email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentie: MFP anunta ca semnatura electronica devine obligatorie in doar 6 luni

ANAFformularul 150declaratii fiscale

In atentia contribuabililor

Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), intentioneaza ca incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, declararea impozitului pe venit si a contributiilor sociale sa se realizeze printr-o declaratie unica care va fi depusa la unitatile fiscale teritoriale din cadrul ANAF.

Intrucat in proiectul actului normativ prin care va fi aprobata se prevede obligativitatea depunerii declaratiei incepand cu 1 iulie 2011 in sistem electronic (on-line), este obligatorie obtinerea de catre platitorii de venituri a certificatului digital calificat pentru semnatura electronica.

Prezentam mai jos principalele etape care trebuie parcurse pentru obtinerea certificatului digital calificat.

Obtinerea certificatului calificat pentru semnatura electronica de la o firma autorizata

Pentru a transmite o declaratie fiscala prin mijloace electronice trebuie obtinuta o semnatura electronica, printr-un certificat digital. Conform prevederilor OMEF nr. 858/2008, OPANAF nr. 2520/2010 si OPANAF nr. 2568/2010, certificatele digitale se obtin de la furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica:

- CERT SIGN, adresa: www.certsign.ro;
- DIGI SIGN, adresa: www. digisign.ro;
- TRANS SPEED, adresa: www. transsped.ro.

Pentru detalii se acceseaza website-ul ANAF, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii, urmand instructiunile prezentate pe site.

Important!

a. Cu un singur certificat puteti semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. Daca o firma care conduce evidentele fiscale ale unor clienti doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

b. Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2.

Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut sa fie confirmat de furnizorul de servicii de certificare. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF, sectiunea Asistenta Contribuabili, modulul

Toate formularele cu explicatii, la adresa

Se completeaza documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator. Cu documentul confirmat de firma care a eliberat certificatul digital, se face inregistrarea la ANAF parcurgand urmatorii pasi:

- se acceseaza websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate, se tasteaza butonul Accepta aflat in partea stanga, jos, a paginii;

- in fereastra care apare se selecteaza documentul de confirmare cu butonul Browse, care se va transmite prin tastarea butonului Transmite documentul;

- apoi, se introduc urmatoarele date: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declaratiile fiscale); denumirea contribuabilului; adresa contribuabilului. Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele introduse, care se listeaza prin tastarea butonului Tipareste cererea.

Atentie! Conform prevederilor OMFP nr. 858/2008, perioada de valabilitate a unui certificat calificat este de un an de zile. In cazul in care certificatul va fi reinnoit, se parcurge procedura prezentata mai sus.

Inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale teritoriale

Pentru inregistrarea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” la unitatea fiscala teritoriala unde contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, trebuie depuse urmatoarele documente:

- formularul 150, listat, semnat si stampilat de contribuabil;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;

- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea adunarii generale a actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

In termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se primeste o confirmare pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line.

Pentru transmiterea pe cale electronica a declaratiilor fiscale, contribuabilii vor accesa website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, postat pe websiteul ANAF.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFformularul 150declaratii fiscale


Data aparitiei: 15 Decembrie 2010

Votati articolul "Atentie: MFP anunta ca semnatura electronica devine obligatorie in doar 6 luni":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X