email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studii de caz: impozit cladiri

studii de cazimpozitimpozit cladiri

ntrebare:

Daca pentru apartamente construite in regie proprie sau in antrepriza si inregistrate in cotul 371 pentru a fi vandute trebuie platit impozit pe cladiri la primarie pana la data instrainarii lor?

Raspuns:

Sigur, se datoreaza impozit pe cladire chiar daca aceasta nu este inregistrata de Dvs. in contul 212 Constructii ci in conturi de marfuri 371. In momentul in care ati definitivat constructia in baza procesului verbal de receptie, ati operat si inregistrarile contabile din 333 in 371.

Tot in baza procesului verbal de receptie cladirea/ apartamnetele au fost (sau vor trebui) inregistrate pe rol la Administratia locala. Din momentul receptiei (care se face de catre persoanl din cadrul administratiei locale), pana la momentul vanzarii societatea Dvs. datoreaza impozit pe cladiri.

Nu are relevanta faptul ca este inregistrata in contul 371 sau 212. Din punct de vedere al Codului fiscal art 254, al taxelor si impozitelor locale este un bun pentru care se datoreaza impozit.

Astfel, conform art 254, in cazul unei clădiri care a fost dobndită sau construită de o persoană n cursul anului, impozitul pe clădire se datorează de către persoana respectivă cu ncepere de la data de nti a lunii următoare celei n care clădirea a fost dobndită sau construită.

Conform normelor metodologice de aplicare ale art.254 Cod fiscal, att n cazul persoanelor fizice, ct şi n cazul persoanelor juridice, pentru clădirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările ulterioare, data dobndirii clădirii se consideră după cum urmează:

pentru clădirile executate integral nainte de expirarea termenului prevăzut n autorizaţia de construire, data ntocmirii procesului-verbal de recepţie, dar nu mai trziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;

pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut n autorizaţia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea ntocmirii procesului-verbal de recepţie n termenul prevăzut de lege;

pentru clădirile ale căror lucrări de construcţii nu au fost finalizate la termenul prevăzut n autorizaţia de construire şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, n condiţiile legii, la data expirării acestui termen şi numai pentru suprafaţa construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, n speţă pereţi şi acoperiş.
Procesul-verbal de recepţie se ntocmeşte la data expirării termenului prevăzut n autorizaţia de construire, consemnndu-se stadiul lucrărilor, precum şi suprafaţa construită desfăşurată n raport de care se stabileşte impozitul pe clădiri.

Procesele verbale de receptie se intocmesc de catre compertimentele specilizate din aparatul autoritatilor administratiilor locale.

Atentie, mai mult decat atat, pentru a putea vinde constructiile respective veti avea nevoie la Notariat de certificat de atestare fiscala de la Directia de Impozite si taxe locale, din care sa rezulte ca ati achitat impozitul pe cladire/ pe teren aferent.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
studii de cazimpozitimpozit cladiri


Data aparitiei: 12 Noiembrie 2009

Votati articolul "Studii de caz: impozit cladiri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Registrul de Evidenta Fiscala: cine are obligatia intocmirii, ce cuprinde si un studiu de caz practic

    • Reamintim contribuabililor inregistrati ca platitori de impozit pe profit ca sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, acesta poate fi intocmit atat in format fizic, eliberat de unitatile fiscale, cat si in format electronic. In continuare, veti afla ce intrebuie inscrise in REF, iar la final puteti consulta un studiu ...» citeste mai departe aici

  • Plata decont: monografie privind depasirea sumei aprobate pentru decontarea combustibilului

    • Cu privire la decontarea cheltuielilor de transport pentru salariati, intalnim adesea situatii in care suma cheltuita depaseste limita alocata. In urmatorul studiu de caz, vom analiza modul in care aceasta situatie este inregistrata in contabilitatea unei companii. Ne vom concentra asupra cazului in care un salariat, delegat la un alt punct de lucru, depaseste suma maxima alocata pentru decontarea combustibilului. Monografie plata decont: studiu de caz ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X