email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recomandari pentru intocmirea procedurilor contabile la institutiile publice

Proceduri contabileinstitutii publicestandarde de control

Procedurile operationale sunt reglementate prin Standardul 17 Proceduri din Anexa 1 la Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzând standardele de control intern/managerial la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare.

Standardul 17 Proceduri este unul dintre cele 25 de standarde de control intern/managerial pe care orice institutie publica are obligativitatea de a le implementa.

Procedurile sunt utile deoarece prezinta pasii care trebuie urmati (algoritmul) in realizarea sarcinilor, exercitarea competentelor, angajarea responsabilitatilor si totodata asigura continuitatea activitatii entitatii publice, in conditiile in care exista fluctuatie de personal.

In vederea elaborarii procedurilor operationale, Comisia de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a implementarii si/sau dezvoltarii sistemului de control intern/managerial impreuna cu Compartimentul financiar-contabil identifica activitatile care se desfasoara in cadrul acestui compartiment si stabileste activitatile procedurabile, pentru care trebuie elaborate proceduri operationale, precum si termenele de realizat.

Procedurile operationale elaborate se constituie intr-un Manual al procedurilor operationale, care se supune aprobarii conducatorului institutiei publice.

Procedurile operationale se aduc la cunostinta intregului personal al institutiei publice prin publicarea pe intranetul institutiei sau prin orice alte mijloace (sedinte, sub semnatura etc.).

Comisia de monitorizare, coordonare si indrumare metodologica a implementarii si/sau dezvoltarii sistemului de control intern/managerial are obligatia sa se asigure ca procedurile sunt:

* actualizate in mod permanent, in functie de modificarile legislative, reorganizarea institutiei etc.;
* utile si precise;
* usor de examinat;
* disponibile si accesibile conducatorului institutiei publice, salariatilor, precum si tertilor (in cazul in care se lucreaza cu publicul etc.), daca este cazul.

Odata elaborate si actualizate permanent in functie de evolutia reglementarilor in materie, procedurile contabile asigura continuitatea activitatii, chiar daca la nivelul institutiei publice exista fluctuatii de personal, si permit conducatorului institutiei publice, auditului intern si Curtii de Conturi sa evalueze obiectiv activitatea derulata.

Pentru mai multe detalii si exemple de proceduri contabile specifice institutiilor publice, clic aici

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Proceduri contabileinstitutii publicestandarde de control


Data aparitiei: 21 August 2013

Votati articolul "Recomandari pentru intocmirea procedurilor contabile la institutiile publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X