email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3.1. Necesitatea auditarii situatiilor financiare anuale

Cuvinte cheie:

  • rolul auditului financiar
  • raportul anual
  • raportul administratorilor
  • raportul auditorilor

Societatile comerciale care intra sub incidenta O.M.F.P. nr. 94 din 29.01.2001 au obligatia sa auditeze situatiile financiare anuale in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, cu modificarile si completarile ulterioare si conform reglementarilor nationale in domeniu.

Auditorul financiar (ca firma sau persoana juridica) certifica prin raportul sau asupra situatiilor financiare anuale ca situatiile financiare intocmite sunt in conformitate cu legislatia nationala in vigoare, cu standardele internationale de contabilitate aplicabile in auditului Romania, precum si ca informatiile din raportul administratorilor corespund cu cele din financiar situatiile financiare intocmite pentru acelasi exercitiu.

Raportul auditorului insoteste copia situatiilor financiare anuale aprobate de consiliul de administratie impreuna cu raportul administratorilor, cand este trimis tuturor asociatilor sau actionarilor, cu minimum 15 zile inaintea adunarii generale a asociatilor sau actionarilor, la care se discuta si se aproba situatiile financiare anuale.

Situatiile financiare ale intreprinderii, aprobate de consiliul de administratie, insotite de raportul administratorilor pentru exercitiul financiar respectiv, precum si raportul auditorilor vor fi supuse spre aprobare adunarii generale a asociatilor sau actionarilor.

Raportul anual constituie forma de prezentare oficiala a situatiilor financiare anuale catre terti si cuprinde in mod obligatoriu:

  • situatiile financiare;
  • raportul administratorilor;
  • raportul auditorilor.

O copie de pe situatiile financiare ale intreprinderii, aprobate de consiliul de administratie, o copie de pe raportul administratorilor pentru exercitiul financiar respectiv, precum si de pe raportul auditorilor asupra situatiilor financiare vor fi trimise de consiliul de administratie in termenul prevazut de lege directiei teritoriale a Ministerului Finantelor Publice la care intreprinderea este inregistrata.

In conformitate cu prevederile Legii Societatilor Comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o copie de pe situatiile financiare ale intreprinderii, aprobate de consiliul de administratie si de asociati sau actionari, o copie de pe raportul administratorilor pentru exercitiul financiar respectiv, precum si de pe raportul auditorilor asupra situatiilor financiare vor fi trimise de consiliul de administratie in termenul prevazut de lege la registrul comertului.

Potrivit Legii Societatilor Comerciale, consiliul de administratie se va asigura ca situatiile financiare ale intreprinderii, raportul administratorilor si raportul auditorilor sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, in termenul prevazut de lege.

De fiecare data cand situatiile financiare si raportul administratorilor sunt publicate integral, ele trebuie sa fie reproduse in forma si continutul pe baza carora auditorul si-a formulat opinia de audit. Acestea vor fi insotite de textul integral al raportului auditorilor. Daca auditorul a facut anumite obiectii sau a refuzat sa intocmeasca un raport asupra situatiilor financiare, acest fapt trebuie prezentat impreuna cu motivele respective.

In cazul in care situatiile financiare nu se publica integral ori sunt diferite de cele intocmite conform legislatiei, se va preciza daca este vorba de o versiune prescurtata sau diferita si se va face o referire la locul unde acestea au fost depuse in forma lor completa. Daca situatiile financiare nu au fost depuse inca, acest lucru trebuie mentionat. Opinia persoanei care a auditat conturile nu poate insoti aceasta publicare, dar trebuie mentionat daca opinia a fost data cu sau fara rezerve sau daca certificarea a fost refuzata.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 06 Aprilie 2006

Votati articolul "3.1. Necesitatea auditarii situatiilor financiare anuale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X