email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia contabililor: Cum rezistam in fata presiunii de a reduce onorariile

reducerea onorariilorcontabiliCECCARPMMtarifeonorarii

In timp ce economia globala continua sa se lupte pentru a lua avant, practicile contabile descopera ca presiunea de a-si reduce onorariile pentru serviciile profesionale pe care le ofera continua sa reprezinte o provocare semnificativa. Acesta este unul din mesajele esentiale reiesite din editia mai-iunie 2012 a Chestionarului rapid pentru PMM-uri realizat de IFAC, care a primit 3.678 de raspunsuri din intreaga lume. La solicitarea de a numi cea mai mare provocare cu care se confrunta practica lor mica sau mijlocie (PMM) in acest moment, cei mai multi respondenti (27%)-in special cei din Europa si Asia-au mentionat presiunea de a reduce onorariile. Aceasta a fost urmata indeaproape de mentinerea la curent cu noile standarde si reglementari (26%).

In timp ce presiunea asupra onorariilor nu reprezinta ceva nou-profesia s-a confruntat intotdeauna cu anumite niveluri de presiune, in unele domenii mai mult decat in altele-perpetuarea starii economice proaste a contribuit, probabil, la cresterea ingrijorarilor legate de presiunea asupra onorariilor in cadrul multor PMM-uri. Multi clienti se confrunta cu o cerere scazuta pentru produsele si serviciile lor (considerata a fi a treia mare provocare a clientilor IMM-uri, conform chestionarului). Acestia continua sa caute modalitati de reducere a costurilor, prin urmare, nu este o surpriza ca PMM-urile se confrunta cu cereri de negociere a onorariilor sau de reducere a preturilor, mentinand insa in acelasi timp calitatea serviciilor pentru care PMM-urile sunt cunoscute.

Din diferite motive, aceasta presiune sporita asupra onorariilor ameninta sa devina o noua norma-care va rezista mult timp dupa ce economia globala isi va fi revenit. in primul rand, clientii pot fi hotarati sa isi mentina facturile la un nivel scazut si pot considera ca niciun serviciu profesional, inclusiv cele juridice si contabile, nu merita onorariile platite inainte de criza economica. in al doilea rand, globalizarea si beneficiile costurilor scazute ale externalizarii serviciilor unor contractori mai ieftini din afara tarii ar putea determina clientii sa solicite o parte din economiile de costuri. in al treilea rand, progresele tehnologice inseamna ca programele informatice pot efectua o parte din sarcinile considerate mult timp atributul rationamentului profesional uman cu experienta, determinand, din nou, unii clienti sa se astepte sa beneficieze de o parte din reducerea aferenta a costurilor.

Aceste surse de presiune asupra onorariilor se manifesta, de asemenea, si in Romania. in contextul complexitatii sporite a legilor si reglementarilor, serviciile traditionale de conformitate sunt considerate din ce in ce mai mult ca fiind servicii de baza pe care companiile se asteapta ca profesionistii contabili sa le furnizeze la cel mai scazut pret posibil. inchiderea multor companii din cauza crizei economice a sporit aceasta presiune. Unii contabili au fost gata sa accepte o reducere semnificativa a veniturilor din onorarii, in speranta pastrarii unor clienti vechi sau castigarii unor clienti noi. Totusi, se pare ca aceasta strategie a afectat calitatea serviciilor profesionale furnizate. Indiferent daca presiunea de reducere a onorariilor este sau nu un fenomen temporar sau unul mai permanent, urmatoarele sfaturi ar trebui sa ajute PMM-urile sa raspunda acestei presiuni, mentinand in acelasi timp calitatea serviciilor furnizate. intr-adevar, mentinerea calitatii serviciilor furnizate in fata presiunii continue asupra onorariilor este esentiala nu doar pentru reputatia PMM-urilor individuale, ci, pe termen lung, si pentru reputatia intregii profesii contabile.

Cateva sfaturi pentru a face fata presiunii asupra onorariilor

1. Adoptarea unor noi abordari pentru stabilirea preturilor-Pentru unele oferte de servicii, cum ar fi consultanta de afaceri, modelul de facturare pe ora ar putea genera tensiuni pentru practica, iar stabilirea pretului in functie de valoare-care determina preturile in primul rand, dar nu exclusiv, pe baza valorii, percepute sau estimate, pentru client, mai degraba decat pe baza costului serviciului sau pe baza preturilor istorice-ar putea reprezenta o solutie pentru diminuarea presiunii asupra onorariilor. Pot fi oferite preturi speciale pentru a stimula clientii sa comande o gama mai larga de servicii de consultanta. Totusi, subevaluarea persistenta si larg utilizata a preturilor va deprecia in timp valoarea perceputa a serviciului si, prin urmare, astfel de practici trebuie evitate. Crearea de pachete de servicii, formate uneori din servicii mai dezirabile impreuna cu servicii esentiale, dar mai putin dezirabile, poate reprezenta de asemenea o modalitate utila de a determina clientii sa se concentreze pe conceptul de furnizare comprehensiva de servicii, mai degraba decat pe tarife orare.

2. Evidentierea valorii serviciilor oferite in fata clientilor-PMM-urile trebuie sa comunice clar si periodic clientilor valoarea serviciilor lor, astfel incat acestia sa aprecieze beneficiile aduse de serviciile pe care le primesc. Comunicarea acestei valori catre clienti poate ajuta la diminuarea presiunii asupra onorariilor. Abilitatea de a comunica valoarea este o parte importanta a stabilirii preturilor in functie de valoare.

3. Concentrarea eforturilor pe cei mai valorosi clienti-PMM-urile trebuie sa evalueze care sunt cei mai valorosi clienti prin clasificarea acestora si apoi concentrarea eforturilor lor pe servirea acestor clienti. Pentru alte servicii decat cele de audit, cum ar fi consultanta de afaceri, serviciile fiscale si contabilitatea, practicile ar putea dori sa implementeze diferite niveluri de servicii (de baza, premium etc.) care sa satisfaca diferite de clienti si sa stabileasca preturile corespunzator. Aceasta tehnica, denumita gestionarea randamentului (yield management), este foarte intalnita in sectorul aviatic pentru stabilirea preturilor locurilor din avion. Asigurarea alocarii unei capacitati corespunzatoare pentru diferitele segmente de clienti, oferind in acelasi timp o propunere de valoare diferentiata in cadrul fiecarui segment, reprezinta un element esential al implementarii strategiilor de stabilire a preturilor in functie de valoare. in unele cazuri, ar putea fi de preferat sa se renunte la clientii mai putin profitabili.

4. Folosirea tehnologiei pentru imbunatatirea proceselor si reducerea costurilor-PMM-urile pot implementa imbunatatiri ale proceselor in vederea mentinerii rentabilitatii in contextul onorariilor stagnante sau in scadere prin maximizarea utilizarii tehnologiei. De exemplu, solutiile de tip cloud computing ofera posibilitatea furnizarii acelorasi servicii, cum ar fi salarizarea sau tinerea contabilitatii, la un cost mai scazut. De asemenea, alternativele simple, cum ar fi utilizarea email-ului in locul serviciilor postale traditionale si a programului SkypeTM in locul telefoanelor sau al intalnirilor personale, pot ajuta si ele la reducerea costurilor. Practicile se pot afla in pozitia de a transfera o parte din economiile de costuri aferente eficientei IT, ceea ce ar fi un lucru probabil bine primit de clienti.

5. Reexaminarea ofertei de servicii a practicii-PMM-urile trebuie sa analizeze daca pot adauga valoare (si prin urmare onorarii) prin servicii aditionale la un cost suplimentar redus sau prin furnizarea acelorasi servicii la un cost mai scazut. Specializarea pe piete sau servicii de nisa ar putea fi bine de urmarit pentru a individualiza practica in cadrul pietei. Pentru altii, furnizarea unei game ample de servicii de consultanta si stabilirea preturilor in functie de valoare (a se vedea mai sus) ar putea fi profitabila.

6. Gasirea unor surse de aprovizionare mai ieftine-multi furnizori, pentru orice de la Internet la componente de calculatoare, pot oferi beneficii noilor clienti, care ar justifica schimbarea furnizorului. Stabilirea competitiva a preturilor si alternativele de furnizori ar putea sa se fi imbunatatit considerabil de la momentul in care practica si-a ales furnizorii si, prin urmare, ar justifica o noua revizuire.

7. Abordarea cheltuielilor de regie-PMM-urile trebuie sa incerce sa minimizeze pierderile si sa utilizeze cat mai eficient resursele, atat umane, cat si de mediu, inclusiv spatiul de lucru, energia si consumabilele. De exemplu, practicile trebuie sa ia in considerare optimizarea utilizarii spatiilor de birouri scumpe si a energiei prin incurajarea personalului sa efectueze o parte insemnata a activitatii lor la sediul clientului sau acasa si sa rezerve anticipat un birou atunci cand sunt la serviciu. In mod similar, practicile trebuie sa incerce sa utilizeze cat mai eficient personalul prin imbunatatirea modului de distribuire a volumului de munca, asigurarea unei planificari adecvate si supravegherea misiunilor si delegarea activitatilor catre nivelurile adecvate. Orele de lucru flexibile ar putea permite practicii sa evite redundantele de personal, care pot scadea moralul si pot face dificila recrutarea de personal nou atunci cand conditiile se imbunatatesc.

Transferul activitatii mai de rutina catre personalul cu mai putina experienta poate sa ajute la reducerea costurilor, insa, fara indrumarea corespunzatoare, poate, de asemenea, sa conduca la diminuarea calitatii rezultatului final, ceea ce poate, la randul sau, sa deprecieze imaginea practicii. Prin urmare, sarcinile personalului trebuie gestionate cu atentie.


Sursa: CECCAR & Comitetul PMM IFAC




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reducerea onorariilorcontabiliCECCARPMMtarifeonorarii


Data aparitiei: 12 Noiembrie 2012

Votati articolul "In atentia contabililor: Cum rezistam in fata presiunii de a reduce onorariile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X