email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 112 - Pliant informativ de la ANAF

declaratia 112formularul 112
I. Baza legala pentru Declaratia 112 o reprezinta art. 29619 din Codul fiscal, modificat de O.U.G. nr. 117/2010, publicat in M.O. nr. 891/30.12.2010 H.G. nr. 1397/2010 publicat in M.O. nr. 897/31.12.2010

II.Cine are obligtia depunerii declaratiei 112:

Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, precum si entitatile asimilate angajatorului, care au calitatea de: platitori de venituri din activitati dependente, venituri de natura salariala si asimilate salariilor atat in perioada in care persoanele fizice rezidente sau nerezidente, isi desfsoara activitatea cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate-art. 2963 lit. e) Cod fiscal;

Platitorii de venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale si pentru care exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj-art. 2963 lit.c) Cod fiscal;

Institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului- art. 2963 lit.f) Cod fiscal;

Orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor- art. 2963 lit. g) Cod fiscal;

III. Termenul de depunere a declaratiei 112:

Lunar, pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contribuitiile sociale.

Atentie! Obligatia declararii lunare a impozitului pe veniturile salariale si a contributiilor sociale obligatorii revine si persoanelor juridice platitoare de impozitul pe veniturile microintreprinderilor, asocierilor fara personalitate juridica consituite intre persoane fizice, persoanelor fizice care au calitatea de angajator, asociatiilor, fundatiilor si altor entitati fara scop patrimonial, care pana la 31 decembrie 2010 aveau alte termene de declarare si plata a acestor obligatii (trimestrial, semestrial). Exemplu: asociatiile de proprietari.

IV. Organul fiscal competent este cel in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de taxe, impozite si contributii.

V. Modul de depunere:
- metoda declarativa recomandata: prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Sistemul Electronic National), pe portalul e-Romania, la adresa www.e-guvernare.ro; Pentru utilizarea acestei metode de declarare, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica si sa fie inregistrat pe portalul A.N.A.F. ca utilizator al serviciului , conform instructiunilor publicate in acest sens pe portalul A.N.A.F/Declaratii electronice/Informatii depunere declaratii.

- pana la data de 01.07.2011, declaratia se poate depune si in format electronic, pe suport electronic (CD), insotita de formularul Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate ( Anexa nr. 1), in format hartie, semnat si stampilat, conform legii. Dupa aceasta data, declaratia va fi depus numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta

VI.Completarea si validarea formularului 112:
- declaratia 112 se completeaza/ valideaza cu ajutorul programelor de asistenta.

- programele sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau pot fi descarcate de pe site-ul A.N.A.F., la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro.

- contribuabilii vor completa anexele potrivit Instructiunilor de completare, din Anexa nr. 7, parte integranta a H.G. nr. 1397/2010.

- in Anexa nr. 1 trebuie completata sectiunea Date de identificare a platitorului apoi cea privind Creantele fiscale. Daca in perioada de raportare platitorul nu datoreaza impozit pe venit sau contributii, trebuie inscris cifra 0 .

Atentie! Necompletarea tabelului in aceast sectiune echivaleaza cu nedepunerea obligatiei respective.

* Anexa 1.1, cea dedicata angajatorului, cuprinde mai multe sectiuni.

Sectiunea A contine alte date de identificare a platitorului cu informatii precum codul CAEN sau daca plateste sau nu contributii de accidente de munca. In acest caz, daca firma datoreaza aceste contributii, va trece litera D, iar daca nu le datoreaza, litera N .

Sectiunea B se refera la indicatori statistici si cuprinde numarul de asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, al celor care au dreptul la concedii si indemnizatii si totalul fondului de salarii brute.

In Sectiunea C trebuie trecute informatiile cu privire la conditiile de munca normale, deosebite sau speciale.

Sectiunea C2 se refera la indemnizatiile de sanatate, iar C3 la cele pentru accidente de munca si boli profesionale. La C4, se trece suma scutita din contributia de somaj a angajatorului, iar la C5 subventiile, scutirile si reducerile. Sectiunea C6 se refera la contributia de somaj, iar C7 la contributia la fondul de garantare.

Sectiunea D contine indicatori statistici privind numarul de asigurati pentru care angajatorul datoreaza diverse contributii sociale.

Sectiunea E se completeaza numai de catre entitatile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asigurati.

Sectiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii.

ATENTIE! Incepand cu 1 ianuarie 2011, impozitul pe veniturile din salarii datorat pentru salariatii de la sediile secundare cu minimum 5 salariati, pentru care exista obligatia de inregistrare fiscala, se declara de catre societatea mama la organul fiscal la care aceasta este inregistrata, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariati, conform sectiunii F a formularului 112.

Anexa 1.2 este dedicata asiguratilor, adica angajatilor si se completeaza cu datele de identificare ale acestora. La sectiunea Detalii coasigurati trebuie trecute si datele de identificare ale coasiguratilor, care pot fi sotul sau sotia (trecuti cu codul "S") si parinte (cod "P").

La Sectiunea A, se inscriu datele pentru asiguratii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat in conditii deosebite si nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri.

Sectiunea B se completeaza numai daca salariatul nu se incadreaza la sectiunea anterioara. Sunt cazurile cand salariatul a avut mai multe contracte de munca la acelasi angajator, a fost in concediu medical ori a lucrat in conditii dificile de munca sau a beneficiat de indemnizatii sau alte motive de scutire.

Sectiunea C cuprinde raportari pentru asigurati care trebuie completate de alte entitati asimilate angajatorului. In Sectiunea D, vor fi trecute informatiile referitoare la concediile medicale.

VII.Rectificarea declaratiei 112:
Declaratia 112 poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.

Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru corectarea impozitului pe venit si a contributiilor datorate de angajatori si entitai asimilate angajatorilor, pentru modificarea unor elemente de identificare a asiguratului, pentru modificarea altor informatii prevazute in formular. Se intocmeste pe acelasi model de formular ca si declaratia iniaiala, bifandu-se cu X casuta aflata pe prima pagina.

Se completeaza integral, cu toate datele si informatiile, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala. Se depune numai pentru rectificarile care vizeaza perioadele de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011.

ATENTIE! Sumele inscrise in declaratii nu cuprind diferentele de impozite si contributii sociale stabilite prin actele de control.

Obsevatie: Pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 contribuabilii vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera.

VIII. Sanctiuni:
Constituie contraventie potrivit prevederilor art. 219 alin. 1 lit. b) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume si se sanctioneaza in conformitate cu prevederile art. 219 alin. 2 lit. d) din acelasi act normativ cu amenda contraventionala dupa cum urmeaza: de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, respectiv de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 112formularul 112


Data aparitiei: 08 Februarie 2011

Votati articolul "Declaratia 112 - Pliant informativ de la ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X