email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de arendare. Obligatii de inregistrare

contract de arendareact aditionaladministratia financiaraCodul civil




Va prezentam, in cele ce urmeaza, modalitatea de inregistrare a actului aditional prin care se modifica nivelul arendei. Astfel, conform art. 1.838 din Codul civil, contractul de arendare trebuie incheiat in forma scrisa, sub sanctiunea nulitatii absolute.

Sub sanctiunea unei amenzi civile stabilite de instanta de judecata pentru fiecare zi de intarziere, arendasul trebuie sa depuna un exemplar al contractului la consiliul local in a carui raza teritoriala se afla bunurile agricole arendate, pentru a fi inregistrat intr-un registru special tinut de secretarul consiliului local.

Toate cheltuielile legate de incheierea, inregistrarea si publicitatea contractului de arendare revin arendasului.
 
In conformitate cu prevederile art. 81 alin. (2) din Codul fiscal , contribuabilii care obtin venituri din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de 15 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent.
 
Asadar, persoana fizica care obtine venituri din arendare are obligatia de a inregistra la organul fiscal competent contractul incheiat intre parti precum si actele aditionale incheiate pentru modificarile survenite ulterior, in termen de 15 zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia.
 
In privinta inregistrarii la consiliul local, Codul civil nu impune in mod expres inregistrarea actelor aditionale asa cum o face Codul fiscal in privinta inregistrarilor la organul fiscal competent. Insa, intrucat se modifica contractul incheiat si inregistrat la consiliul local consideram ca se impune inregistrarea si a actelor aditionale incheiate pentru modificarile survenite ulterior la contractele inregistrate.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de arendareact aditionaladministratia financiaraCodul civil


Data aparitiei: 19 Aprilie 2012

Votati articolul "Contractul de arendare. Obligatii de inregistrare":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X