email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Inregistrare achizitionare teren agricol de catre o intreprindere individuala

ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMFP 1040/2004Registrul de plati si incasariRegistru Inventar



Va vom prezenta mai jos modul in care evidentiem in contabilitatea unei intreprinderi individuale achizitionarea unui teren agricol, stabilind totodata si in ce masura pretul de achizitie al terenului este o cheltuiala deductibila.

Mentionam astfel ca normele metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal au fost aprobate prin OMFP 1040/2004.

Art. 48 alin. (8) din Codul fiscal reglemeteaza obligatia de a organiza si conduce contabilitatea in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate bazata pe evidentierea incasarilor si platilor, venitul net anual din activitati independente determinandu-se ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitate.

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor care pot fi:

- cheltuieli efectuate in interesul direct al activitatii: cheltuieli cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri; cheltuieli cu lucrari executate si servicii prestate de terti; cheltuieli efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti; chiria pentru spatiul in care se desfasoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere; dobanzile aferente creditelor bancare; cheltuieli cu comisioanele si cu alte servicii bancare; cheltuieli cu primele de asigurare; cheltuieli cu reclama si publicitatea; cheltuieli postale si taxele de telecomunicatii; cheltuieli cu energia si apa; cheltuieli cu transportul de bunuri si de persoane; cheltuieli de delegare, detasare si deplasare; cheltuieli de personal; cheltuieli cu impozite si taxe, altele decat impozitul pe venit; cheltuieli reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale de stat, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, precum si alte contributii obligatorii; cheltuieli reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate asociatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii;
- cheltuieli cu sponsorizarea si mecenatul;
- cheltuieli de protocol;
- cheltuieli cu amortizarea fiscala.
- alte cheltuieli deductibile plafonat.

Pentru a putea fi deduse cheltuielile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;

2) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;

3) sa respecte regulile privind amortizarea, potrivit prevederilor din Codul Fiscal , iar cheltuielile cu primele de asigurare sa fie efectuate pentru: active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii, activele ce servesc ca garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii pentru care este autorizat contribuabilul, boli profesionale, risc profesional si accidente de munca, persoane care obtin venituri din salarii, cu conditia impozitarii sumei reprezentand prima de asigurare, la beneficiarul acesteia, la momentul platii de catre suportator.

Asadar va trebui sa inregistrati terenul atat in Registrul de plati si incasari cat si in Registru Inventar.

Daca puteti dovedi ca terenul este utilizat in scopul activitatii economice, atunci acesta reprezinta o cheltuiala deductibila.

Daca il achizitionati cu TVA si nu sunteti inregistrat in scopuri de TVA atunci veti deduce doar pretul de achizitie fara TVA (cu mentiunea ca acest teren serveste desfasurarii afacerii dumneavoastra).

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMFP 1040/2004Registrul de plati si incasariRegistru Inventar


Data aparitiei: 02 Aprilie 2013

Votati articolul "ContaUtil: Inregistrare achizitionare teren agricol de catre o intreprindere individuala":
Rating:

Nota: 3.7 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X