email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casarea unui imobil. Aspecte contabile de care sa tinem cont

TVAcasare imobilajustare TVAOMFP nr. 3055/2009proces verbal casare


Conform punctului 114 din O.M.F.P. nr. 3.055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand niciun beneficiu economic viitor nu mai este asteptat din utilizarea sa ulterioara, o imobilizare corporala trebuie scoasa din gestiune prin cedare sau casare.

Desigur, conducerea societatii, in functie de modul in care alege sa-si gestioneze activitatea, poate decide oricand casarea unei imobilizari (de exemplu poate decide demolarea unei cladiri pentru a construi altceva pe terenul respectiv).

Practic, casarea unei imobilizari:

-    se  efectuaza de catre o comisie de casare numita prin decizie scrisa de conducerea societatii;

-    comisia de casare va intocmi "Procesul verbal de casare" care  atesta efectuarea efectiva a operatiunii;

-    daca in urma casarii rezulta materiale care pot fi valorificate, se intocmeste un "Proces verbal de valorificare" in care sunt trecute materialele rezultate (denumire, cantitate si valoare aproximata).

La scoaterea din evidenta a unei cladiri trebuie sa se evidentieze distinct:

-    cheltuielile reprezentand valoarea sa neamortizata;

-    alte cheltuieli legate de casarea acesteia (de exemplu factura firmei specializate in demolari si recuperari cu care se incheie un contract de prestari servicii in acest scop);

-    veniturile obtinute din vanzarea materialele obtinute in urma casarii;

-    anularea eventualelor ajustari pentru depreciere inregistrate pentru cladirea in cauza.

De asemenea, ajustarile fiscale obligatorii genereaza si ele inregistrari contabile:

-    capitalizarea rezervei din reevaluare, daca exista una;
-    ajustarea TVA daca este cazul etc.



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAcasare imobilajustare TVAOMFP nr. 3055/2009proces verbal casare


Data aparitiei: 26 Aprilie 2013

Votati articolul "Casarea unui imobil. Aspecte contabile de care sa tinem cont":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X