email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare ca platitor de TVA

Intrebare:

Daca societatea la care lucrez depaseste din 01.07.2006pragul de 2 miliarde devenind, din neplatitoare, platitoare de TVA, ce documente trebuie sa depun si unde? Care este termenul limita pentru depunerea acestor documente? Care este prima luna pentru care trebuie sa intocmesc decontul de TVA: ceapentru care s-a depasit pragul, adica iulie 2006?

in plus, pina in mai 2006 societatea indeplinea conditiile pentru a fi microintreprindere (dar platea impozit pe profit, nu pe venit fiindca nu a respectat termenul in care trebuia sa figureze cu cel putin un angajat). Din mai 2006 are 11 angajati, deci trece in categoria intreprinderilor care aplica reglementarile contabile simplificate, nu mai este microintreprindere. Trebuie depusa o declaratie de mentiuni in acest sens? Mi-e teama sa nu respinga bilantul de la iunie 2006 daca bifez ca tip de societate "simplificate" in timp ce la ei figureaza ca microintreprindere (asa cum am bifat la bilantul din decembrie 2005).

Raspuns:

A. Inregistrarea ca platitor de T.V.A.:

Regimul special de scutire de TVA este prezentat in Codul Fiscal, la Art. 152.

Lit. 3) a acestui articol prevede ca persoanele impozabile care depasesc in cursul unui an fiscal plafonul de scutire, sunt obligate sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA in regim normal, in termen de 10 zile de la data constatarii depasirii. Plafonul de scutire este 200.000 Ron.

Dar, care este data depasirii ? Data depasirii plafonului este sfarsitul lunii calendaristice in care a avut loc depasirea de plafon.

Adica, daca cifra de afaceri cumulata anuala a societatii dumneavoastra este

  • la 30 iunie 2006 - 199.788 RON
  • la 01 iulie 2006 - 200.766 RON

inseamna ca ati depasit plafonul in data de 01 iulie 2006. Deci, trebuie sa va inregistrati ca platitor de T.V.A. in termen de 10 zile de la data de 31.07.2006.

Recapitulare:

Constat depasirea de plafon => Solicit inregistrarea ca platitor de TVA in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care am constatat depasirea.

Pana la data inregistrarii ca platitor de TVA in regim normal, veti aplica regimul de scutire de TVA.

De asemenea, Art. 70 al Codului de Procedura Fiscala al Romaniei reglementeaza inregistrarea in evidenta a platitorilor de T.V.A.

Persoanele juridice care realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea ca platitor de TVA la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, dupa infiintare, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a depasit plafonul de scutire.

In practica, lucrurile vor decurge in felul urmator: in perioada 01.08.2006 – 10.08.2006 depuneti un dosar la Administratia Financiara de care apartineti.

Dosarul va contine :

  1. Balanta la 31.07.2006 – pentru a se vedea depasirea de plafon;
  2. Balanta la 30.06.2006 – pentru a se vedea ca nu ati depasit plafonul in lunile anterioare;
  3. Balanta la 31.12 ale oricarui an anterior – pentru a se constata ca nu ati depasit plafonul inca din anii trecuti;
  4. Cerere de eliberare a avizului pentru luare in evidenta ca platitor de TVA – este o cerere tip pe care o luati de la Administratia Financiara;
  5. Copie Certificatul de Inregistrare (CUI).

Dupa depunerea acestui dosar, veti primi un numar de inregistrare si o data in care sa veniti sa ridicati AVIZUL pentru luare in evidenta ca platitor de T.V.A.

Dupa ce veti primi avizul, trebuie sa mergeti la Registrul Comertului si sa il depuneti acolo, impreuna cu alte documente pe care le cer.

Registul Comertului, va va preschimba Certificatul de Inregistrare. Astfel, pe noul Certificat de Inregistrare va va aparea atributul fiscal R.

Nu trebuie sa depuneti la Administratia Financiara Declaratia 010 cu mentiunea ca ati trecut la platitor de TVA, pentru ca aceasta informatie o va transmite automat Registul Comertului catre Administratia Financiara.

Data inregistrarii ca platitor deTVA este: data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita luarea in evidenta ca platitor de TVA. In exemplul de mai sus, ar fi data de 01.09.2006, deoarece solicitarea a fost depusa in luna august 2006.

Dupa depasirea plafonului de scutire nu mai puteti solicita aplicarea regimului special, chiar daca ulterior realizati cifre de afaceri anuale inferioare plafonului de scutire prevazut de lege.

B. Reglarea informatiilor din vectorul fiscal

Daca societatea dumneavoastra nu a indeplinit conditia de a angaja cel putin un salariat in termen de 60 zile de la infiintare, atunci nu mai este microintreprindere incepand cu data infiintarii.

In acest caz, cand faceti bilantul la iunie 2006 trebuie sa selectati "simplificate".

Recomandarea noastra este sa verificati la Administratia Financiara cum apare societatea dumneavoastra in vectorul fiscal. Ar trebui sa apara ca societate platitoare de impozit pe profit (IMM) si nu ca microintreprindere. In cazul in care figureaza ca microintreprindere, trebuie sa depuneti Declaratia 010 cu mentiunea ca societatea este platitoare de impozit pe profit.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 28 August 2006

Votati articolul "Inregistrare ca platitor de TVA":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X