email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratie de impunere

Intrebare:

Doua firme cu acelasi asociat.

Proprietar

Una dintre firme a construit un depozit (prin contract cu o firma de constructii). In luna iunie 2004 s-a facut receptia pe o valoare de 6.500.000.000. S-a depus Declaratia de impunere cu aceasta valoare. Dupa receptie am mai avut cheltuieli cu depozitul in valoare de 1.100.000.000 defalcate astfel:

750.000.000 materiale si diverse lucrari pentru depozit

350.000.000 magazie + gard (imprejmuire depozit)

Cu aceste valori am incarcat contul 231, acesta avand acum un sold de 1.100.000.000.

Chirias

In luna august firma proprietara a depozitului l-a inchiriat celeilalte firme in baza unui contract. Aceasta, dupa ce a luat chirie, a avut cheltuieli de investitii cu depozitul in valoare de 1.500.000.000, defalcate astfel:

500.000.000 platforma betonata

400.000.000 centrala termica

600.000.000 alte cheltuieli

Cu aceste cheltuieli am incarcat contul 231, acesta avand acum un sold de 1.500.000.000.

Ce valoare declar in noua Declaratie de impunere a cladirii (avand in vedere faptul ca impozitul pe cladiri nu se datoreaza pentru platforme betonate si imprejmuiri, art. 250 aliniat 11 din Legea nr. 571/2003.

Raspuns:

In cazul firmei ce are calitatea de proprietar al cladirii:

Pasul 1.

Veti proceda la receptia lucrarilor de modernizare efectuate, a caror contravaloare este inregistrata in contabilitate in contul 231 – Investitii in curs prin intocmirea procesului verbal de receptie (model 14-2-5), procesului verbal de receptie provizorie (model 14-2-5/a) sau a procesului verbal de punere in functiune (model 14-2-5/b), potrivit OMFP nr. 1850/2004.

Pe baza procesului verbal de receptie veti majora valoarea de intrare a mijloacelor fixe (la depozit cu 750 mil. lei) evidentiata in contabilitate.

In ceea ce priveste cele 350. mil. lei reprezentand valoarea lucrarilor de investitii la magazie + gard, veti proceda la departajarea lor pe cele doua categorii de constructii si le veti inregistra in contabilitate in mod similar. Daca nu veti departaja valoarea investitiei, atunci intreaga suma de 350 mil. lei va majora valoarea de inventar a magaziei.

Pasul 2.

In termen de 30 de zile veti completa declaratia fiscala in care veti inscrie valoarea modernizarilor si o veti depune la organul fiscal al administratiei publice locale, potrivit pct. 6 din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, care stabileste ca “Declaratiile fiscale se depun in termen de 30 de zile de la data dobandirii sau de la adata aparitiei oricareia dintre urmatoarele situatii:

intervin schimbari privind domiciliul fiscal al contribuabilului

se realizeaza modificari ce conduc la recalcularea impozitului pe cladiri datorat

intervin schimbari privind situatia juridica a contribuabilului, de natura sa conduca la modificarea impozitului pe cladiri”

Impozitul pe cladiri majorat, calculat la noua valoare de intrare a cladirilor (depozit si magazie) va fi datorat incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care modernizarile au fost inregistrate in contabilitate la mijloace fixe, conform pct. 64 din Normele de aplicare a Codului fiscal, care prevad ca “pentru cladirile dobandite/construite, instrainate, demolate, distruse sau carora li s-au adus modificari de natura extinderii, imbunatatirii ori distrugerii partiale a celei existente, dupa caz, in cursul anului, impozitul pe cladiri se recalculeaza de la data de intai a lunii urmatoare celei in care aceasta a fost dobandita/construita, instrainata, demolata, distrusa sau finalizata modificarea”.

Precizam ca potrivit art. 70 din normele mentionate, sunteti obligati sa depuneti declaratia chiar si in situatia in care cladirile respective se incadreaza in categoria constructiilor speciale pentru care nu se datoreaza impozit pe cladiri.

In cazul firmei chiriase:

Pasul 1.

Investitiile efectuate la mijloacele fixe luate cu chirie sunt considerate mijloace fixe amortizabile, asa cum prevede art. 24 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal. Chiar daca art. 24 alin. (22) din cod stipuleaza ca prevederile Legii nr. 15/1994 nu se aplica la calculul profitului impozabil, cu unele exceptii, puteti aplica si in prezent prevederile Normelor la Legea 15/1994 asa cum au fost aprobate prin H.G. nr. 909/1997.

Conform pct. 15 din aceste norme:

“Amortizarea cheltuielilor de investitii si a modernizarilor la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau date in locatie de gestiune este in sarcina agentului economic, a persoanei fizice sau a asociatiei fara personalitate juridica, care desfasoara activitate in scopul realizarii de venituri, care a efectuat investitia. Recuperarea acestor cheltuieli se face prin includerea in cheltuielile de exploatare pe perioada initiala a contractului de concesiune, inchiriere sau locatie de gestiune sau pe durata normala de utilizare ramasa, dupa caz. In situatia in care durata normala de utilizare ramasa este mai mica decat perioada initiala a contractului, recuperarea cheltuielilor de investitii se face pe durata normala de utilizare ramasa.

La incetarea contractului de concesionare, inchiriere sau locatie de gestiune, valoare investitiilor, nediminuata cu amortizarea calculata se cedeaza proprietarului, pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a mijloacelor fixe.

In procesul verbal de predare-preluare a investitiei se va mentiona si amortizarea calculata de beneficiar, pentru ca proprietarul sa poata inregistra uzura cerespunzatoare noii valori de intrare.”

Pasul 2.

In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, desi nici o norma nu reglementaeaza aceasta situatie, in opinia noastra firma chiriasa va comunica firmei proprietare valoarea totala a investitiei si data receptiei acesteia (chiriasul va proceda in mod similar celor precizate la pasul 1 de la cazul firmei-proprietar), urmand ca aceasta sa completeze declaratia fiscala si sa plateasca impozitul pe cladiri majorat, din urmatoarele considerente:

cladirea a suferit o modificare care I-a majorat valoarea si, in temeiul pct. 64 din Normele la Codul fiscal, aceasta modificare trebuie comunicata in termen de 30 de zile de la data finalizarii modificarii la organele fiscale ale administratiei publice locale;

chiriasul, chiar daca amortizeaza valoarea investitiei, nu poate completa si depune declaratia fiscala pentru modificare intrucat nu este titularul dreptului de proprietate asupra cladirii respective.

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 25 Aprilie 2006

Votati articolul "Declaratie de impunere":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X