email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Concluziile Ministerului Economiei dupa intalnirea cu asociatiile profesionale si alte structuri economice

Taxe si Impoziteministerul economieifiscalitatea salarizariiTVA


Ministerul Economiei a facut publice concluziile care au urmat unei serii de consultari cu asociatii profesionale si patronale, companii, institute de cercetare, clustere, poli de competitivitate, parcuri industriale si alte structuri economice interesate in vederea elaborarii Documentului de Politica Industriala, unul dintre documentele care vor sta la baza Strategiei de Competitivitate a Romaniei.

La aceste consultari au fost prezente peste 250 de entitati industriale din 24 de mari industrii, iar prin reprezentantii asociatiilor profesionale si patronale si-au exprimat punctele de vedere peste 400 de astfel de entitati. Acestea, impreuna cu specialisti din Ministerul Economiei coordonati de ministrul Varujan Vosganian si secretarul de stat Adrian Ciocanea, au conturat o viziune coerenta privind perspectivele de dezvoltare si instrumentele de atingere a obiectivelor legate de relansarea industriei procesatoare romanesti.

Una dintre principalele concluzii reiesite in urma consultarilor cu reprezentantii industriilor este ca Ministerul Economiei va detine rolul de coordonator al grupurilor de lucru permanente care sa gestioneze tematica fiecarei industrii din Romania si sa asigure comunicarea cu autoritatile locale, ministerele si autoritatile europene.

Departamentul de Politici Industriale din cadrul Ministerului Economiei a fost identificat drept principalul instrument institutional al participantilor la consultari, care au solicitat personal dedicat fiecarei industrii/lant de valoare adaugata in cadrul departamentului.

Importanta Ministerului Economiei in relatia cu mediul de afaceri din zona industriei romanesti este data si de solicitarile privind extinderea rolului Departamentului de Comert Exterior, de mentinerea programelor de promovare a exporturilor si de intensificare a activitatilor de promovare a exportului extra-comunitar.

Strategiile de dezvoltare pe termen lung elaborate pentru fiecare lant de valoare adaugata, cresterea rolului polilor de competitivitate, clusterelor si asociatiilor patronale si profesionale in dezvoltarea unei industrii, precum si evitarea schimbarilor bruste Ministerul Economiei privind politicile publice reprezinta tot atatea cerinte ale participantilor la consultarile desfasurate in cele doua luni.
Reprezentantii industriilor au transmis, totodata, semnale legate de birocratie, calitatea actului administrativ, descentralizarea institutiilor publice. Au existat, de asemenea, numeroase propuneri privind rolul autoritatilor locale in dezvoltarea industriei.

Problematica fiscalitatii se regaseste printre principalele preocupari ale participantilor la consultari, atat din perspectiva administrativa (numar mare de taxe, sistem de raportare inutil de complicat), cat si legat de nivelul fiscalitatii. TVA, fiscalitatea salarizarii, taxele locale, taxele specifice anumitor industrii sunt temele importante pentru care s-au facut numeroase propuneri.

In privinta legislatiei, reprezentantii industriilor consultati au solicitat o serie de modificari, completari sau noi reglementari referitoare la functionarea mediului de afaceri: insolventa, supravegherea pietei (produsele contrafacute si/sau cu parametrii neconformi cu specificatiile de pe eticheta distorsioneaza mediul concurential), legea holdingului, legislatia privind parteneriatul public-privat, legislatia privind clusterele si polii de competitivitate, legislatia privind structurile asociative si reprezentativitatea acestora.

Nivelul insuficient adoptat al calificarii resurselor umane la cerintele industriei este identificat ca o piedica importanta in dezvoltarea si cresterea productivitatii muncii. Printre masurile recomandate se numara corelarea programei in invatamantul preuniversitar si universitar cu asteptarile companiilor din industrie si cu nivelul tehnologic actual, inclusiv reinfiintarea scolilor profesionale.

Inovarea in industrie, cu o componenta creativa de design pentru anumite domenii, este identificata ca o necesitate vitala pentru cresterea competitivitatii si complexitatii productiei. Finantarea activitatilor de cercetare-dezvoltare si aplicarea rezultatelor cercetarii in productie, centrele de excelenta pentru principalele sectoare procesatoare, extinderea colaborarii intre industrie, universitati si institutele de cercetare sunt cateva dintre preocuparile participantilor la consultari.

Documentul de Politica Industriala este o componenta a unui document mai amplu: Strategia de competitivitate a Romaniei. Orizontul de timp vizat este 2014-2020. Procesul de elaborare a Documentului de Politica Industriala consta in mai multe etape. Elaborarea acesteia a fost decisa prin aprobarea Memorandumului nr.906/05.03.2013. Ministerul Economiei a fost desemnat coordonator al procesului de Ministerul Economiei, iar, pentru o actiune concertata, au fost desemnati reprezentanti ai inca 10 minstere si institutii cu implicare directa, precum si ai structurilor neguvernamentale relevante : comunitatea academica, Camera de Comert si Industrie a Romaniei, asociatii profesionale, sindicate.

In acest context, a fost elaborat un prim document care contine sinteze cu principalele idei exprimate de participantii la consultari. Aceste sinteze vor fi prezentate public prin intermediul paginii web a Ministerului Economiei si fac parte integranta din planul de actiuni al Documentului de Politica Industriala.

In procesul de elaborare a Documentului de Politica Industriala, Ministerul Economiei a decis si realizarea unui Atlas Economic al Romaniei, care va descrie baza industriala prezenta, structurile de tip cluster si poli de competitivitate, parcurile industriale existente si aflate in faza de proiect.

Atasat comunicatului de presa prezentam lucrarea statistica a principalelor solicitari si problematici identificate in conformitate cu metodologia propusa partenerilor: cadrul institutional, administrativ, legislativ, economico-financiar, inovare, resurse umane, informare UE, teme diverse.

Incepand de saptamana viitoare vor fi prezentate concluziile analizelor sectoriale.

Biroul de presa al Ministerului Economiei



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impoziteministerul economieifiscalitatea salarizariiTVA


Data aparitiei: 17 Iulie 2013

Votati articolul "Concluziile Ministerului Economiei dupa intalnirea cu asociatiile profesionale si alte structuri economice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X