email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6.1. Facilitati la infiintarea IMM-urilor

Cuvinte cheie:

  • facilitati la infiintare
  • active disponibile
  • vanzarea de active
  • destinatia sumelor alocate
  • limita fondului de stimulare


Stimularea infiintari de intreprinderi mici si mijlocii se face pe mai multe cai:

  • facilitarea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la retelele si serviciile de utilitati publice, prin: unificarea etapelor de eliberare a avizelor; simplificarea si unificarea documentatiilor solicitate;
  • reglementarea nivelului maxim al taxelor de avizare si a tarifelor de racordare la serviciile respective;
  • posibilitatea achitarii in mod esalonat a taxelor si tarifelor;
  • reducerea sau renuntarea la garantiile solicitate si la platile anticipate;
  • elaborarea unor programe speciale de ajutor de stat cu respectarea stricta a Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • acces la activele disponibile ale regiilor autonome, societatilor/companiilor
    nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, cu respectarea
    dispozitiilor legale privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia,
    precum si a drepturilor contractuale ale creditorilor ale caror creante sunt garan
    tate cu ipoteca, gaj, privilegiu asupra activelor respective sau asupra carora este
    instituit sechestru asigurator;
  • acces prioritar la inchirierea, concesionarea sau leasingul activelor disponibile ale
    regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu
    capital majoritar de stat.

Activele disponibile utilizate de intreprinderile mici si mijlocii in baza contractului de inchiriere, a contractului de locatie de gestiune sau a contractului de asociere in participatiune, incheiate cu regiile autonome, societatile/companiile nationale, precum active si cu societatile comerciale cu capital majoritar de stat sunt vandute, la pretul negociat, disponibile stabilit pe baza raportului de evaluare intocmit de un expert acceptat de parti, dupa deducerea investitiilor efectuate in activ de catre locatar/asociat.

In cazul contractelor de locatie de gestiune si asociere in participatiune, asociatul/locatarul, intreprindere mica sau mijlocie, poate solicita si incheierea unui contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, in aceleasi conditii;

  • drept de preferinta la cumpararea activelor disponibile ale regiilor autonome, so
    cietatilor/companiilor nationale, precum si ale societatilor comerciale cu capital
    majoritar de stat, aflate in vecinatatea imediata a activelor pe care le detin in
    proprietate;
  • acordarea de prioritati la cumpararea activelor disponibile ale regiilor autonome,
    societatilor/companiilor nationale, precum si ale societatilor comerciale cu capital
    majoritar de stat.

IMPORTANT:

Vanzarea de active se poate face si cu plata in rate pe o perioada de minimum 3 ani, cu un avans de maximum 20%.

Sunt considerate active disponibile unitatile de productie, subunitatile, sectiile, spatiile comerciale, spatiile de cazare ori alte bunuri de acelasi gen din patrimoniul unei regii autonome, societati/companii nationale, precum si al unei societati comerciale cu capital majoritar de stat, ce pot fi organizate sa functioneze independent si care indeplinesc oricare dintre urmatoarele conditii:

a) nu sunt utilizate de regiile autonome, societatile/companiile nationale sau de societatile comerciale cu capital majoritar de stat care le detin pentru o perioada de cel putin 3 luni;

b) se afla in conservare pentru o perioada mai mare de un an;

c) sunt inchise operational.

Procedura de vanzare a activelor inchise operational este supusa si prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobate prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.

O facilitate importanta acordata intreprinderilor mici si mijlocii este prevazuta la
art. 261 din Legea nr. 346/2004. Potrivit acestor dispozitii anual, prin legea bugetului de stat se aloca fonduri in valoare de 0,2% din PIB pentru finantarea programelor de dezvoltare si sprijinirea infiintarii de noi intreprinderi.

Din sumele alocate anual prin bugetul de stat, o parte este destinata investitiilor in active de natura echipamentelor tehnologice, respectiv masini, unelte si instalatii,computere si echipamentele periferice ale acestora, precum si achizitionarii de brevete,drepturi de autor, licente, marci de fabrica sau de comert si a altor valori similare.

IMPORTANT:

Profitul brut reinvestit reprezinta sumele utilizate pentru efectuarea de investitii in aceste active corporale si necorporale (precum si achizitionarea ori producerea programelor informatice), aferente obiectului de activitate, exclusiv cele care au alte surse de finantare decat profitul brut, cum sunt : credite, imprumuturi nerambursabile sau civile.

Sumele alocate cu aceasta destinatie se stabilesc in limita sumelor platite cu titlu de impozit pe profit, aferent profitului reinvestit, incepand cu exercitiul financiar al anului 2005. Beneficiaza de aceasta prevedere si investitiile achizitionate in anul 2004,incepand cu data de 1 octombrie. Suma maxima asupra careia se calculeaza valoarea fondului de stimulare este cea platita cu titlu de impozit pe profitul reinvestit, dar nu mai mult de 2 miliarde lei pentru fiecare beneficiar, incepand cu trimestrul IV al anului 2004 pentru activele achizitionate dupa data de 1 octombrie 2004 si puse in functiune pana la sfarsitul anului 2004.

Fondurile vor fi alocate in anul 2005 in limita sumelor platite pentru impozitul aferent profitului pe care societatea l-a reinvestit in activele mentionate. In cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor, precum si al computerelor si echipamentelor periferice ale acestora, ajutorul financiar va fi acordat numai daca acestea sunt noi, introduse pe piata si puse in functiune cu respectarea reglementarilor tehnice aplicabile si pentru care nu s-a aplicat amortizarea accelerata prevazuta de Legea nr. 571/2003, cu modificarile ulterioare.

ATENTIE!

Nu se acorda ajutor financiar pentru activele corporale si necorporale achizitionate in sistem de leasing si pentru activele corporale second hand.

Agentii economici beneficiari ai fondurilor alocate conform acestui Program se angajeaza sa mentina investitia pentru care au primit fonduri pentru o perioada de minimum 5 ani, in caz contrar fiind obligati sa restituie fondurile alocate.

Exemplu:

Societatea comerciala STAR S.R.L. a achizitionat, in trimestrul IV al anului 2004, 10 calculatoare in valoare de 200.000.000 lei, care au fost puse in functiune in luna octombrie. Profitul contabil al societatii este la finele anului 2004 de 100.000.000 lei. Impozitul pe profit pentru anul 2004 este, potrivit datelor din Declaratia privind impozitul pe profit, cod MFP 14.13.01.04, de 30.000.000 lei (120.000.000 x 25%).

Pentru primele trei trimestre s-a calculat si s-a platit un impozit pe profit de 20.000.000 lei. Rezulta ca suma calculata pentru trimestrul IV 2004 este de 10.000.000lei. Profitul contabil al trimestrului IV este de 12.000.000 lei, profit ce putea fi investit.
Societatea beneficiaza de Programul pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii.
Valoarea ajutorului de stat este in acest caz 12.000.000 lei x 25% = 3.000.000 lei.
Desi suma investita a fost de 200.000.000 lei, societatea nu poate beneficia decat de un ajutor financiar de 3.000.000 lei deoarece sursele utilizate pentru realizarea investitiei nu sunt din profitul contabil. Aceasta suma va fi scazuta din impozitul pe profit incepand cu exercitiul financiar al anului 2005.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 02 Martie 2006

Votati articolul "6.1. Facilitati la infiintarea IMM-urilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X