email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Inregistrare lucrari de modernizare sau reparatii

Monografii contabilelucrari de reparatiimodernizarerecalcularea amortizarii


Vom prezenta, prin randurile urmatoare, modul in care vom gestiona corect inregistrarea in contabilitate a lucrarilor de modernizare sau de reparatii, avand grija sa tinem cont de noile prevederi aferente TVA-ului.

Pornim, asadar, de la un caz concret al unei societati care efectueaza in cursul unei perioade urmatoarele lucrari asupra sediului:

      - achizitie si montaj gresie si faianta  - 15.000 lei
     - lucrari de reparatii, zugravire, vopsire - 5.000 lei
     - achizitie si montat material termoizolant in exteriorul si interiorul cladirii pentru izolarea termica - 35.000 lei
    - refacerea si imbunatatirea substantiala a instalatiei electrice (se adauga prize, prize de retea, cablu, telefon)   - 3.000 lei
    - achizitia unei centrale termice     -  3.500 lei
   - instalarea centralei termice de apartament si refacerea instalatiilor sanitare - 5.000 lei

      Valoarea contabila a constructiei: 300.000 lei, durata de viata 40 ani, amortizare cumulata 30.000, durata de viata ramasa 36 ani.
 
         La inregistrarea in contabilitate a operatiilor se au in vedere criteriile privind delimitarea cheltuielilor de reparatii curente de cheltuielile effectuate pentru obtinerea de beneficii ulterioare care se califica pentru a fi recunoscute ca o componenta a imobilizarii.

         Se vor capitalize acele costuri care au ca effect cresterea beneficiilor.

         Beneficiile se pot materializa fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.

         In situatia in care cheltuielile efectuate au rolul de a readuce imobilul la starea initiala, asa cum acesta era prevazut in proiectul tehnic, fara a fi aduse imbunatatiri care sa conduca la cresterea gradului de confort, reducere costuri de intretinere si functionare, care sa insemne modernizari, atunci astfel de costuri sunt recunoscute drept cheltuieli cu reparatiile.

        Exemple de astfel cheltuieli care se recunosc ca si cheltuieli ale perioadei, fara a fi capitalizate in valoarea constructiei: repararea instalatiei sanitare, inlocuirea unor componente cu altele care sa asigure aceeasi functionalitate, refacerea instalatiei electrice asa cum era prevazuta initial, inlocuire parchet, gresie faianta efectuare de zugraveli, vopsiri, etc.

        In cazul in care cheltuielile sunt de natura a imbunatati confortul, de a reduce costurile de intretinere si reparatii, se fac lucrari suplimentare fata de cele care exista in proiectul initial, cheltuielile efectuate sunt considerate investitii si se capitalizeaza in valoarea imobilului, cheltuielile fiind recuperate pe calea amortizarii.

Inregistrarea operatiilor pe baza proceselor verbale de receptie incheiate

      1.  Achizitie si montaj gresie si faianta  - 15.000 lei
                      %            =            401                    18.600
                                                                                             "Furnizori"               15.000
                     611                                            
"Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile"
                    4426                                   3.600
            "TVA deductibila"

      2. Lucrari de reparatii, zugravire, vopsire - 5.000 lei
                     %                                  =            401                      6.200
                   611                                                           "Furnizori"                  5.000
      "Cheltuieli cu intretinerea si reparatiile"
                   4426                                            1.200
        "TVA deductibila"

       3.  Achizitie si montat material termoizolant in exteriorul si interiorul cladirii pentru izolarea termica - 35.000 lei
                    %                      =            404                    43.400
                                                                             "Furnizori de imobilizari"     35.000
                   231                                     
"Imobilizari corporale in curs de executie"
                   4426                                         8.400
         "TVA deductibila"
4.  Refacerea si imbunatatirea substantiala a instalatiei electrice (se adauga prize, prize de retea, cablu, telefon)   - 3.000 lei
                   %                      =            404                   3.720
                                                                          "Furnizori de imobilizari"           3.000
                    231
"Imobilizari corporale in curs de executie"
                    4426                                            720
          "TVA deductibila"

    5. Achizitia centralei termice. Aceasta reprezinta o componenta a instalatiei de incalzire ce va deservi cladirea
                   %                     =                        404                     4.340
                                                                                 "Furnizori de imobilizari"               
                  231                                                                                                     3.500               
   "Imobilizari corporale in curs de executie"
                 4426                                            840
          "TVA deductibila"

        6.  Instalarea centralei termice si refacerea instalatiilor sanitare - 5.000 lei, aceasta reprezinta o investitie deoarece va moderniza instalatia existenta si o va adapta cerintelor  de functionare la centrala achizitionata. Scopul este sa se imbunatateasca confortul termic al cladirii si sa se reduca costurile de incalzire.
      %            =            404               6.200
     231                                               "Furnizori de imobilizari"               5.000
"Imobilizari corporale in curs de executie"
    4426                                         1.200
"TVA deductibila"

     7.  Incorporarea cheltuielilor de modernizare efectuate in valoarea cladirii (5.000 +3.500 +3.000 +35.000 = 46.500 lei)

              212                       =                                    231            46.500
        "Constructii"                                      "Imobilizari corporale
                                                                       in curs de executie"

8.    Recalcularea amortizarii lunare a constructiei

Valoarea amortizabila 300.000 +46.500 - 30.000 = 316.500 lei
      Durata de viata ramasa 36 ani.
     Amortizare lunara 316.500 /(36 ani x 12 luni) = 732.6 lei/luna
     Inregistrarea amortizarii lunare
         6811                        =                            2812                        732,6         
"Cheltuieli de exploatare privind                 "Amortizarea constructiilor"
  ajustarile pentru deprecierea                   
     imobilizarilor"

Ca urmare a majorarii valorii cladirii prin incorporarea lucrarilor de modernizare efectuate societatea are obligatia de a depune o declaratie privind majorarea valorii cladirii la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile de la data la care s-au produs aceste modificari.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii contabilelucrari de reparatiimodernizarerecalcularea amortizarii


Data aparitiei: 21 Martie 2013

Votati articolul "ContaUtil: Inregistrare lucrari de modernizare sau reparatii":
Rating:

Nota: 4.18 din 5 din 31 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X