email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni legate de achizitia si scoaterea din gestiune a imobilizarilor corporale

imobilizari corporaleachizitiicontabilitate


drd. Monica Julean

Inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni legate de achizitia si scoaterea din gestiune a imobilizarilor corporale

Imobilizarile corporale reprezinta, conform prevederilor Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, active care sunt detinute de entitate pentru a fi utilizate in productia de bunuri sau prestarea de servicii, pentru a fi inchiriate tertilor sau pentru a fi folosite in scopuri administrative si au o durata de utilizare mai mare de un an.

Conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 105/2007 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe, valoarea minima de intrare a mijloacelor fixe, pentru recunoasterea fiscala a acestora este de 1.800 lei.

Reguli generale de identificare si stabilire a valorii imobilizarilor corporale

Imobilizarile corporale se evalueaza in general la urmatoarele momente: momentul intrarii in unitate, la inventariere, la data bilantului si, evident, la scoaterea din gestiune.

La data intrarii in entitate, imobilizarile corporale se recunosc, de regula, la costul de achizitie sau de productie.

Prin inventarierea imobilizarilor corporale se verifica atat existenta acestora, regimul lor juridic, dar si stabilirea valorii de inventar, cat si a diferentelor rezultate intre valorile contabile si cele constatate cu ocazia inventarierii.
In general, inventarierea anuala este acea operatiune care precede evaluarea conturilor anuale existente in bilant.

La data bilantului imobilizarile se evalueaza la valoarea de intrare mai putin ajustarile cumulate de valoare.

In general, la fiecare data a bilantului imobilizarile trebuie testate pentru depreciere. Atunci cand se constata ca acestea sunt depreciate, diferenta intre valoarea evaluata a imobilizarii si valoarea sa contabila se inregistreaza ca o ajustare pentru depreciere pe seama cheltuielilor. Deprecierea se constata ca urmare a desfasurarii operatiunilor de inventariere.

Iesirea imobilizarilor corporale din patrimoniu, de regula, se poate efectua fie prin casare, fie prin vanzare.

Casarea (scoaterea din functiune a imobilizarilor corporale) se face cu aprobarea consiliului de administratie.

La scoaterea din functiune a duratei de viata se inregistreaza ca si cheltuiala contabila in contul de profit si pierdere valoarea neamortizata a imobilizarii calculata pe baza valorii de intrare minus amortizarea contabila.

Odata recunoscute in patrimoniu ca active pe termen lung, imobilizarile corporale trebuie amortizate. Amortizarea se calculeaza pe parcursul duratei de utilizare (duratei de viata utila) a fiecarei imobilizari. Astfel, amortizarea contabila se determina pe baza duratei de viata stabilite si a metodei de amortizare alese.

Din punct de vedere fiscal, referintele legislative sunt facute cu privire la mijloacele fixe amotizabile si la deducerea cheltuielilor cu amortizarea acestora pe durata normala de functionare. Astfel, amortizarea fiscala aferenta mijloacelor fixe amortizabile reprezinta deducerile de amortizare pe perioada de functionare permisa de legislatia fiscala si se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. Castigurile sau pierderile rezultate din scoaterea din functiune a acestor mijloace fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala...


Ti se pare interesant subiectul pe care l-ai urmarit?
Este primul pas – acesta in care realizezi ca poti elimina bataile de cap! Fa-l pe urmatorul: alege macar una din Monografiile Contabile propuse pe www.monografiicontabile.monografii.ro va face diferit de toti ceilalti colegi din departamentul Contabilitate. Garantam inlaturarea totala a starii tale de stres si inlocuirea ei cu o stare de spirit de invingator!

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala. 
 

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
imobilizari corporaleachizitiicontabilitate


Data aparitiei: 29 Aprilie 2009

Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a unor operatiuni legate de achizitia si scoaterea din gestiune a imobilizarilor corporale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cu ce se Ocupa un Contabil: Calificari si Principalele Responsabilitati

    • Profesia contabila este un intreg format din mai multe activitati. Pornind de la operarea datelor intr-un program de contabilitate (sau preluarea automata a acestora), pana la intocmirea raportarilor finale catre clienti/angajatori si catre stat, profesionistul contabil trebui sa raspunda necesitatilor beneficiarilor. Profesionistul contabil trebuie sa reflecte in contabilitate toate tranzactiile efectuate, toate obligatiile si toate evenimentele care au loc pe parcursul desfasurarii ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024: atentie, se apropie termenul limita de depunere! Cum sa o completati fara greseli

    • Va reamintim ca prin Declaratia unica cu termen de depunere 27 mai 2024 se declara impozitul pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024.  Modelul Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice precum si instructiunile de completare ale acesteia, aprobate prin OPANAF nr. 6/2024 pot fi consultate ...» citeste mai departe aici

  • Cum organizezi biroul pentru a spori productivitatea angajatilor: 5 sfaturi utile

    • Un business care are succes depinde nu doar de proiectele duse la bun sfarsit, ci si de productivitatea si starea de bine a angajatilor. Iar unul dintre factorii care influenteaza modul in care angajatii se simt atunci cand vin la job este mediul de lucru si felul in care este organizat biroul. Un birou bine organizat incurajeaza eficienta, colaborarea si productivitatea. In plus, atunci cand totul este bine pus la punct, procesele si activitatea zilnica se vor derula mult mai usor....» citeste mai departe aici

  • Metoda inventarului intermitent: ce trebuie sa stie contabilii

    • In esenta, metoda inventarului intermitent consta in debitarea conturilor de cheltuieli la achizitia stocurilor, spre deosebire de metoda inventarului permanent unde la achizitie erau debitate conturile de stocuri. Intrebare: "Metoda inventarului intermitent se poate aplica la toate societatile comerciale care au gestiune cantitativ valorica sau sunt anumite restrictii in aplicarea metodei inventarului intermitent? Doresc raspuns doar pe zona d...» citeste mai departe aici

  • Schimbare denumire si adresa firma. Ce trebuie sa aveti in vedere?

    • Din punct de vedere juridic, schimbarea denumirii firmei duce la modificarea actului constitutiv care a fost inregistrat la ONRC. Modificare denumire si adresa firma - studiu de caz Intrebare: "O firma urmeaza sa isi schimbe denumirea si sa isi modifice adresa sediului social. Intrebari: 1. Facturile primite dupa data acestor schimbari (data de la RC) emise cu vechile date vor trebui obligatoriu refuzate, stornate si reeemise cu noi...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X