email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarea legislatiei achizitiilor publice

achizitiipublicelegislatieConsiliul National de Solutionare a Contestatiilor

 

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, unul din actorii principali ai sistemului de achizitii publice, a transmis HotNews.ro o serie de modificari in legislatie pe care le-a propus Guvernului. Intre acestea - posibilitatea incheierii contractelor dupa ce Consiliul se pronunta asupra unei contestatii, indiferent daca decizia este atacata sau nu in justitie.

Motivul: solutionarea contestatiilor in justitie poate dura luni intregi astfel incat proiectele cu fonduri europene, spre exemplu, sunt blocate pe termen lung, asa cum declara beneficiarii de finantare si cum reiese dintr-un articol publicat recent de HotNews.ro. Vezi integral propunerile CNSC in documentul atasat.

Principala modificare propusa CNSC se refera la "posibilitatea autoritatii contractante de a incheia contractul indiferent daca decizia CNSC este atacata sau nu cu plangere.

Se reduce astfel perioada necesara incheierii contractului de achizitie publica", arata documentul transmis de CNSC HotNews.ro. Aceasta modificare apare la articolul 277 alin. (3) din OUG 34/2006: In cazul primirii unei contestatii de catre Consiliu si de catre autoritatea contractanta...  autoritatea contractanta nu are dreptul de a incheia contractul pana la data expirarii termenului prevazut la art. 281 alin. (1), daca partea interesata nu a introdus plangere la instanta judecatoreasca competenta", la care CNSC propune eliminarea sintagmei daca partea interesata nu a introdus plangere la instanta judecatoreasca competenta.

Practic, autoritatile contractante (care, in cazul proiectelor cu fonduri europene sunt toti beneficiarii publici sau privati care incheie contracte de achizitii cu valori peste pragurile prevazute de legislatie) ar putea astfel sa incheie contractele inainte de a astepta decizia Curtii de Apel asupra unei contestatii depuse in procesul de achizitii publice.

Potrivit unor surse din institutiile de resort, aceasta varianta ar fi agreata de Comisia Europeana. Recent, Operatorii regionali de apa si canalizare care deruleaza proiecte de mediu de pana la 100 milioane de euro s-au plans, in cadrul unui seminar, ca actiunile in justitie blocheaza proiectele luni intregi, uneori chiar un an.

O alta modificare propusa de CNSC se refera la abrogarea art. 256 (2) din OUG 34/2006. Acest alineat din articol prevede in prezent ca "litigiile privind procedurile de atribuire de servicii si/sau lucrari aferente infrastructurii de transport de interes national, asa cum este definita de legislatia in vigoare, sunt de competenta exclusiva a Curtii de Apel Bucuresti". CNSC motiveaza abrogarea alineatului: "Comisia Europeana a pus in discutie exceptarea domeniului transporturilor de la sistemul general de contestatii".

Reprezentantii CNSC precizeaza ca propunerile au fost transmise Secretariatului General al Guvernului si Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Saptamana trecuta, reprezentantii acestei Autoritati au declarat pentru HotNews.ro ca pregatesc un proiect legislativ cu modificari ale legislatiei de achizitii publice.

CNSC a mai transmis HotNews.ro puncte de vedere asupra unui alt proiect de lege in domeniul achizitiilor publice, initiat in 2007, aflat la Camera Deputatilor. Ultima informatie despre stadiul acestui proiect de lege dateaza din 05.03.2009.

CNSC a explicat pentru HotNews.ro ca nu sustine, din documentul amintit, initiativele precum prelungirea mandatului presedintelui Consiliului sau eliminarea sporului de 75% la salariu pentru angajatii Consiliului (mai multe informatii in documentul atasat - Puncte de vedere Proiect de Lege 821/2007)

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitiipublicelegislatieConsiliul National de Solutionare a Contestatiilor


Data aparitiei: 31 Martie 2010

Votati articolul "Modificarea legislatiei achizitiilor publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X