email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente emise de societate. Cand e obligatoriu capitalul social?

ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMEF 3512/2008OUG 28/1999capital social
In randurile urmatoare, vom stabili pe ce documente trebuie inscris in mod obligatoriu si capitalul social al unei firme. In plus, se va vedea daca exista vreo diferenta intre documentele care ajung si la terti (clienti, furnizori) si cele care raman doar in cadrul unitatii.

Solutia consultantului:

Conform art. 74 din Legea societatilor 31/1990, reprublicata, cu modificarile si completarile ulterioare in orice factura, comanda (contract), tarif, prospect si alte documente intrebuintate in comert, emanand de la o societate, trebuie sa se mentioneze urmatoarele informatii:

- denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare (cu exceptia bonurilor fiscale, care contin elementele specifice prevazute de OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare);

- capitalul social (pentru societatile cu raspundere limitata), respectiv capitalul social subscris si capital social varsat (pentru societatile pe actiuni sau in comandita pe actiuni);

- mentiunea «societate administrata in sistem dualist», daca societatea pe actiuni opteaza pentru un sistem dualist de administrare;

- oficiul registrului comertului la care a fost inregistrata sucursala si numarul ei de inregistrare, pentru documentele emise de sucursala.

Obligatiei inscrierii codului de identificare fiscala propriu (codului unic de inregistrare in cazul societatilor) pe facturi, scrisori, oferte, comenzi sau pe orice alte documente emise este prevazuta si de art. 73 din Codul de procedura fiscala .

Pentru facturi elementele obligatorii ce trebuie mentionate sunt cele prevazute la art. 155 alin. 19 din Codul fiscal.

De asemenea, pentru restul documentelor financiar-contabile, conform pct. A.2 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile acestea trebuie sa contina urmatoarele elemente principale:

- denumirea documentului;

- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care intocmeste documentul;

- numarul documentului si data intocmirii acestuia;

- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);

- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci cand este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;

- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;

- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv si ale persoanelor in drept sa aprobe operatiunile respective, dupa caz;

- alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor efectuate.

Apoi, conform Normelor specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin acelasi ordin fiecare formular tipizat are un continut minimal obligatoriu de informatii. Spre exemplu, in cazul Notei de receptie si constatare de diferente continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii;

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;

- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;

- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;

- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

Pentru celelalte formulare, informatiile obligatorii de regasesc in Normele specifice anterior mentionate.

Dupa cum se observa documentele care ajung la terti trebuie sa contina un numar mai mare de informatii (cel putin denumire, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare) spre deosebire de cele cu circuit intern (unde este suficienta mentionarea unitatii emitente).

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici ContabileOMEF 3512/2008OUG 28/1999capital social


Data aparitiei: 12 Aprilie 2013

Votati articolul "Documente emise de societate. Cand e obligatoriu capitalul social?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X