email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

8.8.Noutati privind aplicarea TVA

Cuvinte cheie:

  • reguli pentru uitlizarea formularelor comune privind activitatea financiara si contabila

Prin O.M.F.P. nr. 1.714 din 14 noiembrie 2005 s-au adus urmatoarele modificari privind aplicarea prevederilor H.G. nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora:

  • firmele care achizitioneaza bunuri si servicii utilizeaza bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale numai ca documente de inregistrare a platilor in Registrul de casa;
  • se utilizeaza ca documente de deducere a T.V.A. si de inregistrare a cheltuielilor doar bonurile fiscale emise cu ocazia achizitiei de carburanti auto, cu conditia ca bonurile sa fie stampilate si aiba inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare al autovehiculului;
  • pentru inregistrarea cheltuielilor in evidenta contabila, firmele au obligatia sa solicite furnizorilor de bunuri sau de servicii emiterea de facturi fiscale sau alte documente specifice aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice;
  • firmele pot insera in cuprinsul formularelor Factura cod 14-4-10/aA si Factura fiscala cod 14-4-10/A elemente suplimentare pe care acestea le considera necesare;
  • daca plata bunurilor sau serviciilor prestate se efectueaza in numerar sau prin card bancar, nu mai este obligatorie completarea facturilor fiscale cu codul IBAN si banca de la rubrica „Cumparator“;
  • obligativitatea completarii datelor de identificare a persoanei care efectueaza livrarea bunurilor (numele si prenumele, seria si numarul actului de identitate, codul numeric personal) in partea stanga jos a facturii fiscale se aplica numai in conditiile in care persoana care emite factura fiscala efectueaza si livrarea bunurilor din gestiunea furnizorului;
  • daca livrarea bunurilor se face pe baza de Aviz de insotire a marfii cod 14-3-6A, urmand ca factura fiscala sa fie emisa in termenul legal, datele de identificare a persoanei care livreaza marfa si datele privind expeditia se completeaza numai pe avizul de insotire a marfii;
  • la solicitarea clientului se emite:

-factura cod 14-14-10/aA de catre firmele neplatitoare de TVA;

-factura cod 14-4-10/A de catre firmele platitoare de TVA.

  • formularul „Aviz de insotire a marfii cod 14-3-6/A“ se utilizeaza si pentru insotirea marfurilor pe timpul transportului cu mijloace auto, cand distribuirea marfurilor se face la mai multe sedii sau puncte de lucru ale unei firme;
  • daca pe avizul de insotire a marfii este inscrisa mentiunea „Urmeaza factura“, nu mai este obligatorie completarea datelor privind „Pretul unitar“ si „Valoare”, acestea fiind elemente care se regasesc in mod obligatoriu pe factura. In aceasta situatie, pe avizul de insotire a marfii se mentioneaza alte informatii, care sa conduca la identificarea produselor: codul produsului, greutatea, volumul sau alte elemente similare;
  • pentru inregistrarea veniturilor, firmele care au ca profil comertul cu amanuntul nu mai utilizeaza formularul cu regim special „Monetar cod 14-50-61”;
  • pentru firmele care desfasoara atat comert cu amanuntul, cat si comert angro, nu mai este obligatorie organizarea de gestiuni distincte pentru cele doua activitati, in spatii comerciale separate, cu personal aferent fiecarei gestiuni.

Ca regula generala aplicabila incepand cu data de 1 ianuarie 2006, bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale se vor utiliza doar ca documente de inregistrare a platilor in Registrul de casa.

Ca exceptie de la aceasta regula, vor reprezenta documente justificative de inregistrare a cheltuielilor in evidenta contabila a firmelor urmatoarele bonuri fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale:

  • bonurile de carburanti auto achizitionati pentru desfasurarea activitatii, cu respectarea urmatoarelor conditii:
  1. sa fie stampilate de furnizor;
  2. sa fie completate cu:

– denumirea firmei cumparatoare;

– numarul de inmatriculare al autovehiculului pentru care s-a efectuat
alimentarea;

  • bonurile fiscale emise de aparatele de marcat fiscale utilizate in activitatea de taximetrie desfasurata in conformitate cu prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • bonurile fiscale emise la achizitionarea de bunuri a caror contravaloare se achita furnizorilor prin carduri bancare;
  • bonurile fiscale emise cu o valoare totala de pana la suma de 100 lei (RON) inclusiv, cu respectarea urmatoarelor conditii:✔ sa fie stampilate de furnizor;✔ sa fie completate cu:

– denumirea cumparatorului;

– codul unic de inregistrare al cumparatorului.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 06 Martie 2006

Votati articolul "8.8.Noutati privind aplicarea TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X