Va reamintim ca eliberarea certificatului de calitate in domeniul serviciilor contabile se face prin decizie a Biroului permanent al Consiliului superior al CECCAR in temeiul notei justificative
intocmite de departamentul de specialitate al Corpului pe baza dosarului auditului de calitate intocmit de auditori.
Certificatul de calitate in domeniul serviciilor contabile se pastreaza la loc vizibil in cabinetul sau societatea auditat(a). in baza acestui certificat, cabinetul sau societatea va putea inscrie in antetul scrisorilor si pe alte documente emise mentiunea "atestat(a) calitativ prin DBP/CECCAR nr. ..…../….…….".
Certificatul de calitate in domeniul serviciilor contabile va fi retras sau anulat, la propunerea filialei sau a Departamentului pentru urmarirea aplicarii normelor profesionale si auditului de calitate din cadrul Corpului, daca va fi retrasa sau anulata autorizatia de functionare a cabinetului sau societatii de profil, precum si atunci cand la controlul ulterior membrul respectiv a fost clasificat calitativ la clasa D sau E.
Certificatele de calitate in domeniul serviciilor contabile se tiparesc in mod unitar si se numeroteaza in regim special, prin grija Secretariatului general al Corpului. Tiparirea formularelor-certificat se face de catre CECCAR, prin grija Directiei Administrative, pe baza referatului DUANPAC aprobat de conducerea Corpului.
Se atribuie seria A si numarul de la 0001 la 1.000 pentru certificatele de atestare ce se vor tipari in prima editie, respectiv seriile B, C ..., si numerele de la 1.001 in continuare, pentru certificatele de atestare ce se vor tipari in continuare.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Gestionarea si evidenta certificatelor de calitate in domeniul serviciilor contabile se asigura de catre Directia Administrativa prin magazia de materiale si Departamentul pentru urmarirea aplicarii normelor profesionale si auditului de calitate din cadrul Corpului.
Primirea in gestiune a formularelor tiparite se face pe baza documentelor de livrare insotitoare, cu respectarea dispozitiilor legale privind receptia valorilor materiale. Evidenta operativa se tine in cadrul Directiei Administrative cu ajutorul "Fisei formularului cu regim special".