email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018

Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018
cazier judiciarRegistrul operatorilor intracomunitari

Va informam in randurile urmatoare ce trebuie sa stiti despre obtinerea cazierului judiciar in 2018. Iata care sunt actele necesare si in cat timp se elibereaza certificatul de cazier judiciar.

* Daca nu sunteti la curent cu aceasta informatie, aflati ca de la 1 februarie 2017 taxa de 10 Ron pentru eliberarea acestui tip de certificat a fost eliminata. Prevederea este valabila atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.

Astfel, prin  Legea  nr. 1/2017 din 6 ianuarie 2017 privind eliminarea unor taxe si tarife, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, ce au intrat in vigoare de la 1 februarie 2017, a fost abrogata prevederea referitoare la incasarea taxei in cuantum de 10 lei necesara pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar persoanelor fizice si juridice.
 

Obtinerea certificatului de cazier judiciar: conditii persoane fizice

Pentru a obtine un certificat de cazier judiciar din Romania, persoana fizica poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civila si motivata, la orice subunitate de politie in care exista ghiseu de cazier judiciar insotita de:

  • actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, pasaport, cartea de identitate provizorie si certificat de inregistrare a cetatenilor U.E., carte de rezidenta, carte de rezidenta permanenta, permis de sedere temporara sau permanenta, aflate in termen de valabilitate);

   
Persoanele domiciliate in strainatate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei.

De asemenea la cererea motivata a persoanelor aflate in strainatate, misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei pot elibera, dupa efectuarea verificarilor necesare in bazele de date, adeverinte in care consemneaza rezultatele verificarilor. Aceste adeverinte au valoarea juridica a unui certificat de cazier judiciar si se utilizeaza exclusiv in strainatate.

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita si prin imputernicitii acestora, conform procedurilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza:

  • in tara, numai pe baza unei procuri autentificate de catre un notar public;
  • in strainatate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei ori de catre un notar, cu respectarea cerintelor legalizarii actelor oficiale straine. Pentru statele care au aderat la Conventia de la Haga din 5 noiembrie 1961 este suficient sa fie aplicata apostila.

Continutul procurii trebuie formulat in termeni clari, din care sa rezulte persoana care a fost mandatata, scopul si durata mandatului.



In situatia in care cererea se depune prin imputernicit, aceasta va fi insotita de copia actului de identitate a solicitantului, copia actului de identitate a imputernicitului si de procura autentificata in conditiile legi.

Procurile intocmite in Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova, in limba romana, sunt acceptate ca valabile fara vreo alta supralegalizare.

Cand certificatul de cazier judiciar este necesar pentru depunere la dosarul de gratiere individuala, acesta poate fi solicitat de persoana condamnata, copiii, aparatorul ori reprezentantul legal al acesteia, sotul persoanei condamnate, ascendentii, fratii ori surorile celui condamnat sau ai sotului acestuia.

Cand certificatul de cazier judiciar este necesar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari in document se inscriu pe langa sanctiunile penale din hotararile judecatoresti ramase definitive si si date notate in mod provizoriu privind persoanele fizice sau juridice fata de care s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale.

Certificatul de cazier judiciar se elibereaza, de regula, pe loc, sau in cel mult 3 zile de la data solicitarii, in cazurile in care cererea-tip este depusa in Romania.

Pentru situatiile in care cererea este depusa prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, certificatul de cazier judiciar se elibereaza in cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar in cazul adeverintelor in termen de 10 zile de la data solicitarii.

Documentele sunt valabile 6 luni de la data primirii si numai in scopul pentru care au fost eliberate.


Obtinerea certificatului de cazier judiciar: conditii persoane juridice

Serviciile de cazier judiciar de la nivelul Inspectoratelor de Politie Judetene, respectiv Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, elibereaza certificate de cazier judiciar persoanelor juridice.

Cererea-tip, cu datele complete de identificare si motivata, se depune de catre persoana juridica prin reprezentant legal, care trebuie sa isi dovedeasca calitatea, la orice unitate ori subunitate de politie conectata la ROCRIS (Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman).

La depunerea cererii, reprezentantul legal al persoanei juridice, va anexa urmatoarele documente:

  • dovada calitatii de persoana juridica;

 

  • dovada ca deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din HG nr. 345/2010);
     
  • copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal;

 
Certificatul de cazier judiciar se elibereaza persoanelor juridice in cel mult 3 zile de la data solicitarii.

Mentionam ca informatiile prezentate si formularele tipizate pentru solicitarea certificatelor de cazier judiciar sunt disponibile la adresa www.politiaromana.ro in sectiunea Informatii utile/Documente eliberari acte.


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazier judiciarRegistrul operatorilor intracomunitari


Data aparitiei: 20 Februarie 2018

Votati articolul "Acte necesare cazier judiciar pentru inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari 2018":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X