil incheiat, in baza caruia beneficiaza de servicii de conversie a facturilor emise pe suport hartie in facturi in forma electronica;
  • dovada achitarii tarifului de omologare.

Auditul este realizat de catre un auditor independent fata de emitentul facturii in forma electronica si fata de producatorul sistemului informatic a carui omologare se solicita.

Consilierul Contabilitate te tine la curent cu toate modificarile aparute  in   legislatie! Garantie 30 de zile!

  legislatie! Garantie 30 de zile!

Raportul de audit poate fi realizat de o persoana fizica sau juridica, certificata ca auditor de sisteme informatice.

In cazul in care sistemul informatic este situat in alt stat, auditarea acestuia se va face prin una dintre urmatoarele metode:

  • auditorul auditeaza in mod nemijlocit sistemul informatic din strainatate;
  • auditorul isi bazeaza raportul de audit pe certificari similare emise sau pe teste efectuate in statul in care se afla sistemul informatic si care au un grad de asigurare corespunzator, acoperind obiectivele si ariile de control.

Decizia de omologare este emisa in termen de 30 de zile de la data transmiterii documentatiei in urma verificarii conformitatii sistemului informatic.

Decizia de omologare este valabila pe o perioada de un an, procedura de reinnoire fiind similara cu cea de emitere.

Important

Pe intreaga perioada de valabilitate a deciziei de omologare, ANC are dreptul de a efectua verificari ale sistemului informatic omologat.

Avem obligatia sa notificam ANC orice modificare a sistemului informatic care afecteaza documentatia depusa pentru acordarea omologarii. ANC avizeaza modificarile aduse in maximum 30 de zile de la data transmiterii notificarii.
ANC are obligatia de a pastra confidentialitatea tuturor informatiilor primite de la emitentul facturii in forma electronica care solicita omologarea sistemului informatic.

Important

Persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi in forma electronica pot externaliza aceste servicii in temeiul unui contract valabil incheiat cu un furnizor de servicii de facturare electronica.

Retragerea omologarii

ANC ne poate retrage omologarea in urmatoarele situatii:

  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata neindeplinirea obligatiei de notificare a modificarilor efectuate asupra sistemului informatic;
  • in cazul in care, in urma verificarilor efectuate, ANC constata faptul ca sistemul informatic nu mai indeplineste normele de performanta si securitate.

In cazul in care constata una dintre aceste situatii, ANC ne va comunica deficientele constatate, acordandu-ne in acest sens un termen de 30 de zile pentru remedierea acestora. Daca nu vom remedia deficientele constatate in acest termen, ANC ne va retrage omologarea.

Cat costa omologarea?

Omologarea nu este gratis, ci este supusa unui tarif semnificativ.

Atentie!

Cuantumul tarifului de omologare este de 9.000 lei. Termenul de plata a tarifului este anterior transmiterii documentelor pentru acordarea omologarii.

Monografiile Contabile „croite” special pentru cazuri limita va ajuta acum sa evitati profesionist capcanele intinse de Fisc!

 
Concluzie

Cu toate ca, incepand din 1 ianuarie 2007, semnarea si stampilarea facturilor nu mai sunt obligatorii, aceasta nu inseamna ca simplul e-mail este suficient pentru a factura electronic, in mod valabil. In fata organelor de inspectie fiscala va trebui sa demonstram ca nu neam confectionat singuri facturile pentru a beneficia de cheltuieli deductibile si a micsora astfel baza impozabila. Facturarea electronica va fi considerata costisitoare de multe unitati, astfel ca multe dintre acestea vor ramane totusi la semnarea si stampilarea facturilor sau transmiterea acestora prin posta.

Acte normative aplicabile :

Art. 3-12 din Decizia Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii nr. 888/2008 privind procedura de verificare si omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica, precum si normele de performanta si securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhiveaza facturi, chitante si bonuri fiscale in forma electronica.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Acest articol este preluat din newsletterul Taxe si Impozite Actual. Avand peste 4.300 de abonati newsletterul se adreseaza acelora care vor sa munceasca usor, fara stres. Rezultat al muncii unor profesionisti in fiscalitate ce cunosc in esenta toate posibilitatile de optimizare si minimizare a taxelor si impozitelor, Taxe si Impozite Actual va ofera solutii perfect legale ce avantajeaza vizibil bugetul dvs. Descarcati gratuit numarul pe luna noiembrie si convingeti-va!

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturi electronicecontabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 26 Februarie 2009

Votati articolul "Ce ne costa sa facem facturi electronice?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Conturi in afara bilantului: exemple de operatiuni pentru care este necesar sa le folosim

    • Drepturile si obligatiile, precum si unele bunuri care nu pot fi integrate in activele si datoriile entitatii se inregistreaza in contabilitate in conturi in afara bilantului, denumite si conturi de ordine si evidenta. Conturi in afara bilantului: ce trebuie sa stiti In aceasta categorie sunt cuprinse: - angajamente (giruri, garantii, cautiuni) acordate sau primite in relatiile cu tertii; - imobilizari corporale luate cu chirie; - va...» citeste mai departe aici

  • Ordin de deplasare: model, ce este si cand se intocmeste

    • Pentru contabili, ordinul de deplasare este un document esential in procesul de inregistrare si monitorizare a cheltuielilor asociate calatoriilor de serviciu. Prin intermediul acestuia, se poate efectua o urmarire precisa a costurilor legate de transport, cazare si alte cheltuieli aprobate in cadrul acestora. In articolul de fata, ne propunem sa discutam despre importanta ordinului de deplasare si sa evidentiem principalele aspecte importante pentru contabili. ...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata a datoriilor: ce conditii trebuie indeplinite

    • Esalonarea la plata reprezinta un aranjament de plata in rate a obligatiilor fiscale restante ale debitorilor aflati in dificultate generata de lipsa temporara de disponibilitati banesti. Esalonarea la plata a datoriilor este prevazuta in Codul de procedura fiscala, fiind esalonare clasica si esalonare simplificata. Va prezentam, mai jos, principalele conditii pentru cele 2 mecanisme de esalonare la plata a datoriilor. Esalonare...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X