email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completare declaratia 200. Venituri din inchiriere

declaratia 200

 

de Irina Coma, valabil la 12-Mar-2010

Intrebare: Cum completez declaratia 200?
La sfarsitul anului 2009 persoana fizica detine in derulare 5 contracte de inchiriere. Pe parcursul anului unele din contracte au fost reziliate dar i-a luat locul alte contracte, asa ca in cursul anului am 8 contracte, dar niciodata nu au fost mai mult de cinci in derulare in timpul anului. Va rog sa-mi exemplificati cum completez declaratia 200.

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Inteleg ca in anul 2009 nu determinati venitul din cedarea folosintei bunurilor in sistem real. Neavand mai mult de 5 contracte de inchieriere la sfarsitul anului fiscal si in 2010 veti determina venitul net tot in baza cotelor forfetare de cheltuieli, conform art 61 alin 2 din CF “(2) Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, incepand cu anul fiscal urmator califica aceste venituri in categoria venituri din activitati independente si le supun regulilor de stabilire a venitului net pentru aceasta categorie.”

In aceste conditii, pentru fiecare imobil inchiriat vi s-a emis de catre organul fiscal cate o decizie de impunere privid platile anticipate in cursul anului 2009. Astfel, pana la data de 25 mai trebuie sa depuneti Declaratia 200 la administratia financiara completata pentru fiecare contract de inchiriere in parte. Asa stipuleaza instructiunile de completarea  a acesteia:” Persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de inchiriere, depun cate o declaratie pentru fiecare sursa.”
Astfel, daca obtineti venituri din mai multe contracte de inchiriere, veti completa in Declaratia 200  cate un cartus pentru fiecare sursa, respectiv pentru fiecare contract (veti completa cartusul 1A  1B pentru un contract, 2A  2B pentru al alt contract, si asa mai departe). In fiecare din cartusele respective veti completa astfel:  
-    la  1 A “Date privind activitatea desfasurata” veti bifa:


o    din categoria: “Natura veniturilor”  - Venituri din cedarea folosintei bunurilor
o    din categoria: Determinarea venitului net: - Cote forfetare de cheltuieli  
o    la rd 6 veti completa datele de identificare ale imobilului care face obiectul inchirierii (adresa)
o    la rd 7 veti inscrie numarul contractului de inchiriere si data acestuia
-    la 1 B “Venit net /Castig net anual” veti completa:
o    la rd 1 Venit brut : venitul din chirie realizat in cursul anului
o    la rd. 2 Cheltuieli deductibile = rd 2.2 “Cheltuieli forfetare” reprezentand 25 % din valoarea venitului brut
o    la rd 3 Venit net = diferenta dintre rd.1 si rd.2
Asa veti proceda pentru fiecare contract in parte.

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 200


Data aparitiei: 12 Martie 2010

Votati articolul "Completare declaratia 200. Venituri din inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X